ورزشی

بیوگرافی سون هیونگ مین | زندگی شخصی و حرفه ای+ افتخارات+عکس

زندگینامه سون هیونگ مین

زندگینامه سون هیونگ مین

بیوگرافی سون هیونگ مین (Son Heung-min) در آکادمی جوانان هامبورگ بود، او کار خود در اروپا را در سال 2010 آغاز کرد، زمانی که در اولین بازی خود در بوندسلیگا آلمان با هامبورگ درخشید.

سون هئونگ مین به عنوان یکی از بهترین بازیکنان آسیا در طول تاریخ در نظر گرفته می شود. او در طول دوران حرفه ای خود جوایز برتر بسیاری را کسب کرده است که مهمترین آنها جایزه پوشکاش (2020) است.

سون هیونگ مین ملیت کره جنوبی دارد.  او برای اولین بار در سال 2010 به تیم بزرگسالان کره جنوبی دعوت شد. سون نماینده کشورش در دو جام جهانی (2014 و 2018) بود. او سه بار قهرمان جام ملت های آسیا شده است.

سون هیونگ مین در لباس هامبورگ
سون هیونگ مین در لباس هامبورگ

سون  یک وینگر همه کاره با سرعت خوب است او در شوت زنی و دریبل نیز مهارت بسیاری دارد.

حتما بخوانید: بیوگرافی گرت بیل و همسرش | حواشی+ زندگی شخصی+عکس

بیوگرافی سون هیونگ مین

تاریخ تولد سون هیونگ مین در 8 ژوئیه 1992 است. پدر او بازیکن سابق فوتبال بوده که الان به مربی تبدیل شده است.
این پدر سون بود که بیشترین تأثیر را در حرفه او داشت.

سون حرفه آماتوری خود را در آکادمی اف سی سئول آغاز کرد. شروع او در فوتبال اینطور بود که در سال 2008  برای تیم ارشد اف سی سئول بازی کرد.

یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی سون زمانی بود که کره جنوبی میزبان جام جهانی 2002 بود و به مقام چهارم رسید و تیم هایی مانند ایتالیا و اسپانیا را در این راه حذف کرد. سون در آن زمان ده ساله بود و از عملکرد کشورش در بزرگ ترین تورنمنت فوتبال بسیار خوشحال بود.

سون در نوجوانی به آلمان مهاجرت کرد و در سال 2009 وارد آکادمی هامبورگ شد. او به سرعت رتبه ها را طی کرد و در سن 17 سالگی در بوندسلیگا حضور یافت.

سون هیونگ مین در کودکی
سون هیونگ مین در کودکی

فعالیت حرفه ای سون هیونگ مین

فعالیت حرفه ای سون هیونگ مین در سال 2010 شروع شد و او به تیم ارشد هامبورگ  پیوست. او اولین گل خود را مقابل کلن به ثمر رساند و جوانترین گلزن این باشگاه در بوندسلیگا شد. سون سه فصل اول خود را در هامبورگ ماند. فصل سوم بهترین فصل او از نظر گلزنی بود چون در 34 بازی 12 گل به ثمر رساند.

حتما بخوانید: بیوگرافی تونی کروس، ستاره ی رئال مادرید و تیم ملی آلمان

سون هیونگ مین در  بایرن لورکوزن

بایرن لورکوزن در تابستان 2013 اعلام کرد که سون را با قراردادی 5 ساله جذب کرده است. او زمان کمی میخواست برای جای گیری در تیم جدیدش و فصل اول را با 12 گل در 43 بازی، از جمله هت تریک مقابل تیم سابقش، به پایان رساند. لورکوزن توانست حضور در لیگ قهرمانان اروپا را در آن فصل بدست آورد.

سون هیونگ مین در تاتنهام

در تابستان 2015 سون با قراردادی 5 ساله به تاتنهام پیوست و گران ترین بازیکن تاریخ آسیا شد. سون اولین بازی خود را در پیروزی 1-0 خارج از خانه مقابل ساندرلند انجام داد و اولین گل های خود را برای این باشگاه در برد 3-1 مقابل قره باغ به ثمر رساند.

سون هیونگ مین با چهره ای جدید
سون هیونگ مین با چهره ای جدید

سون در اولین فصل حضورش با تاتنهام مشکل داشت و در 40 بازی 8 گل به ثمر رساند، اما فصل بعد با 21 گل در 47 بازی بهترین آمار دوران حرفه ای خود را به ثبت رساند.

فصل سوم سون در تاتنهام، فصلی تاریخی هم در سطح جمعی و هم در سطح فردی بود. تاتنهام پس از حذف دراماتیک منچسترسیتی و آژاکس در مرحله حذفی به فینال چمپیونزلیگ رسید.

سون همچنین در فصل 19-20 شگفت انگیز بود و بزرگترین دستاورد او کسب جایزه پوشکاش برای گل انفرادی باورنکردنی اش مقابل برنلی بود.

حتما بخوانید: کریم بنزما ستاره فرانسوی | بیوگرافی+ حواشی+عکس با همسر و فرزند

استایل بازی سون هیونگ مین

سون یک هافبک همه کاره است و در شش پست مختلف در زمین بازی می کند.تا حدودی بازی او شبیه کریستیانو رونالدو است.

شادی بعد از گل

مشهورترین شادی بعد از گل سون هیونگ مین جشن “دوربین” اوست.

خوش حالی بعد از گل سون هیونگ مین
خوش حالی بعد از گل سون هیونگ مین

سون هیونگ مین خارج از فوتبال

سون هیونگ مین زندگی بسیار شلوغی خارج از فوتبال داشته است. این پسر به طور منظم در شبکه های اجتماعی فعال است.
سون هیونگ مین از طرفداران موسیقی های کره جنوبی است و نوع موزیک مورد علاقه او هیپ هاپ است.
سون به چند زبان دنیا مسلط است او می تواند کره ای، آلمانی و انگلیسی صحبت کند. گفته می شود او با تماشای باب اسفنجی آلمانی را یاد گرفته است.
سون با وجود موفقیت عظیمش، هنوز با پدر و مادرش زندگی می‌کند و اگرچه عجیب به نظر می‌رسد، اما خودش معتقد است که با توجه به فرهنگ کره‌ای و میزان فداکاری‌هایی که والدینش برای او انجام داده‌اند طبیعی است.

حتما بخوانید: زندگی نامه کریستیانو رونالدو | بیوگرافی+ داستان زندگی+عکس و …

زندگی شخصی سون هیونگ مین

پدرم در جوانی به من گفت که اگر در جلوی دروازه بودم اما حریف زمین خوره بود و صدمه دیده بود باید توپ را به بیرون بزنم و بازیکن مصدوم را چک کنم.

سون هیونگ مین در کنار پدر و مادرش
سون هیونگ مین در کنار پدر و مادرش

چون اگر فوتبالیست خوبی هستید اما نمی دانید چگونه به دیگران احترام بگذارید، هیچکس نیستید. او هنوز هم این را به من می گوید.

رابطه سون با دختران کره ای

سون با دو ستاره کره ای کی پاپ، و بازیگر معروف یو سو یونگ در ارتباط بوده است. یو سو یونگ به عنوان اولین دوست دختر سون هیونگ مین شناخته می شود.

بنگ مین آه که در 13 مه 1993 در اینچئون کره جنوبی به دنیا آمد، او یک خواننده و هنرپیشه اهل کره جنوبی است. سون هیونگ مین برای مدت کوتاهی با بنگ  توی رابطه رفت تا زمانی که رابطه به هم خورد.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

خروج از نسخه موبایل