همسر و دختر علی دایی بازداشت شدند؟ ماجرای خروج خانواده دایی از ایران

بازداشت همسر و دختر علی دایی ، در یک ماجرای جنجالی قرار گرفتند. خانواده علی دایی که از ایران به طور قانونی با هواپیمای ماهان به دبی می رفتند و مسئولان امنیتی پرواز آنها را به کیش بازگرداند و همسر و دخترش را از پرواز پیاده کردند.

به گزارش سایت “ورزشی” ماجرای همسر و دختر علی دایی و سفر آنها به دبی جنجالی شد.

در پی نا آرامی های چند ماه اخیر و موضع گیری های هنرمندان و ورزشکاران در این باره باعث شد تا برخی از آنها ممنوع الخروج شوند.  تصمیمی که ظاهرا از سوی نهادهای قضایی برای خانواده علی دایی نیز به وجود آمده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

ضبط پاسپورت همسر و دختر علی دایی چهره برجسته فوتبال دنیا

دایی یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی ایران و برترین گلزن آسیا و دنیا در این ماه های اخیر درگیر حاشیه های فراوانی شد. حتی پاسپورت او توسط مقام های قضایی ضبط شد.

حالا همسر و دخترش نیز به طور قانونی از فرودگاه امام خمینی به دبی می رفتند که به دلیل ممانعت از خروج آنها از آسمان پرواز آنها به داخل کیش بازگردانده می شود. این خبر که به تیتر نخست رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است. این رفتار غیر حرفه ای که مشخص است بسیار عجولانه تصمیم گیری شده است واکنش های زیادی را برانگیخت. در این مطلب با علی دایی در این باره مصاحبه و گفتگو کرده ایم که به شرح زیر می باشد:

بازداشت همسر و دختر علی دایی
بازداشت همسر و دختر علی دایی

صحبت‌های علی دایی بعد از ماجرای ناگوار سفر خانواده‌اش

در ادامه صحبت های ما را با علی دایی می خوانید:

خب علی آقا درباره موضوع پیاده نمودن همسر و دخترتا از هواپیمای ماهان بفرمایید، آنها عازم دبی بودند؟ چه اتفاقی باعث شد این اتفاق رخ دهد؟

ما از این قضیه اطلاع نداشتیم که اجازه خروج از کشور را داریم یا خیر، این وظیفه فرودگاه و هواپیمایی است. همسر بنده با دختر کوچکم صبح به فرودگاه رفتند تا بعد از تحویل بار و عبور از گیت بازرسی و قبل از سوار شدن به هواپیما برای چک نمودن گذرنامه و مهر قانونی و دریافت مجوز قانونی از کشور خارج شوند. آنها از بخش کنترل گذرنامه پلیس فرودگاه بین المللی نیز عبور کردن و بدون هیچ مشکلی سوار هواپیمای ماهان شدن و به مقصد دبی رفتند. همه چیز تحت کنترل فرودگاه و قوانین بود.

بر طبق خبرهای رسمی جزییاتی از حکم قضایی ممنوع الخروجی همسرتان در این نشریه ها درج شده است!؟

نه این موضوع کذب است. تا الان از سوی قوه قضاییه و سامانه ثنا ابلاغی در زمینه ممنوع الخروجی ارسال نشده است. همسرم بر طبق قوانین جمهوری اسلامی به خارج از کشور سفر کرد. همانند تمام مردم ایران پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و بعد از تأیید مجوز خروجی قانونی اقدام به سوار شدن به هواپیما کرد.

بنابر گفته های شما، مشکل ممنوع الخروجی در میان نبود؟

ببینید بنده بعد از سفر ترکیه در فرودگاه امام (ره) متوجه ممنوع الورودی خودم شده ام. گذرنامه ام نیز ضبط شد. اگر همسر بنده مشکل ممنوع الخروجی داشت باید پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه پاسپورتش را ضبط و امکان سوار شدن به هواپیما برای او صادر نمی شد و اصلا خروج از مرز هوایی را نباید در فرودگاه به او می دادند.

ذکر شده که ظاهرا همسر و دخترتان نیز قصد سفر به آمریکا را از دبی داشتند؟

این خبر نیز کاملا دروغ است و اصلا صحب ندارد. بلیت های همسر و دخترم موجود است و این یک سفر با تاریخ رفت و برگشت بوده است. تاریخ برگشت در بلیط مشخص است. علی دایی تصویر بلیت دو طرفه همسر و دخترش را در اختیار رسانه ما قرار داد)

بلیط سفر همسر علی دایی و دخترش
بازداشت همسر و دختر علی دایی

آیا خانم شما برای انجام سفر تعهد داده است؟

این واقعیت ندارد. همسرم به هیچ ارگانی تعهدی برای اطلاع از انجام سفر نداده است.

آیا مسائل و مشکلاتی که امروز برای خانواده تان رخ داد، تصمیم خود را احیانا تغییر نداده اند؟

من بر اساس مدرک حرف می زنم. بلیط هواپیما با تاریخ رفت و برگشت را برای شما ارسال می کنم تا برای مردم منتشر نمایید. برخی رسانه های زرد عنوان می کنند که بعد از این ماجرا خانواده علی دایی قصد سفر به کشور آمریکا را داشتند. این سناریوها کاملا غیرواقعی است. من در ایران باقی مانده ام. تمام مراحل سفر خانواده ام بر طبق قوانین ایران بوده است. تاریخ رفت و برگشت بلیت نیز ثابت می کند که دوشنبه به دوبی می رفتند و در دوشنبه هفته بعد نیز به ایران بازمی گشتند.

آیا شما فکر می کنید که سفر 1 هفته ای خانواده ات به کشور همسایه چنین حاشیه بزرگی درست کرد و کار به همینجا ختم می شود؟

بنده با قاطعیت می گوییم که اگر همسرم قصد سفر به آمریکا را داشت از هواپیما یا پرواز داخلی نظیر هواپیمایی ماهان استفاده نمی کرد. رسانه ها خبرهای دروغ منتشر می کنند. آنها دنبال چه هدف هایی هستند واقعا نمی دانم. همسر و دخترم قانونی از مبدا به یک کشور همسایه می رفتند و مرتکیب هیچ رفتار غیرقانونی نیز نبودند.

صحبت‌های دایی بعد از ماجرای ناگوار سفر همسرش
صحبت‌های دایی بعد از ماجرای ناگوار سفر همسرش

آیا اتفاق خاصی در کیش افتاد؟

خوشبختانه آنها در سلامت کامل هستند و هیچ اتفاقی برای آنها رخ نداد. در این لحظه که من با شما صحبت می کنم آنها در تندرستی کامل در کنار من نشسته اند. البته می توانست اتفاق های بدتری رخ دهد که خدا را شاکر هستم آنها در سلامت کنار من حضور دارند.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
28 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *