ورزشی

فناوری آفساید نیمه‌خودکار در لیگ برتر انگلیس اجرایی می‌شود (گزارش)

فناوری آفساید نیمه‌خودکار در لیگ برتر انگلیس اجرایی می‌شود (گزارش)

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و اجرای آزمایشی، فناوری آفساید نیمه‌خودکار در لیگ برتر انگلیس اجرایی می‌شود.

خلاصه خبر

باشگاه‌های لیگ برتری با معرفی فناوری آفساید نیمه خودکار موافقت کردند.

سیستم آفساید نیمه‌خودکار فصل آینده معرفی خواهد شد.

طرفدارانی که در خانه تماشا می‌کنند، دید واضح‌تری از تصمیمات خواهند داشت.

فناوری آفساید نیمه‌خودکار در لیگ برتر انگلیس

به گزارش وبسایت ورزشی، باشگاه های لیگ برتری به معرفی فناوری جدید آفساید نیمه خودکار در فصل آینده رأی دادند. این سیستم که از هوش مصنوعی برای ردیابی آفسایدها استفاده میکند، هم در جام جهانی و هم در جام جهانی زنان مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در لیگ قهرمانان اروپای این فصل نیز استفاده میشود.

لیگ برتر در ماه‌های اخیر عملکرد این سیستم را زیر نظر گرفته است. اکنون قرار است فن‌آوری نیمه خودکار آفساید را در فصل آینده معرفی کند.

در بیانیه‌ای آمده است: «در جلسه امروز لیگ برتر سهامداران، باشگاه ها به اتفاق آرا با معرفی فناوری آفساید نیمه‌خودکار موافقت کردند.

سیستم جدید برای اولین بار در لیگ برتر فصل آینده استفاده خواهد شد. پیش بینی می‌شود این فناوری پس از یکی از تعطیلات بین المللی پاییزی آماده معرفی شود.

نحوه‌ی عملکرد سیستم نیمه‌خودکار آفساید

نحوه‌ی عملکرد سیستم نیمه‌خودکار آفساید

«این فناوری تشخیص سریعتر و ثابت خط مجازی آفساید را بر اساس ردیابی اپتیکال فراهم می‌کند. هم‌چنین گرافیک پخش با کیفیت بالا را برای اطمینان از تجربه بهتر در ورزشگاه و پخش برای هواداران تولید می‌کند.»

این فناوری نیاز مقامات VAR را برای ترسیم خطوط آفساید دستی از بین می‌برد. در عوض با شناسایی نقاط صفحه‌بندی کلیدی – سر، انگشتان پا، بازو و زانو – در چندین بازیکن به طور همزمان یک خط به صورت مجازی ایجاد می‌کند.

ابزارهای ردیابی توپ همچنین نقطه تماس را شناسایی می‌کنند. سپس با تمام اطلاعات موجود، تصمیم گیری خودکار در مورد آفساید به داور VAR پیشنهاد می‌شود.

نکته مهم این است که تصمیم پیشنهادی توسط این فناوری رسمی نیست. چرا که همچنان نیاز به تأیید یک عامل VAR دارد. به طوری که باید قبل از اطلاع به داور در زمین، صحت تماس را تأیید کند.

پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا، در سال 2022 گفت: “ما انتظار داریم که فناوری آفساید نیمه خودکار بتواند ما را یک قدم جلوتر ببرد.گاهی اوقات، فرآیند بررسی آفساید احتمالی بسیار طولانی می‌شود. به خصوص زمانی که حادثه آفساید رخ دهد. اینجاست که فناوری آفساید نیمه خودکار برای ارائه تصمیمات سریعتر و دقیق تر وارد می‌شود.”

خروج از نسخه موبایل