وحید امیری بیوگرافی

وحید امیری فوتبالیست مطرح تیم ملی ایران است. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی کامل و جامع در مورد زندگی شخصی و حرفه ای این بازیکن ارائه بدهیم.

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری، در سیزدهم ماه فروردین در سال 1367 در شهر خرم آباد لرستان، چشم به جهان گشود.

تحصیلات

امیری، دارای مدرک تحصیلی و دانشگاهی معتبر کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد رشته تحصیلی مدیریت ورزشی است. وحید می گوید: زمانی که به صورت حرفه ای فوتبال بازی نمی کردم و درس می خواندم، حقوق مهم ترین گرایش تحصیلی من بود. وقتی فوتبال در زندگی ام شکل و شمایلی پیدا کرد دیگر توانایی نداشتم این رشته را بخوانم چون رشته حقوق در دانشگاه درسی سنگین است و نیاز به تمرکز دارد.

امیری ادامه داد: به مرور زمان که جلو رفتم متوجه شدم استعداد و شغل اصلی من فوتبال است و باید هر چیزی که به فوتبالم ضرر می رساند کنار بگذارم و اگر تصمیم داشتم رشته حقوق را بخوانم باید تمرین فوتبال را بزارم کنار واسه همین رشته حقوق انصراف دادم و رشته تحصیلی را انتخاب کردم که من را به فوتبالم نزدیک کند و از فوتبال دورم نکند و رشته تحصیلی سبکی باشد.

وحید امیری
وحید امیری

ازدواج و مراسم عروسی وحید امیری

امیری در بهمن سال 95 پس از پیوستنش به باشگاه پرسپولیس تهران ازدواج و زندگی مشترک را آغاز کرد.

طی خبر های اطراف این بازیکن به نظر می رسد مراسم عروسی وحید امیری، یکی از شلوغ ترین جشن های عروسی فوتبالی در سال های اخیر بوده است، این مراسم عروسی مرز تعداد چند هزار نفر را پشت سر گذاشته است. از نظر پذیرایی هم عروسی فوق العاده ای بوده است انواع غذا ها و دسر ها وجود داشته است.

وحید امیری در لباس دامادی
وحید امیری در لباس دامادی

زندگی دوران حرفه ای

وحید، در سال 1387 در تیم های کوثر و داتیس لرستان فوتبال خود را آغاز کرد. پس از آن به گل گهر دورود رفت. 2 فصل برای تیم صنعت نفت مسجد سلیمان به میدان رفت. وحید امیری، در سال 1392 برای 2 سال به تیم صنعت نفت تهران پیوست. اولین گل حرفه ای خود را برای نفت تهران در 15 مرداد 1392 در مقابل داماش گیلان به ثمر رساند.

امیری با تیم نفت تهران تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 1394 رفت و با شکست مقابل نماینده عربستان از مسابقات حذف شدند.

وحید، بعد از پایان یافتن قراردادش با تیم نفت تهران در سال 1395 با تیم پرسپولیس تهران قرادادی امضا کرد و آن فصل بمب نقل و انتقالاتی صورت گرفت. افتخارات وحید امیری در سال های حضور او در باشگاه پرسپولیس، از جمله نایب قهرمانی لیگ آسیا و قهرمانی لیگ ایران و…

وحید امیری در لباس پرسپولیس تهران
وحید امیری در لباس پرسپولیس تهران

تیم ملی

امیری، برای نخستین بار در سی دسامبر 2015 توسط کی روش سرمربی تیم ملی ایران بخاطر نمایش درخشان در نفت و پرسپولیس به تیم ملی دعوت شد برای مسابقات جام ملت های آسیا در عراق.

وحید در مقدماتی و گروهی جام جهانی 2018 روسیه عملکرد فوق العاده ای داشت و در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به میدان رفت اما به دلیل مصدومیت کمی که داشت در قطر بازی به او نرسید و کارلوس کی روش برای او ریسک نکرد.

وحید امیری در لباس تیم ملی ایران
وحید امیری در لباس تیم ملی ایران

حضور در فوتبال اروپا

امیری، در سال 2018 از پرسپولیس رفت و به ترابزون اسپور ترکیه پیوست و در فصل حضورش در فوتبال اروپا 22 بازی برای این تیم ترکی 1 گل به ثمر رساند و پس از عملکرد ضعیف اش به تیم پرسپولیس برگشت و اکنون کاپیتان سوم این تیم است.

وحید امیری در لباس ترابزون اسپور ترکیه
وحید امیری در لباس ترابزون اسپور ترکیه

مشخصات | وزن و قد وحید امیری و پای تخصصی و شماره پیراهن

امیری، دارای قد 179 سانتی متری و وزن 73 کیلوگرمی است.

وحید امیری با پای چپ
وحید امیری با پای چپ

شماره پیراهن وی در تیم ملی ایران 11 و در تیم پرسپولیس با شماره پیراهن 19 به میدان می رود. او هافبک نفوذی است دارای پای تخصصی چپ.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *