ورزشی

نحوه برگزاری لیگ فوتبال کره جنوبی

نحوه برگزاری لیگ فوتبال کره جنوبی

نحوه برگزاری لیگ فوتبال کره جنوبی ، کی لیگ یکی از لیگ های معتبر فوتبال کره جنوبی می باشد. فصل جدید رقابت های لیگ فوتبال کره جنوبی در سال 2023 شروع شده است. کشورهای مختلف دنیا امکان پخش این مسابقات حساس را از تلویزیون های خود دارند. این مسابقات که تحت عنوان لیگ فوتبال کره جنوبی یا کِی‌لیگ شناخته می شود. و از جمله مسابقاتی است که از ماه فوریه یعنی دومین ماه میلادی شروع شد. در ادامه سایت ورزشی همراه باشید تا با لیگ معتر فوتبال کره جنوبی بیشتر آشنا شوید.

 

آغاز فوتبال در لیگ معتبر کره جنوبی

فوتبال یکی از ورزش های پرطرفدار کشور پیشرفته کره جنوبی است. مسابقات فوتبال در زمان شیوع کرونا و همه گیری این ویروس با سه ما تاخیر دنبال شد و کار خودش را شروع کرد. بعد از دو سال از این بیماری و زمانی که کشور کره بر این بیماری غلبه کردند. فدارسیون فوتبال تصمیم گرفت که دوباره شرایط را به حالت قبل بازگرداند. رقابت های حساس فوتبال در لیگ کره جنوبی با تماشاگران زیاد برگزار می شود و شور و هیجان زیادی را در بازی ها ایجاد می کند. از جمله تیم های مطرح این رقابت ها می توانیم به جئونبوک موتورز و سوون سامسونگ بلووینگز  و … اشاره نماییم.

چرا ویروس کرونا باعث تعطیلی فوتبال جهان شد؟

کووید 19 یکی از بیماری های خطرناک چند سال اخیر جهان بود که حتی ورزش های مختلف دنیا از جمله فوتبال را تحت تاثیر خودش قرار داده بود. کشور چین و کره و ژاپن قوانین سختگیرانه ای نسبت به این موضوع داشتند و به طور کامل فوتبال تا مدت ها بدون تماشاگر برگزار می شد. حتی لیگ های معتبر اروپایی نظیر سری آ و لیگ جزیره و لالیگا را نیز به تعطیلی کشاند.

 

درآمد بالای حق پخش تلویزیونی لیگ فوتبال کره جنوبی

کی لیگ یا لیگ معتبر فوتبال کره جنوبی در سال های اخیر مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. با وجود بازیکنان لژیونر ایرانی و اروپایی در این لیگ باعث شد تا رقابت در آن هیجان انگیزتر و جذاب تر دنبال شود. مسابقات در کشورهای معتبر دنیا نظیر آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و استرالیا پخش می گردد و در این بخش قراردادهایی منعقد می شود و فدراسیون فوتبال کره درآمد خوبی نیز از این موضوعات بدست می آورد.

حق پخش تلویزیونی لیگ فوتبال کره جنوبی

 

چرا لیگ فوتبال کره جنوبی بدون تماشاگر برگزار می شد؟

مسابقات فوتبال در سال های 2020 تا 2021 بدون تماشاگر برگزار می شد و ویروس همه گیری کرونا باعث شد تا مردم نتوانند به استادیوم ها بروند. با نابودی این ویروس منحوس مردم کره بیشتر در استادیوم ها حاضر شدند و رسما فوتبال با تماشاگر آغاز گشت. حتی در زمان کاهش شیوع کرونا باز هم تست کویید 19 انجام می شود. و اگر هر بازیکن مثبت در تیم پیدا می شد باید تمام اعضای باشگاه تا دو هفته قرنطینه می شدند. حتی برخی باشگاه های لیگ معتبر کره جنوبی با طراحی بنرهایی از آدمک ها در استادیوم به نوعی خواستند تماشاگران را در ورزشگاه شبیه سازی کنند.

 

تیم جئونبوک جزو قوی ترین تیم های کره جنوبی:

یکی از تیم های قدرتمند چند سال اخیر کره جنوبی جنبوک موتورز می باشد که توانست در شش سال اخیر در پنج دوره عنوان قهرمانی را بدست آورد. آنها حتی در یک برهه توانستند از اولسان هیوندای نیز جلو بزنند و این قهرمانی را نصیب خود بکنند.

 

نحوه برگزاری لیگ فوتبال کره جنوبی

ویروس کرونا باعث شد تا تغییراتی در لیگ معتبر کره جنوبی با 12 تیم به وجود بیاید. هر فصل همه تیم ها سه بار باهم رقابت می کردند و سپس جدول به دو بخش 6 تیمی بالا و پایین جدول تقسیم بندی می شد. دوباره هر شش تیم یک بار باهم رقابت می کنند. دو تیم پایین جدول سقوط کرده و دو تیم اول نیز سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست می آورند. تیم سوم نیز در پلی آف شرکت می کند. حالا این بیماری باعث شده بود که در فصل های قبل تیم ها به جای سه بار فقط دو مرتبه باهم روبرو شوند. مسابقات این فصل لیگ کره نیز شروع شده است و تمامی نگاه های دنیا این روزها به فوتبال کره جنوبی و کی لیگ است.

نحوه برگزاری لیگ فوتبال کره جنوبی

کی لیگ به سبک ورزش‌های رزمی و قوانین جدید!

معمولا این لیگ جزو پرطرفدارترین لیگ های آسیایی به حساب می آید. تیم ها همه در سطح اروپایی ظاهر می شوند و فوتبال را به بقیه تیم ها یاد می دهند. بازیکنان کره توانایی زیادی در دنیای فوتبال دارند با جسه ریز و قد کوتاه اما سرعت فوق العاده ای نیز دارند. در ایام کرونا نیز قبل از شروع مسابقات کی لیگ هیچ بازیکنی نباید با شخص دیگر دست می داد و تنها می توانستند با سر و از فاصله دور بهم احترام بگذارند.

لیگ برتر 12 تیمه کره جنوبی اولین لیگ فوتبال در آسیا و دنیا بود که بعد از یک وقفه دو ماهه بعد از کرونا فوتبال خود را شروع کرده است. تمام مسابقات در ایام کرونا در استادیوم های خالی از تماشاگران برگزار شد. آغاز فصل جدید فوتبالی در ایام کرونا نیز با رعایت شیوه نامه بهداشتی انجام شد. K-League  از جمله لیگ های معتبر آسیایی در کشور کره جنوبی است که با 12 تیم حاضر در این لیگ برگزار می شود و تمام کادرهای فنی، بازیکنان و مسئولین برگزاری از قبل تست کرونا انجام می دادند.

مسابقات K-League چرا معتبر است؟

مسابقات K-League چرا معتبر است؟

در سال های اخیر فوتبال نیز همانند بقیه موارد صنعتی و اقتصادی در کشور کره جنوبی پیشرفت زیادی کرده است. فوتبال در این کشور همانند اروپا دارای بخش خصوصی است. هواداران پرشور تیم ها از رقابت ها و مسابقات استقبال زیادی می کنند. حق پخش مسابقات کی لیگ در دنیا باعث شد تا مسابقات بیشتر شناخته شود. تیم های آسیایی کره جنوبی در سال های اخیر توانستند حتی به فینال لیگ قهرمانان دست یابند. تابحال اکثر تیم های کره جنوبی یا ژاپن تا نیمه نهایی این بازی ها آمده اند و توانایی فوتبالی خود را به رخ بقیه کشورها کشاندند. در این مطلب شما به خوبی با نحوه برگزاری لیگ فوتبال کره جنوبی آشنا شده اید و می دانید که بازیکنان و تیم های مطرحی در این رقابت ها حضور دارند.  در پایان اگر شما نظر یا دیدگاهی درباره این مطلب دارید آن را در بخش کامنت ها مطرح نمایید.

خروج از نسخه موبایل