ورزشی

فوری: جدایی بازیکن خارجی استقلال تأیید شد

فوری: جدایی بازیکن خارجی استقلال تأیید شد

پس از هفته‌های شایعات پرتنش و کش‌دار زیلیکیچ و جواد نکونام، بالاخره جدایی بازیکن خارجی استقلال تأیید شد.

جدایی بازیکن خارجی استقلال تأیید شد

آبی‌های پایتخت در حال تدارک مقدمات جدایی آلمدین زیلیکیچ، وینگر بوسنیایی و پرحاشیه این تیم هستند. خبری که پس از چند روز بالاخره تایید شده‌است.

به گزارش وب سایت “ورزشی“، خرید جنجالی و پر سروصدایی که حواشی بسیاری را به همراه داشت، آلمدین زیلیکیچ با اوج‌های جنجالی رسید. این بازیکن پس از پایان فصل قبل و بدون اطلاع جواد نکونام جذب شده‌بود. همین  به بهانه‌ای برای تنش میان کادر فنی و هلدینگ تبدیل شد. و در نهایت در روز‌های اخیر به شدیدترین حالت خود رسید.

نکونام که پس از کش و قوس‌های فراوان و صدور مجوز حضورش در استقلال توانست در این فصل هم با آبی‌ها ادامه دهد. او قبل از آغاز اردوی ترکیه این تیم در اولین مصاحبه شروع فصل خود گفته بود که در ترکیه کیفیت زیلیکیچ را بررسی خواهد کرد. و سپس نظرش را در رابطه با این بازیکن اعلام می‌کند.

درست در ایامی که شایعات برکناری جواد نکونام از گوشه‌کنار به گوش می‌رسید، سرمربی استقلال بالاخره سکوتش را شکست. او برای اولین بار در این فصل، به انتقاد از عملکرد مدیریت و هلدینگ پرداخت. سپس گفت که زیر بار بازیکن بی‌کیفیتی چون زیلیکیچ نخواهد رفت.

ایستادگی نکونام در برابر جذب زیلیکیچ

ایستادگی نکونام در برابر جذب زیلیکیچ

نکونام در ابتدا گفت لطفا با حروف درشت این جمله حرف بنویسید که از فوتبال برای همیشه می‌روم اما اجازه نمی‌دهم زیلیکیچ با این کیفیت در استقلال بماند. آقایان نمی‌دانند حفظ بازیکن بی‌کیفیت خارجی که بازی هم نمی‌کند، یک سهمیه استقلال در سال آینده را خواهد از بین می‌برد. من هیچ وقت به استقلال خیانت نمی‌کنم.

او سپس در همان روز طی مصاحبه‌ی دیگری اظهار داشت: بازیکنی که برای استقلال آورده شده، که اسمش هم سخت است بخواهم بگویم (زیلیکیچ)، کیفیت مناسب باشگاه را ندارد. این بازیکن در اختیار باشگاه است من او را نمی‌خواهم. اگر من مربی استقلال باشم، اصلاً اجازه نمی‌دهم که فردی با این کیفیت فنی پایین در تیم باقی بماند. استقلال جای بازیکنان با کیفیت است.

زیلیکیچ با قراردادی 150 هزار دلاری به استقلال پیوسته‌است. اما حالا خیلی سریع به درب خروجی هدایت شده‌است. طبق آخرین اخبار، باشگاه استقلال قصد دارد تا به همکاری خود با این بازیکن پرحاشیه و جنجالی پایان دهد.

فسخ قرارداد زیلیکیچ و جدایی او از استقلال، می‌تواند نشانه بزرگی برای عدم تغییرات روی نیمکت استقلال و ادامه همکاری نکونام با باشگاه باشد. سرمربی استقلال مخالف سفت و سخت این وینگر بوسنیایی بود. با اعلام جدایی این بازیکن از این تیم، نکونام نیز ماندنی خواهد شد.

البته سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است که در صورت فسخ قرارداد زیلیکیچ، وضعیت سهمیه خارجی استقلال چگونه خواهد بود. آیا سهمیه آبی‌ها برای فصل بعد خواهد سوخت؟ یا بخاطر گذشت 3 هفته از شروع لیگ، مشکلی در این خصوص این تیم را تهدید نمی‌کند؟

خروج از نسخه موبایل