ورزشی

خاصرات ماتراتزی از درگیری با زیدان در جام جهانی 2006 

درگیری ماتراتزی با زیدان

درگیری ماتراتزی با زیدان

خاصرات ماتراتزی از درگیری با زیدان در جام جهانی 2006

 

مارکو ماتراتزی در درگیری اش با زین الدین زیدان در وقت های اضافه فینال جام جهانی 2006، یکی از ماندگارترین لحظات تاریخ جام های جهانی را رقم زد و اکنون اعلام کرده عذاب وجدانی در مورد آن شب ندارد. نوشته شده در ورزشی.

درگیری ماتراتزی با زیدان
درگیری ماتراتزی با زیدان

این مدافع سابق اینتر میلان، قبلا در سال 2007، دلیل اصلی واکنش زیدان را فاش ساخت، ولی در مصاحبه ای اختصاصی با ESPN، اذعان داشته همچنان از حرکتی که اسطوره بزرگ فرانسوی کرد، در تعجب است:

 

“آنقدر به زیدان نزدیک بودم که می توانستم از پرش او جلوگیری کنم. دستم را دورش حلقه کردم و به آرامی او را کشیدم در حالی که بدن ام کاملا نسبت به او تسلط داشت. تا آنجا همه چیز تقریبا قانونی بود و تقریبا در هر بازی، 100 بار رخ می دهد.

 

“بعد از آن، چندین بار از او عذرخواهی کردم، ولی او پشت سر هم تکرار می کرد که اگر پیراهن اش را می خواهم، می توانم بعد از بازی آن را داشته باشم. او دست بردار نبود و من هم گفتم به جای پیراهن اش، ترجیح می دهم خواهرش را داشته باشم. این همه داستان بود. هر چیزی که رخ داده بود.

 

“شاید به خاطر آدرنالین بود؛ شاید خستگی بود و شاید هم به خاطر شرایط بود، ولی اتفاقی که بعد رخ داد، قابل هضم نبود. زیدان به سمت من حرکت کرد و با ضربه سر، به سینه ام زد. آخرین چیزی که انتظار آن را می کشیدم، همان بود. اگر انتظار آن را می کشیدم، دستان من هم ممکن بود بالا رود و احتمالا هر دو اخراج می شدیم. اصلا نمی دانم در سرش چه می گذشت. تنها این را می دانم که به خاطر آن شب، عذاب وجدانی حس نمی کنم.

 

جملاتی که من بر زبان راندم، شاید قابل قبول نبود، ولی چنین صحبت هایی در تمام سطوح فوتبال رخ می دهد که ممکن است از یک بازی مدرسه ای تا فینال جام جهانی، متغیر باشد. مطمئن ام او بدتر از آن را هم به دفعات شنیده بود.”

 

مدافع سابق تیم ملی ایتالیا همچنین گفت از شایعاتی که در مورد توهین او به مادر زیدان یا تروریست خواندن خود زیزو، درست شده، آزرده شده است:

 

“همه در مورد حرف هایی که به زیدان زده بودم، گمانه زنی می کردند. رسانه ها انواع و اقسام تئوری ها را پایه ریزی می کردند و برای تشخیص صحبت های من، از لب خوان های مختلفی دعوت می شد که می گفتند به مادر او توهین کرده ام یا زیدان را تروریست خوانده ام.

 

“البته زیدان هیچ وقت داستان را از دیدگاه خودش مطرح نکرد، ولی گفت که توهین هایم نژادپرستانه نبوده و او را تروریست نخوانده ام. این مساله باعث شد، نام لکه دار شده ام، پاک شود و بتوانم بر علیه تمام رسانه هایی که آن شایعات را به عنوان حقیقت منتشر کنند، اقدام قانونی انجام دهم.

 

“این مساله برایم اهمیت داشت؛ مخصوصا شایعاتی که در مورد توهین ام به مادرش منتشر می شد. در طی دوران بازی ام، حرف های زشتی زده ام، ولی هیچ گاه به مادر کسی توهینی نکرده ام. مادر خود را در 15 سالگی از دست داده ام و همیشه از دست گذاشتن روی این مساله، اجتناب کرده ام.”

خروج از نسخه موبایل