اخبار لژیونر های ایرانی، اخبار تیم جوانان ایران، اخبار عزل و نصب مربی و سرمربی و… مطالبی هستند که در تمام اوقات سال ما را سرگرم می کنند و از حال و اوضاع فوتبال کشورمان نیز مطلع. در پی این موضوع ما در ادامه برخی از جدید ترین اخبار تیم ملی را برای شما جمع آوری کرده ایم، با ما همراه باشید:

مربی جدید تیم ملی چه کسی خواهد بود؟


همان طور که می دانید تا قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بعد از انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان، جواد نکونام گزینه اصلی و مورد وثوق کی‌روش برای مربیگری برای تیم ملی کشورمان بود. با این حال اما در نهایت این رکورد دار بازی در تیم ملی ایران ترجیح داد که به پیشنهاد کی‌روش پاسخ منفی داده و به کارش در فولاد خوزستان ادامه دهد.
در همان زمان همچنین شنیده شد علیرضا منصوریان گزینه بعدی کمک مربیگری در تیم ملی است، اما بر خلاف این شایعات کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت مارکار آقاجانیان دستیار همیشگی‌اش را با خود به قطر و جام جهانی ببرد. حالا اما اخبار رسانه ها حاکی از آنند که هر کسی در آینده سرمربی تیم ملی شود، علیرضا منصوریان را به عنوان دستیار خود خواهد دید.
همان طور که می دانید منصوریان سابقه دستیاری افشین قطبی و کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران را در کارنامه خود داشته و در یک بازی دوستانه مقابل روسیه هم سر مربی موقت تیم ملی کشور مان بوده است.
همچنین در پی این گفتنی است که ۱۲ سال پیش از این تیم ملی فوتبال ایران در ابوظبی به مصاف تیم ملی روسیه رفت که در آن دیدار با نتیجه یک بر صفر در مقابل رقیب خود به پیروزی رسید.

از شاگردان صمد مرفاوی چه خبر؟

دومین دیدار تدارکاتی تیم‌های فوتبال جوانان ایران و اردن چندی پیش برگزار شد. این مسابقه که با حضور حدود۵۰۰ تماشاگر در زمین ورزشگاه شباب امان انجام گرفت با پیروزی ۲ بر یک ملی‌پوشان جوان کشور مان پایان گرفت.
شاگردان صمد مرفاوی با اینکه بازی آنها با اردن کاملاً یکطرفه برگزار شده بود، اما نتوانستند گلی را در نیمه اول به ثمر برسانند. در واقع در ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی به خاطر خطای مدافع اردن به سود تیم ایران پنالتی اعلام شد، اما متاسفانه در این فرصت طلایی هم توپ تبدیل به گل نشد.
نیمه دوم بازی نیز با برتری کامل تیم زیر ۲۰ ساله‌های ایران همراه بود، اما در نهایت این تیم اردن بود که در کمال ناباوری گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه تعویض‌ بازیکن های مرفاوی ترکیبی کاملاً  تهاجمی را برای تیم کشورمان به همراه داشت و بدین ترتیب بالاخره  جوانان فوتبال ما توانستند دو گل طلایی را به ثمر برسانند.
در این بازی ابتدا میلاد کر با ارسال مرصاد سیفی و پاس کوتاه و رو به عقب دانیال ایری توانست گل تساوی را به ثمر برساند و حسین حاجی‌زاده نیز در وقت اضافه نیمه دوم با حرکتی عمقی توانست با شوت سرکش خود گل دوم ایران را به ثمر برساند، او با این گل باعث پیروزی تیمش شد. کامبک بازیکنان فوتبال ایران تحسین هوادارن ورزشگاه را به دنبال خود داشت و این گونه تیم جوانان ایران توانست بازی دوم دوستانه‌اش را با پیروزی پشت سر بگذارد.

گزینه اول و آخر مربیگری تیم ملی مشخص شد!

