برای بار پنجم: گواردیولا مربی فصل لیگ برتر شد

گواردیولا مربی فصل لیگ برتر شد. برای پنجمین بار، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، به عنوان مربی فصل لیگ برتر انگلیس انتخاب شد.

برای بار پنجم: گواردیولا مربی فصل لیگ برتر شد

به گزارش وب سایت “ورزشی“، پپ گواردیولا به عنوان مربی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. این مربی اسپانیایی با سیتی رکورد تاریخی به جا گذاشت. آن‌ها به چهارمین عنوان قهرمانی متوالی و ششمین قهرمانی از زمان انتقال پپ به این باشگاه در سال 2016، رسیدند.

این اولین بار در تاریخ فوتبال انگلیس است که یک تیم چهار سال متوالی قهرمان می‌شود. این آخرین قهرمانی در لیگ برتر، هفدهمین جام مهم او در سیتی و سی و هشتمین قهرمانی او در تمام 15 فصل مربی‌گری‌اش است.

پپ اکنون در 5 فصل از 8 فصل حضورش در سیتی، جایزه بهترین مربی فصل را از آن خود کرده است. او همچنین پس از فصل‌های 18-2017، 19-2018، 21-2020 و 23-2022 موفق به کسب این جایزه شد.

منچسترسیتی امسال تا روز آخر با آرسنال سر قهرمانی رقابت کرد. برتری 3-1 مقابل وستهم در روز یکشنبه به آن‌ها کمک کرد 91 امتیازی شوند و با دو امتیاز بیشتر نسبت به آرسنال، جام قهرمانی را از آن خود کنند.. در مجموع، گواردیولا در 225 بازی از 304 بازی لیگ برتری خود در سیتی پیروز بوده‌است.

صحبت‌های گواردیولا پس از کسب جایزه

صحبت‌های گواردیولا پس از کسب جایزه

گواردیولا پس از دریافت جایزه گفت: “این باعث افتخار است که از سوی لیگ برتر این جایزه را دریافت می‌کنند. این جایزه نشان دهنده کار سخت و برتری تیمی در همه بخش‌های باشگاه است. بسیار مفتخرم که مربی این بچه‌ها هستم و هر روز در کنار مربیان و کادرفنی درخشان کار می‌کنم.

کسب چهار عنوان متوالی یکی از بزرگترین موفقیت‌های من است. لیگ برتر سخت‌ترین لیگ جهان است و رقبای ما بسیار عالی بوده‌اند. زمانی که به انگلیس آمدم، هرگز فکر نمی‌کردم که با هم بتوانیم در 7 سال 6 بار لیگ برتر را ببریم. ما کاری غیرممکن را انجام دادیم. جشن گرفتن آن با هوادارانمان در یکشنبه روزی است که هیچگاه از خاطرم نمی‌رود.”

میکل آرتتا از آرسنال، اونای امری از استون ویلا، آندونی ایراولا از بورنموث و یورگن کلوپ از لیورپول نیز در فهرست نهایی جایزه امسال قرار داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *