ورزشی

فوری: اتهام بارسلونا به فساد مالی | بارسلونا به فساد مالی متهم شد

اتهام بارسلونا به فساد مالی

اتهام بارسلونا به فساد مالی

بارسلونا به فساد مالی متهم شدبارسلونا به فساد مالی به دلیل پرداخت به داور سابق متهم شد. در این پست از ورزشی ماجرا اتهام بارسلونا به فساد مالی را می خوانیم.

اتهام بارسلونا به فساد مالی | بارسلونا به فساد مالی متهم شد

بارسلونا به دلیل پرداختی که باشگاه به خوزه ماریا انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا پرداخت کرده است، متهم شده است.

ماه گذشته مشخص شد که بارسا بین سال‌های 2001 تا 2018 مجموعاً 8.4 میلیون یورو (7.4 میلیون پوند) به نگریرا و شرکتی که مالک آن است، پرداخت کرده است.

دادگاه بارسلونا روز جمعه اعلام کرد که بارسا، مقامات سابق باشگاه و نگریرا به اتهام “فساد”، “نقض اعتماد” و “سوابق تجاری نادرست” متهم شده اند.

این شکایت ها که توسط دادستانی بارسلونا مطرح شده است، باشگاه و همچنین روسای سابق جوزپ ماریا بارتومئو و ساندرو روسل را هدف قرار می دهند.

باشگاه بارسلونا یک توافق شفاهی کاملاً محرمانه با خوزه ماریا انریکز نگریرا به دست آورد و حفظ کرد تا در سمت خود به عنوان نایب رئیس کمیته داوری فنی (CTA) و در ازای دریافت پول، اقداماتی را انجام دهد که به نفع باشگاه بارسلونا است. یعنی تصمیمات داوران.”

خاویر تباس، مدیر اجرایی لالیگا، ماه گذشته گفت که خوان لاپورتا، رئیس فعلی، در صورتی که قادر به توضیح درباره پرداخت ها نباشد، باید استعفا دهد.

لاپورتا در پاسخ گفت که او “آنچه را که با کناره گیری از قدرت می خواهد” به تباس نمی دهد. و این اتهامات سه روز پس از آن مطرح می شود که لاپورتا تاکید کرد باشگاهش “هرگز داوری نخریده است”.

او روز سه شنبه گفت: “اجازه دهید واضح باشد که بارسا هرگز داور نخریده است و بارسا هرگز قصد خرید داور نداشته است، مطلقا هرگز.”

 

چگونه به اینجا رسیدیم؟

این پرداخت ها که ماه گذشته توسط ایستگاه رادیویی Ser Catalunya فاش شد. پس از تحقیقات مقامات مالیاتی در مورد شرکت Negreira Dasnil 95 آشکار شد.

بارسلونا بین سال‌های 2016 تا 2018 در مجموع 1.4 میلیون یورو (1.2 میلیون پوند) به این شرکت پرداخت کرد. و بین سال‌های 2001 تا 2018 به نگریرا 77 ساله، حدود 7 میلیون یورو (6.2 میلیون پوند) پرداخت کرد.

بارسا اذعان کرد که باشگاه مبلغ 95 را به داسنیل پرداخت کرده است که آن را “یک مشاور فنی خارجی” برای جمع آوری گزارش های ویدئویی مربوط به داوران حرفه ای “با هدف تکمیل اطلاعات مورد نیاز کادر مربی” توصیف کرده است.

این گزارش افزود که قرارداد با این گزارش ها “یک رویه معمولی در بین باشگاه های حرفه ای” است.

این ماجرا زمانی تشدید شد که 18 باشگاه از 20 باشگاه لالیگا بیانیه ای را برای ابراز “نگرانی عمیق” درباره این وضعیت صادر کردند. و لاپورتا گفت که باشگاه تحقیقات داخلی در مورد پرداخت ها را آغاز خواهد کرد.

ژاوی، سرمربی بارسلونا، که بین سال‌های 1998 تا 2015 هشت قهرمانی لالیگا را با آن‌ها به‌عنوان بازیکن به دست آورد، گفت که هیچ اطلاعی از پرداخت‌ها نداشته و هرگز احساس نمی‌کند تیمش مزیتی دارد.

او پس از تساوی 2 بر 2 بارسا مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا در ماه گذشته گفت: “من همیشه می خواستم برنده شوم، اما منصفانه. اگر فکر می کردم که داریم تقلب می کنیم، به خانه می رفتم.”

خروج از نسخه موبایل