سه هفته از انتشار خبر توافق نهایی کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال قطر گذشته است. حالا اما روزنامه‌های این کشور با اینکه ادعا می‌کردند که قرارداد بین آنها و کی‌روش خیلی زود رسمی و سپس اعلام خواهد شد، با گذشت مدت زمان نسبتا طولانی، هنوز ساکت مانده اند.
این موضوع ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها به مسئله کامنت‌های منفی بی‌سابقه در پایین اولین خبر منتشره در این زمینه در توییتر استاد دوحه برمی‌گردد. گمان می رود که ظاهرا فوتبال دوستان قطری، چندان با این انتخاب موافق نبودند. با این حال کی‌روش نزدیک به دو هفته است که در قطر به سر می‌برد و مذاکرات خود را با فدراسیون فوتبال این کشور را نیزتا حد زیادی نهایی کرده است.
در حالی‌ که روزنامه‌های قطری بعد از چند روز نوشتن درباره این موضوع  حال سکوتی کامل اختیار کرده‌اند، توسط رسانه های ایرانی  با ادیتور روزنامه استاد دوحه، عبدالعزیز گفت و گویی انجام شد. عبدالعزیز روزنامه‌نگاری با سابقه و اهل مصر است که سال‌هاست در تحریریه استاد دوحه به کار نگارش مشغول است.
عبدالعزیز در این باره می‌گوید: «موضوع کی‌روش تنها در حد شایعه نیست و همان‌طور که روزنامه‌های قطری،  من جمله نشریه ما، در این باره برای مردم خبررسانی کردند، این مذاکره هنوز رسمی نیست و مردم تا پایان بازی‌های جام خلیج فارس، اظهار نظری از سوی مقامات قطر در این باره نخواهند شنید. به نظر من یک هفته پس از پایان جام خلیج فارس، این مسئله روشن خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید«.
او در ادامه اظهار داشت: « بله خبر ها تا حدی درست هستند! کی‌روش در قطر حضور داشت و قراردادی بین او و فدراسیون فوتبال این کشور منعقد شد اما من از حواشی دیگری که احتمالا در این زمینه اتفاق افتاده است، خبری ندارم‌. با این حال همان‌ طور که پیش تر نیز گفتم دنیای فوتبال قطر منتظر است تا نام کی‌روش را به عنوان سر مربی اعلام کند.

چه خبر از لژیونر ها؟

نشریه پرتغالی آبولا ادعا کرد که باشگاه پورتو تصمیم دارد قراردادش با مهدی طارمی را دوباره تا سال ۲۰۲۷ تمدید کند.
اکنون قرارداد کنونی ستاره ایرانی تیم پورتو تا پایان فصل ۲۰۲۴ مهلت دارد، اما این باشگاه به دلیل درخشش این لژیونر ایرانی در تیمش، می‌خواهد هر چه زودتر قرارداد او را تا ۳ سال دیگر تمدید کند.
آرسنال و برخی تیم‌های قدرتمند اروپایی دیگر نیز علاقه زیادی برای جذب این ستاره کشورمان نشان دادند ولی با این تمدید قرارداد او با پورتو حالا به نظر می‌رسد که طارمی تا سالیان سال قرار است همچنان در این تیم بازی کرده و به درخشش خود ادامه دهد.
مهدی طارمی اکنون مهم‌ترین بازیکن تیم پورتو محسوب می‌شود و به عنوان مهره اساسی کونسیسائو نیز شناخته می شود. این سرمربی تابستان گذشته شخصاً با فروش طارمی مخالفت کرده بود.

برد تیم آلمانی با حضور آزمون

تیم فوتبال آلمانی بایرلورکوزن در دیداری که مهاجم ایرانی‌اش به‌عنوان بازیکن تعویضی برای آن به میدان رفت،  صاحب سه امتیاز شد.
هفته هفدهم بوند‌س‌ لیگا، شب گذشته (چهارشنبه ۵ بهمن ماه) بعد از برگزاری پنج دیدار به پایان رسید که در مهمترین آنها تیم‌‌ بایرلورکوزن به مصاف بوخوم رفت و در مقابل آن به برتری رسید.
بایرلورکوزن در خانه خود مقابل تیم پرقدرت بوخوم با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید که در این بازی سردار آزمون مهاجم ایرانی لورکوزن نیز در دقیقه ۷۲  برای تیمش زمین رفت. ادموند تاپسوبا در دقیقه ۸ با پنالتی و آدام هولژک نیز در دقیقه۵۳  دو گل‌ سرنوشت ساز این بازی را به ثمر رساندند.
لورکوزن حالا با این نتیجه ۲۴ امتیازی شده و به رده هشتم جدول بوند‌س‌لیگا صعود کرده است.

 

raha36
29 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *