ورزشی

چرا به یوونتوس بانوی پیر می گویند؟ | لقب تیم یوونتوس

لقب تیم یوونتوس چیست؟

لقب تیم یوونتوس چیست؟

تا به حال به این اندیشیده اید که چرا به یوونتوس بانوی پیر گفته می شود؟ یا کلمه ی بیانکونری از کچا آمده است؟ در این پست در ورزشی میخواهیم به لقب تیم یوونتوس و علت آن بپردازیم.

لقب تیم یوونتوس چیست؟

جیانی بررا، روزنامه‌نگار ورزشی ایتالیایی، نام مستعار بانوی پیر یووه (La Vecchia Signora) را در گزارش‌های مسابقات و ستون‌های روزنامه‌های خود رایج کرد. این اشاره به تعهد هوادارانش به باشگاه و برداشتی کنایه آمیز از ترجمه لاتین نام آن است. این باشگاه همچنین در دهه 1930 به دلیل حفظ بازیکنان ستاره خود تا 30 سالگی شهرت داشت.

این نام گذاری به دلیل میراث (و نام) باشگاه است.

از میان تمام نام مستعار یوونتوس، بانوی پیر (یا La Vecchia Signora که در ایتالیایی شناخته می شود) احتمالاً اولین چیزی است که بیشتر هواداران فوتبال با شنیدن نام باشگاه به آن فکر می کنند.

این نیز یکی از غیر معمول ترین ها است.

اعتقاد بر این است که این روزنامه نگار کهنه کار ایتالیایی، جیانی بررا بود که این اصطلاح را رایج کرد.

او اغلب ظرافت باشگاه را به ظرافت یک بانوی مسن زیبا در گزارش‌های مسابقه و نظرات خود تشبیه می‌کرد.

این استعاره به این معنی بود که آنها لزوماً ممکن است به اندازه یک دختر جوان زیبا جذاب نباشند، اما در زیر سطح، کلاس و تجربه آنها ارزش بسیار بیشتری داشت.

اگرچه این بررا بود که این اصطلاح را به استفاده عمومی رساند. این اصطلاح قبلاً تا حدی توسط هواداران باشگاه استفاده می شد.

لقب تیم یوونتوس بیانکونری
لقب تیم یوونتوس بیانکونری

چرا به یوونتوس بانوی پیر می گویند؟

قسمت “پیر” نام مستعار از کنایه این واقعیت گرفته شده است که یوونتوس به لاتین به جوانی ترجمه می شود، علیرغم اینکه این باشگاه سومین باشگاه قدیمی در ایتالیا است.

«بانو» اشاره ای به فداکاری هوادارانش (عمدتاً مرد) بود و با باشگاه مانند یک خانم رفتار می کرد.

این لقب اعتبار بیشتری از این واقعیت به دست آورد که در دهه 1930، یووه به دلیل ساختن تیمش حول کهنه سربازان پیر در تیمش شهرت داشت.

برای مثال، ستون‌های اصلی تیم یوونتوس که پنجمین عنوان پیاپی سری آ را در سال 1935 کسب کرد عبارتند از: فلیس بورل، گلزن برتر، لوئیس مونتی، هافبک 34 ساله، اومبرتو کالیگاریس، مدافع 34 ساله، و مهاجم آرژانتینی رایموندو اورسی که 34 سال داشت.

تقریباً در همان زمان، این باشگاه همچنین نام مستعار دوست دختر ایتالیا (la Fidanzata d’Italia) را به دست آورد.

گفته می‌شود که این به دلیل حمایت کارگران مهاجر ایتالیایی جنوبی است که از سایر نقاط این کشور به تورین نقل مکان کرده‌اند تا برای فیات کار کنند. فیات که در آن زمان کارفرمای بزرگی بود که 87 درصد از بازار خودرو ایتالیا را کنترل می‌کرد و هزاران نفر را تامین می‌کرد. از مشاغل

یوونتوس تبدیل به “دوست دختری” شد که وقتی از “همسران” خود دور بودند، باشگاه هایی که قبل از رفتن به تورین از آنها حمایت می کردند، می دیدند.

لقب تیم یوونتوس | چرا یوونتوس را بیانکونری می نامند؟

توضیح این موضوع بسیار ساده تر است، i Bianconeri به سادگی به معنای “سیاه و سفید” است و به رنگ های تاریخی باشگاه اشاره دارد.

همچنین توضیح می دهد که چرا نام مستعار دیگر باشگاه Le Zebra یا The Zebras است.

دلیل لباس سیاه و سفید نمادین یووه به یک مرد انگلیسی است که در آن زمان در تورین زندگی و کار می کرد. تام گوردون ساویج.

تا سال 1901 یوونتوس پیراهن‌های صورتی و سفید می‌پوشید و در آغاز قرن حاضر در وضعیتی نامناسب قرار داشت.

ساویج پیوند نزدیکی با باشگاه داشت و در آن منطقه زندگی و کار می کرد و یک هوادار مشتاق فوتبال بود

او نامه‌ای به یکی از اعضای خود در زادگاهش ناتینگهام فرستاد و در آن نوشت:

فوراً یک لباس شلواری شیک برای ما بفرستید. بگذارید چیزی پر جنب و جوش، چیزی چشم نواز باشد. ما از اثاثه یا لوازم داخلی قدیمی مان خسته شده ایم.»

ارتباط او جعبه ای از کیت را از باشگاه مورد علاقه اش به ایتالیا فرستاد. آن باشگاه نوتس کانتی بود و این زمانی بود که یوونتوس شروع به پوشیدن سیاه و سفید کرد.

 

خروج از نسخه موبایل