آمار جالب کاپیتان‌های تیم ملی در جام ملت‌ها

آمار جالب کاپیتان‌های تیم ملی در جام ملت‌ها با علیرضا جهانبخش به عنوان سیزدهمین کاپیتان ایران جالب توجه است.

آمار جالب کاپیتان‌های تیم ملی در جام ملت‌ها

به گزارش «ورزشی»، علیرضا جهانبخش با بستن بازوبند کاپیتانی در دیدار برابر هنگ‌کنگ اکنون سیزدهمین کاپیتان ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا است. پیش از این نیز احسان حاج‌صفی برابر فلسطین به یکی دیگر از کاپیتان‌های تیم ملی تبدیل شد.

اولین کاپیتان تیم ملی ایران حسن حبیبی در جام ملت‌های 1968 بود. او چهار بار بازوبند کاپیتانی را در آن مسابقات بر بازو بست. پس از او به ترتیب مصطفی عرب، پرویز قلیچ‌خانی، ناصر حجازی، محمد پنجعلی، سیروس قایقران، مجتبی محرمی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بودند.

در میان کاپیتان‌های تیم ملی، سیروس قایقران (1988-1992)، علی دایی (2000-2004) و جواد نکونام (2011-2015) در دو تورنومنت متوالی کاپیتان بوند. علی دایی با 10 بازی، سیروس قایقران 9 بازی و جواد نکونام با 7 بیشترین کاپیتانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارند.

کاپیتان‌های بعدی تیم ملی

کاپیتان‌های بعدی تیم ملی

در میان بازیکنان کنونی تیم ملی ایران، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش هریک یک مسابقه بازوبند کاپیتانی را در جام ملت‌ها بر بازو بسته‌اند. امید ابراهیمی در سال 2019 با بازوبند ایران را در جام‌ملت‌های امارات به میدان رفت. علی‌رغم حضور امید ابراهیمی در جام ملت‌های کنونی، احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش کاپیتان‌های اول و دوم تیم معرفی شده‌اند.

باید دید در این مسابقات ایران کاپیتان دیگری نیز بازو بند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست یا خیر. یا در صورت نیمکت‌نشینی احتمالی همزمان این سه بازیکن کاپیتان جدیدی هم به فوتبال ایران معرفی خواهد شد. با نیمکت نشینی این بازیکنان، کریم انصاری فرد، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون و مهدی طارمی گزینه‌های بعدی برای کاپیتانی تیم ملی در این جام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *