رئال‌مادرید برای پانزدهمین بار قهرمان چمپیونز لیگ شد

با پیروزی دو بر صفر مقابل بروسیا دورتموند در فینال شب گذشته، رئال‌مادرید برای پانزدهمین بار قهرمان چمپیونز لیگ شد.

خلاصه

رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2024 بروسیا دورتموند را 2-0 شکست داد.

دنی کارواخال و وینیسیوس جونیور برای رئال گلزنی کردند.

لوس بلانکوس اکنون 15 بار جام قهرمانان اروپا را به دست آورده‌است.

رئال‌مادرید برای پانزدهمین بار قهرمان چمپیونز لیگ شد

به گزارش ورزشی، رئال مادرید با شکست 2-0 بروسیا دورتموند در فینال روز شنبه برای پانزدهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

لوس بلانکوس در رویداد نمایشی این فصل در ومبلی به‌عنوان قهرمان احتمالی به میدان رفت. این تیم در نهایت با پیروزی در لندن، رکورد خود را بهبود بخشیدند.

BVB فینالیست بعید بود که اتلتیکو مادرید را در یک چهارم نهایی و سپس پاری سن ژرمن را در نیمه نهایی فتح کرد. اما آنها نتوانستند یک غول دیگر را کنار بزنند. علیرغم شایستگی به شکستی دردناک کنار رفتند.

نیمه‌ی اول به سود دورتموند

نیمه‌ی اول به سود دورتموند

کریم آدیمی و نیکلاس فولکروگ در نیمه اول فرصت‌های بزرگی را برای دورتموند از دست دادند. از دست دادن موقعیت‌هایی که در نهایت منجر به پشیمانی سنگینی برایشان شد.

مادریدی ها کمی خوش شانس بودند که پس از شروع فوق العاده در 45 دقیقه از BVB، در نیمه دوم با نتیجه 0-0 وارد نیمه دوم شدند. آنها با ضربه سر دنی کارواخال در کرنر تونی کروس – اولین گل او در لیگ قهرمانان اروپا در 5 سال اخیر، در نیمه دوم از بن بست خارج شدند.

این آخرین اقدام پرمعنای کروس به عنوان یک بازیکن مادریدی بود که اخیراً تصمیم خود را برای بازنشستگی پس از یورو 2024 تابستان امسال اعلام کرد. او و همچنین کاپیتان ناچو فرناندز آخرین بازی خود را برای باشگاه انجام می دادند. از سوی دیگر، مارکو رویس نیز بازیکنی بود که با باشگاه دوران حرفه‌ای خود خداحافظی می‌کرد.

در حالی که کمتر از 10 دقیقه باقی مانده بود، وینیسیوس جونیور پس از اینکه یان مااتسن به راحتی مالکیت توپ را در دفاع از دست داد، گلزنی کرد. با این گل، دورتموندی‌ها یخ زدند. جام 15ام برای مادریدی‌ها به ارمغان آمد.

دورتموند فکر می‌کرد که با گل فول‌کروگ یک گل را جبران کرده‌است. اما گل او با پرچم آفساید رد شد. این نزدیک‌ترین چیزی بود که تیم بوندس‌لیگایی برای بازگشت به این رقابت‌ها به دست آورد.

فصل خوش لوس بلانکوس

پیروزی مادریدی‌ها در ومبلی باعث می شود که آنها یک دوبل به یاد ماندنی را تکمیل کنند. آنها در لالیگا نیز اول شدند و قهرمانی اسپانیا را از رقیب بارسلونا پس گرفتند. آنها اکنون در دو سال از سه سال گذشته و همچنین شش بار در 10 سال گذشته قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *