ورزشی

قهرمانی بارسلونا در سوپر جام فوتبال اسپانیا | بارسلونا 3-1 رئال مادرید: اولین قهرمانی ژاوی

قهرمانی بارسلونا در سوپر جام فوتبال اسپانیا

قهرمانی بارسلونا در سوپر جام ، تیم بارسلونا در یک مسابقه سوپرجام فوتبال اسپانیا مقابل رئال مادرید قرار گرفت و توانست قهرمان این جام شود. این مسابقه 3-1 به نفع بارسلونا تمام شد.

 

قهرمانی بارسلونا در سوپر جام فوتبال اسپانیا

به گزارش سایت “ورزشی” در روز یکشنبه از ساعت 22:30 در ورزشگاه ملک فهد مسابقه فینال سوپر جام اسپانیا بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برگزار شد. در این مسابقه که شاگردان ژاوی برتری زیادی نسبت به حریف قدیمی خود داشتند. ژاوی و بازیکنانش توانستند با سه گل از سد رئال مادرید بگذرند. ژاوی به اولین مقام قهرمانی خودش به عنوان مربی دست یافت.

یک دیدار فینال سوپرجام اسپانیا در شرایطی شروع شد که هر دو تیم در مرحله نیمه نهایی 120 دقیقه بازی کرده بودند. آنها در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند. بارسای اسپانیا کار را هجومی تر و بهتر از تیم رئال شروع کرد. از دقیقه های نخست نیز به دنبال باز نمودن دروازه حریف قدیمی خودشان بودند.

بارسلونا قهرمان سوپر جام فوتبال اسپانیا شد

بارسلونا قهرمان سوپر جام

در این مسابقه زیبا که دقیقه 12 لواندوفسکی شوت زمینی را به سمت دروازه کورتووا زد که با برخورد به نوک انگشت این دروازه بان به تیر دروازه خورد. در 30 دقیقه اول بازی هیچ توپی از دروازه ها عبور نکرد تا اینکه کاماوینگا یک اشتباه خطرناک و مرگبار انجام داد و دروازه رئال مادرید باز شد.

بازیکن ستاره بارسلونا یعنی لواندوفسکی نیز از این موقعیت و اشتباه بازیکن حریف در دقیقه 33 استفاده کرد و با یک پاس تک ضرب در عمق به گاوی توپ رساند و این بازیکن که در یک شرایط تحت فشار مقابل حریف خود قرار داشت با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه دروازه رساند و نتیجه را یک صفر کرد.

بارسلونا قهرمان سوپر جام

این گل باعث شد تا تلاش رئالی ها برای مساوی کردن بازی بیشتر شود. البته این تلاش ها نیز فایده ای نداشت و شاگردان ژاوی در دقیقه های پایانی نیمه اول گل دوم را هم به ثمر رساندند تا با خیال راحت به رختکن بروند.

پاس عمقی دی یانگ باعث شد تا گاوی یک بار دیگر در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و با حرکت به سمت راست با یک پاس زمینی لواندوفسکی که در دهانه دروازه قرار داشت را صاحب موقعیت کند. موقعیتی که مهاجم لهستانی بارسلون با یک بغل پای دقیق آن گل کرد.

در شبی که گاوی همه کاره زمین بود

بارسلونا 3-1 رئال مادرید: اولین قهرمانی ژاوی

تیم آنچلوتی که توسط آبی اناری های اسپانیا خلع سلاح شدند و انتظار باخت این مدلی را از رقیب دیرینه نداشتند. در نیمه دوم با حالت تهاجمی وارد زمین شدند و باز هم نتوانستند دروازه بارسا را باز نمایند. آنها در ادامه یک گل دیگر نیز در دقیقه 69 توسط گاوی دریافت کردند.

قطعا گاوی در این مسابقه ستاره میدان بود که دیدار سوپرجام را به خاطره خودش و بالای سر بردن جام برای بارسایی ها تبدیل کرد. گاوی در دقیقه 69 با یک پاس ارسال شده توسط پدری با ضربه محکم دروازه کورتووا را باز نمود. این بازیکن گل دو گل در این مسابقه به ثمر رساند تا به تنهایی بارسلون را به جام نزدیک نماید.

گل سوم باعث شد تا رئالی ها به خودشان بیایند و حملات خود را شروع کنند. آنها در واقع با این حملات انتحاری لحظات آخر فقط توانستند یک گل به ثمر برسانند. شوت را دور رودریگو در دقیقه 79 از جدی ترین موقعیت های رئال بود که توسط گلر بارسلونا مهار شد.

 بارسلونا 3-1 رئال مادرید

تیم سفیدپوش های مادرید که در برابر رقیب دیرینه خود شکست سنگینی را متحمل شدند. آخرین تلاش ها را در لحظات آخر انجام می دادند برای حفظ آبروی خودشان و بلاخره در دقیقه 93 کریم بنزما گل اول تیمش را در این دیدار به ثمر رساند. مهاجم فرانسوی تیم رئال که در دهانه دروازه یک ضربه زمینی زد و تراشتگن آن را ناقص مهار کرد و در یک ریباند همین توپ با ضربه ای دقیق و محکم تر به درون دروازه بارسلونا جای گرفت. بعد از این گل البته تنها یک دقیقه باقی بود که داور مسابقه سوت پایان را زد و با نتیجه 3-1 به سود بارسا تمام شد. بعد از مسابقه نیز جشن قهرمانی برای بارسلونا برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل