سکوت رئیس بارسلونا شکست؛ دلیل اخراج ژاوی مشخص شد

دلیل اخراج ژاوی مشخص شد. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا دلیل اخراج ژاوی را توضیح داد. او تغییر رفتاری ژاوی را علت برکناری او می‌داند.

خلاصه خبر

ژاوی در آستانه آخرین بازی فصل از سمت سرمربیگری بارسلونا کنار گذاشته‌شد

هافبک سابق یک ماه قبل از خروج تابستانی دور برگشت را انجام داده‌بود.

هانسی فلیک به عنوان سرمربی بعدی بارسا استخدام شد.

دلیل اخراج ژاوی مشخص شد

به گزارش ورزشی، خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا اعتراف کرد که تغییر رفتار و لحن ژاوی باعث شد تا او در پایان فصل از وظایفش کنار گذاشته شود.

ژاوی، تنها یک ماه پس از تغییر تصمیم خود برای کناره‌گیری، به دنبال اختلاف‌نظر با لاپورتا بر سر شرایط تیم، اخراج شد. ژاوی بعداً رئیس باشگاه را به چالش کشید تا بیاید و وضعیت را به طور عمومی برای همه توضیح دهد.

لاپورتا اکنون دقیقاً همین کار را انجام داده‌است. به شبکه داخلی بارسا وان در مورد اختلاف نظرهایی که منجر به جدایی ژاوی شد گفته‌است.

لاپورتا تاکید کرد: ژاوی کار خوبی انجام داد. او تیم را در زمانی که حداکثر سختی داشت هدایت کرد.

“سال گذشته او لالیگا و سوپرکاپ را برد. این فصل، همه چیز خوب پیش نرفت. تا جایی که ژاوی گفت که ادامه نخواهد داد. من در پایان فصل آن را پذیرفتم. زیرا ژاوی در قلب یک آبی‌اناری است. بهتر است در نیم فصل مربی عوض نشود.

تغییر رفتار ژاوی؟

تغییر رفتار ژاوی؟

سپس او از ما خواست که ادامه دهیم و من از او پرسیدم که آیا به تیم اعتقاد دارد یا خیر. او به من گفت که اعتقاد دارد. چه چیزی تغییر کرد؟ به نظر نمی‌رسید او بتواند فشارها را تحمل کند. یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد که در آن گفتمان خود را تغییر داد. و جلسه‌ای با مدیر ورزشی که در آن درخواست‌هایش را تغییر داد، باعث شد فکر کنم که تیم نیاز به تقویت مجدد دارد.

“ما گزینه هانسی فلیک را داشتیم. او قادر به رقابت با هر کسی با این تیم است. این تعیین کننده بود. من فکر می کنم که ما با ژاوی بسیار زیبا کار خود را به پایان رسانده‌ایم. او به قول خود وفا کرده است، ما هم همینطور. به توافق رسیدیم.”

لاپورتا برای جزئیات بیشتر ادامه داد: “زمانی که تصمیم گرفتیم ادامه دهیم همه چیز بسیار اجباری بود. ژاوی یک اسطوره است و شور و شوق او باعث شد تصمیم بگیریم او را تایید کنیم. از لحظه ای که او این اظهارات را بیان کرد و درخواست های خود را به طور اساسی تغییر داد، مدیریت ورزشی نمی‌توانست این وضعیت را تحلیل کند. من این تصور را داشتم که باید این تصمیم را بگیرم. هیئت مدیره این قدرت را دارد که این تصمیمات را بگیرد و آنها را اصلاح کند، همانطور که ژاوی نیز انجام داد.

قرارداد با هانسی فلیک؟

لاپورتا که مشتاق حرکت رو به جلو بود، هیجان خود را نسبت به همکاری با فلیک، که قبلاً به عنوان جانشین ژاوی تایید شده بود، آشکار کرد.

رئیس بارسا توضیح داد: به احترام ژاوی، روند خود را کند کردیم تا تمرکز تیم را با جستجوی مربی جدید پرت نکنیم. ما نمی‌خواستیم حواس تیم را پرت کنیم . چرا که یک چهارم لیگ قهرمانان را در پیش داشتیم.

“من قبلا با فلیک صحبت کرده بودم، اما او با تیم آلمان قرارداد بسته‌بود. به همین خاطر می‌خواست به تعهد خود احترام بگذارد. وقتی ژاوی گفت که ادامه نخواهد داد، فلیک در حال مطالعه تیم و بهترین راه برای استفاده از آن بود. وقتی دوباره فکر کردیم. تداوم ژاوی، دکو و بویان با فلیک ملاقات کرد. وقتی او به ما گفت بله، باور کردیم که او بهترین و تواناترین است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *