بیوگرافی سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون ، یکی از برترین بازیکنان ایرانی اهل گنبد کاووس که برای تیم ملی ایران و باشگاه لورکوزن توپ میزند. در این مطلب از سایت ورزشی سعی کرده ایم زندگینامه او را مورد بررسی قرار دهیم.

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون (Sardar Azmoun) متولد 11 دی ماه سال 1373 در شهر زیبای گنبد در استان گلستان است. این بازیکن فوتبال دانشجوی انصرافی رشته مدیریت ورزشی دانشگاه روسیه است. او که از سن 9 سالگی فوتبالش را شروع کرد و در 17 سالگی از تیم سپاهان به روبین کازارن روسیه رفت و یک فوتبالیست لژیونر شد.

سردار به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن ایرانی در حال حاضر در لیگ بوندس لیگا است. او که دوست دارد روزی در باشگاه رئال مادرید توپ بزند حالا می تواند از باشگاه آلمانی فوتبال خودش را نشان دهد. حالا که با بیوگرافی سردار آزمون آشنا شده اید در ادامه با باشگاه ها و افتخاراتش همراه ما باشید.

سردار آزمون به همراه خانواده اش
سردار آزمون به همراه خانواده اش

خانواده و مذهب سردار

سردار آزمون در گنبد استان گلستان در یک خانواده ترکمن و سنی مذهب به دنیا آمد. او که فرزند دوم خانواده اش بود. آنها یک ترکمن اصیل هستند و به اصالت خودش افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن و مربی والیبال است. مادرش نیز خانه دار می باشد. او تنها یک خواهر بزرگتر بنام سولماز دارد که متاهل است. بیوگرافی سردار آزمون و خانواده اش را در این بخش خواهید دید.

خلیل آزمون پدر سردار 

یکی از مزیت های اصلی سردار آزمون این بود که پدرش یک ورزشکار و مربی والیبال بود. او که همه موفقیت هایش را مدیون پدرش است. خلیل آزمون دوبار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است. سال ها است که خلیل آزمون مربی با سابقه والیبال در گنبد است. پدرش از دوران کودکی او را مورد تمرین قرار می داد و در ورزش های فراوانی او را پرورش داده است تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد. پدر سردار آزمون پسرش را حتی در والیبال نیز پرورش داده و او بازیکن خوبی در والیبال نیز است.

خلیل آزمون پدر سردار
خلیل آزمون پدر سردار

ماجرای انتخاب نام «سردار»

آنها که قرار بودن اسم پژمان را بگذارند ولی پدربزرگ خانواده مخالفت کرد و اسم او را سردار گذاشتند. سردار به معنی مشتاق به ارتفاع و رهبر و حاکم است.

حتما بخوانید: یورگن لوکادیا بازیکن هلندی | بیوگرافی+زندگی شخصی+عکس با همسر

شروع فوتبال از سن 9 سالگی

سردار آزمون فوتبال خودش را از سال 1382 زمانی که 9 ساله بود از تیم عقاب در شهر خودش شروع کرد. سپس در سن 13 سالگی به مدت یک سال در شموشک گرگان حضور داشت.

در بین سال های 1386 تا 1387 در تیم اتکا گلستان بازی می کرد. سال 1388 در سن 15 سالگی به تیم جوانان سپاهان دعوت شد و یکسال بعد نیز به تیم بزرگسالان راه یافت.

تیم ملی و آقای گلی

سردار در سال 1384 زمانی که 11 ساله بود به تیم ملی زیر 12 ساله ها دعوت شد. سپس در سال 1391 در 18 سالگی به تیم ملی جوانان در جام دوستی روسیه آقای گل شد. این آقای گلی باعث شد تا در این تورنمنت مورد توجه جدی مربیان روسی قرار گرفت.

سردار آزمون در تیم روبین کازان
سردار آزمون در تیم روبین کازان

انتقال به روبین کازان

زمانی که سردار 17 ساله شد و در سال 1391 از تیم سپاهان به روبین کازان روسیه ترانسفر شد. او که لقب جوانترین لژیونر فوتبال ایران را بدست آورد.

حتما بخوانید: زندگی نامه کریستیانو رونالدو | بیوگرافی+ داستان زندگی+عکس و …

رفت و برگشت به روبین و زنیت

بعد از سه فصل بازی در روبین کازان در اسفند 93 به صورت قرضی به دیگر تیم روسی یعنی رستوف رفت. در یک فصل 27 بار به میدان رفت و 7 تا گل زد. سپس سال 1396 نیز به روبین کازان بازگشت. یک سال بعد در بهمن 1397 با قرارداد 12 میلیون یورویی در مدت 3.5 سال به زنیت روسیه پیوست. سردار در روبین کازان و زنیبت گل های زیادی زد و سردار با قردراد 12 میلیونی به سومین بازیکن ارزشمند تاریخ فوتبال آسیا تبدیل شد.

درخشش سردار آزمون در زنیت
درخشش سردار آزمون در زنیت

درخشش در زنیت

حضورش در زنیت باعث شد تا این تیم در لیگ خودش به مقام قهرمانی برسد. در دومین فصل خودش نیز موفق شد به قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و نایب قهرمانی سوپر جام روسیه دست یابد. با زدن 17 گل به عنوان آقای گل لیگ روسیه انتخاب شد. آزمون از سال 1397 تا 1401 به مدت 4 سال در زنیت ، و در 79 بازی به میدان رفت و یک آمار خیره کننده ای از خودش به ثبت رساند و 52 گل زده است.

انتقال به باشگاه بایرلورکوزن آلمان

آزمون در 2 بهمن 1400 در سن 27 سالگی با قرارداد 5 ساله به باشگاه بایرلورکوزن در آلمان پیوست. او اینبار شانس حضور در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان اروپا را دارد. لورکوزن یکی از بهترین تیم های آلمانی است که حالا سردار باید خودش را در این تیم ثابت کند. در اوایل حضورش در این تیم متاسفانه عملکرد خوبی نداشت و هنوز در این تیم جا نیفتاد. همچنین در نزدیکی های جام جهانی حتی مصدومیتی نیز در این باشگاه برای سردار به وجود آمد که حتی گمانه زنی هایی شد که او جام جهانی را از دست می دهد ولی خوشبختانه به تیم ملی ایران رسید. حالا با پایان یافتن جام جهانی سرمربی بایرلورکوزن به مهاجم ایرانی خودش امید زیادی دارد و انگیزه فراوانی به سردار داده است.

سردار آزمون با 25 میلیون یورو،پنجمین بازیکن ارزشمند این تیم است. این بازیکن ایرانی چهارمین بازیکنی است که تجربه حضور در این تیم را بدست آورد. قبلا داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و علی موسوی در لورکوزن بازی کرده بودند.

سردار آزمون در باشگاه بایرلورکوزن
سردار آزمون در باشگاه بایرلورکوزن

بازی های ملی سردار

او که نخستین بار در سال 1384 در سن 11 سالگی وارد تیم ملی زیر 12 سال ایران شد و سپس تجربه بازی در تیم جوانان و امید ایران را بدست آورد. سال 1392 به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد. یکسال بعد توسط کارلوس کیروش مقطع کوتاهی از ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل کنار گذاشته شد.

سردار در تیم ملی
سردار در تیم ملی

علاقه به اسب دوانی و پرورش اسب

یکی از مهمترین علایق سردار آزمون اسب دوانی و سوارکاری است. او در حال حاضر سه اسب گرانقیمت بنام های ژیوانا، سریک و راتیکا دارد. این اسب ها در مسابقات کورس گنبد نیز شرکت می کنند. همچنین بازیکن معروف ایرانی دارای 24 اسب مسابقه ای است.

حتما بخوانید: بیوگرافی علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال+ عکس با همسر

عاشق رئال مادرید

او که عاشق تیم رئال مادرید است و در بچگی عاشق تیم رئال مادرید اسپانیا و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود، حالا امکان دارد که در آینده ای نزدیک در مقابل رئال قرار بگیرد یا حتی در این تیم توپ بزند.

سوارکاری سردار آزمون
سوارکاری سردار آزمون

ازدواج سردار با آناهیتا!

سردار آزمون در سال 1398 زمانی که 25 ساله بود با خانمی بنام آناهیتا کریمی نامزد کرد. او در برنامه دورهمی نیز بیان داشت که با یک خانم نامزد کرده و به زودی ازدواج خواهد کرد. البته در عکس های زیادی در کنار هم حضور پیدا کرده اند. ولی به صورت رسمی این خبر ازدواج رسانه ای نشده بوده است. البته تصاویری از آنها در نامزدی نیز منتشر شده است.

مارک و لباس

او که گفته به شخصه علاقه خاصی به برندها ندارد. هرچیزی که در اختیارش قرار بگیرد می پوشد و اصلا به دنبال لباس مارک و … نیست. او در این باره گفت از خواب که بیدار می شوم اولین لباسی که می بینم را به تنم می کنم و اصلا وسواس ندارم.

ازدواج سردار با آناهیتا
ازدواج سردار با آناهیتا

عمل بینی ام اجباری بود

چند سال پیش سردار آزمون بخاطر مشکل پلیپ بینی مجبور به عمل جراحی شده بود. او در این باره بیان داشت که این مشکل خیلی مرا آزار می داد و اصلا نمی توانستم راحت نفس بکشم. عمل بینی من زیبایی نبود و این کار اصلا در ترکمن ها رسم نیست. اصلا دلیلی ندارد پسر ابرو بردارد یا دماغ خودش را زیبا کند!

دوستان ورزشی اش

او گفت که جدای از پدر و مادرش که جزو رفقای صمیمی اش هستند. با مهدی طارمی و فرهاد قائمی رفاقت خوبی دارد. با فرهاد تلفنی در تماس هستم و گاهی نیز باهم قرار می گذاریم. البته در تیم ملی بیشتر با رامین رضاییان و مهدی طارمی ارتباط دارم.

مراسم عروسی سردار آزمون
مراسم عروسی سردار آزمون

یادگیری زبان روسی

زمانی که در روسیه بودم زبان روسی را باید یاد می گرفتم. زبان روسی بسیار سخت است. اوایل همیشه مترجم کنارم بود و حالا کمی یاد گرفته ام. و می توانم گلیم خودم را از آب بیرون بکشم. البته حالا که در لورکوزن قرار دارم باید به فکر یاد گرفتن زبان آلمانی باشم!

غذای مورد علاقه

در باشگاه بیشتر غذاهای ماکارانی، برنج و ماهی میخورم ولی خودم عاشق غذای محلی و سنتی چکدرمه هستم که یک غذای ترکمنی خوشمزه است.

در واقع چکدرمه یک غذا شبیه استانبولی است و مخلوطی از برنج و گوشت می باشد و ترکیب فوق العاده ای می شود مخصوصا اگر مادرم آن را درست کند.

موسیقی

سردار گفته عاشق موسیقی سنتی ترکمنی است و از بین خواننده های خارجی نیز به صدای جاستین بیبر علاقه مند است. در ایران نیز به کارهای محسن چاووشی و رضا صادقی و رضا یزدانی علاقه دارد. البته او یکی از طرفدارها و دوستان صمیمی محسن یگانه است. یگانه و سردار همشهری همدیگر هستند. آنها حتی همدیگر را در اینستاگرام نیز فالوو دارند.

بیوگرافی سردار آزمون
بیوگرافی سردار آزمون

از جام جهانی تا جام ملت ها

سردار آزمون در جام جهانی 2018 ضعیف ظاهر شد و گلایه ها از او بسیار بالا رفت. او حتی در یک تصمیم احساسی از تیم ملی خداحافظی کرد. اما در نهایت به تیم برگشت و در جام ملت های آسیا 2019 با مهدی طارمی در خط حمله درخشید و منتقدان را وادار به تحسین نمود.

حتما بخوانید: دیوید بکهام |زندگینامه+زندگی شخصی و حرفه ای+عکس همسر و فرزندانش

عاشق تیم تراکتورسازی تبریز

سردار گفته در ایران پرسپولیس و استقلال را دوست دارم ولی اگر راستش را بخواهید من هوادار تیم تراکتورسازی تبریز هستم. به پدرم هم گفتم اگر قرار باشد در ایران بازی کنم فقط در تراکتور بازی خواهم کرد. در ترکیه نیز طرفدار فنرباغچه هستم.

جنجال داشتن فرزند سردار آزمون از دختر روس

در روز 8 آبان 1400 خبرنگار اسپورت اکسپرس بنام ولادیسلاو زیماگولوف یک گزارش تحت عنوان دختری بنام آلیا در اردیبهشت ماه بدنیا آمد. او مدعی شد که پدر بچه سردار آزمون است ولی سردار آن را گردن نمی گیرد.

بنابر گفته این خبرنگار، مادر این بچه دادخواستی را نیز علیه آزمون در دادگاه تنظیم نمود تا بتواند از او نفقه سنگین دریافت کند.

محکومیت سردار

در تاریخ 21 خرداد 1401 نیز آندری دمیتریف وکیل آلیا اعلام نمود که برای دادگاه محرز شده که مهاجم ایرانی پدر فرزند این زن است. او باید وظایف خودش را در زمینه وی برعهده بگیرد.

جنجال های بیوگرافی سردار آزمون

چکیده بیوگرافی سردار آزمون

  • نام اصلی : سردار آزمون
  • متولد : 11 دی ماه 1373 گنبدکاووس
  • قد : 185 سانتیمتر
  • پُست : مهاجم
  • مدرک تحصیلی : مدیریت ورزشی
  • والدین : خلیل آزمون
  • خواهر : سولماز آزمون
  • همسر : آناهیتا کریمی

علایق و سلایق سردار آزمون

غذا : چکدرمه ، یک غذای ترکمنی است که برنج و گوشت دارد
فوتبال : پیراهن رئال مادرید را به تن کنم
الگوی خارجی سردار آزمون : زلاتان ابراهیم وویچ
الگوی داخلی سردار آزمون : علی دایی

بیوگرافی سردار آزمون و همسرش
بیوگرافی سردار آزمون و همسرش

افتخارات سردار آزمون مهاجم جوان ایرانی

افتخارات فردی سردار آزمون مهاجم تیم ملی

  1. کسب عنوان بهترین گلزن قهرمانی جوانان زیر 19 سال در بازیهای آسیا در سال 2012
  2. کسب مقام بهترین گلزن جام صلح و دوستی در سال2012
  3. تیم منتخب فصل در لیگ برتر فوتبال روسیه در سالهای 15-2014، 16-2015
  4. کسب عنوان بازیکن ماه در لیگ برتر فوتبال روسیه در تاریخ می 2016
  5. دستیابی به عنوان بهترین بازیکن فصل در روستوف در سالهای 16-2015

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
25 دسامبر 2022

1 دیدگاه در “بیوگرافی سردار آزمون | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *