بیوگرافی عزت الله پورقاز

بیوگرافی عزت الله پورقاز ، در این بخش بیوگرافی پورقاز ملی پوش و بازیکن فوتبال اهل ایران که قبلا در سپاهان توپ می زد و امسال در تیم هوادار بازی می کند.

بیوگرافی عزت الله پورقاز

عزت الله پورقاز در 1 فروردین ماه سال 1366 در روستای سیجوال در جوار بندرترکمن استان گلستان متولد شد. پورقاز قبل از تیم سپاهان برای تیم های ایران جوان بوشهر و اتکا گلستان توپ زنی کرده است. حالا بعد از سپاهان او در تیم هوادار بازی می کند. او در اردیبهشت 1394 به دعوت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد.

بیوگرافی عزت الله پورقاز
بیوگرافی عزت الله پورقاز

فعالیت های ورزشی

عزت الله در تیم هایی نظیر اتکا گلستان و ایرانجوان بازی حرفه ای انجام داده است. البته در سپاهان نیز بسیار خوش درخشید ولی در سال 1400-1401 با این تیم به مشکلاتی برخورد و به تیم هوادار رفت.

دروازه‌بانی عزت الله پورقاز در تیم ملی

در بازی تیم ملی با گوام در تاریخ 26 آبان 1394 او که در مسابقه حضور داشت و در ترکیب اصلی قرار داشت. در دقیقه 71 علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد. به دلیل اینکه تعویضی های تیم ملی تمام شد. پورقاز لباس دروازه بانی پوشید و درون دروازه قرار گرفت. این بازی با نتیجه 0-6 به نفع ایران تمام شد.

دروازه‌بانی عزت الله پورقاز در تیم ملی
دروازه‌بانی عزت الله پورقاز در تیم ملی

انتقاد از نحوه برخورد با کرانچار

او درباره این موضوع گفت که قبل از بازی با ذوب آهن مدیریت سپاهان به کرانچار هشدار داده بود و اظهار کرد که: این اصلا درست نیست. در هیچ کجای دنیا یک باشگاه با سه بازی درباره بازیکنان و کادر فنی تصمیم نمی گیرد. باشگاه سپاهان به اندازه کافی بزرگ و حرفه ای کار می کند. نیازی نیست دست به اینکارها بزند. معمولا هفته های اول رقابت های لیگ برتر تیم تا به هماهنگی برسد قطعا زمان می برد. به همین خاطر عدم نتیجه گیری در سه بازی قبل موضوع کاملا طبیعی است. قطعا در بازی های بعدی ما پیروز می شویم و این پیروزی های سپاهان نیز ادامه دار خواهد بود و با شرایطی که داریم یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ هستیم.

حتما بخوانید: بیوگرافی سردار آزمون | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر

گفته های پورقاز درباره خط دفاعی سپاهان

پورقاز حتی درباره خط دفاعی سپاهان نیز بیان داشت که امسال برای نخستین بار است کنار هم بازی می کنیم و کاملا طبیعی است که در ابتدا هماهنگی لازم را باهم نداشتیم و به مرور زمان هماهنگ خواهیم شد. تا اینجا هماهنگی خوبی باهم داشتیم و شرایط اصلا بد نبود و بهتر هم خواهد شد.

همچنین او درباره بازی در مقابل سپید رود گفت: در این بازی ما میزبان هستیم. همین موضوع یک امتیاز برای ما به حساب می آید. تمام تلاش خود را می کنیم تا سه امتیاز این بازی را در خانه خودمان بدست بیاوریم. سپاهان همیشه مدعی قهرمانی است و امسال نیز مدعی خواهد بود. یکی از دلایلی که باعث شد من به سپاهان بیایم همین موضوع است. این تیم برای قهرمانی تلاش کرده و هفته به هفته نیز بهتر می شود.

عزت پورقاز درباره حضور خودش در تیم ملی نیز گفت که من از ابتدای فصل تلاش زیادی کردم تا خوب بازی کنم و نظر سرمربی تیم ملی را جلب نمایم. اگر دوباره دعوت شوم قطعا یک سرباز آماده به خدمت در تیم ملی هستم.

انتقاد از نحوه برخورد با کرانچار
انتقاد از نحوه برخورد با کرانچار

کمک عزت الله پورقاز به سیل زدگان شهرهای ترکمن

پورقاز بازیکن ایرانی که اصالتا ترکمن می باشد و با سردار آزمون دیگر فوتبالیست محبوب کشورمان اهل استان گلستان هستند. پورقاز به بهانه کمک به سیل زدگان شهر آق قلا اردوی تیمش را ترک کرد و شبانه از اصفهان راهی شمال کشور شد.

او حتی پس از سیل آق قلا در یک مصاحبه با خبرنگاران گفت خواستار توجه بیشتر به صدا و سیما است. او خواست که دولت به سیل زدگان شهرهای ترکمن صحرا کمک کند. با وجود اینکه در اردوی تیم سپاهان نیز منتظر بازی ذوب آهن بود با کسب اجازه از امیر قلعه نویی راهی شهر آق قلا شد تا به مردم سیل زده این شهر کمک کند. در این روزهای سخت کنار هم استانی های خودش باشد.

کمک های انسان دوستانه سردار و عزت الله در گلستان

پورقاز که اردوی تیم خودش را در دربی اصفهان ترک کرد. سرمربی نیز به او اجازه داد تا به زادگاهش برای کمک و ابراز همدردی برود. شهر آق قلا به دلیل سیل ویرانگر زیر آب رفت و هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران زیادی به آنجا رفتند تا کمک برسانند. سردار آزمون و پورقاز بازیکنان تیم ملی و متولد استان گلستان و ترکن صحرا از این غافله عقب نماندند و جرو اولین نفراتی بودند که در مناطق سیل زده حضور یافتند.

حتما بخوانید: بیوگرافی علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال+ عکس با همسر

خانواده و همسر عزت الله پورقاز

مدافع گلستانی تیم سپاهان که در زمان کارلوس کی روش به دفعات به اردوی تیم ملی دعوت شد و حتی در یکی از بازی ها به عنوان دروازه بان برای تیم ملی بازی کرد در فرصت ایجاده شده به بهانه تعطیلی بازی ها مراسم ازدواج خود را به صورت مختصر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد و به جرگه متاهلین پیوست.

درباره خانواده اش اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و به احتمال زیاد خانواده او در ترکمن صحرا و منطقه سیجوال زندگی می کنند. از ازدواج و همسرش نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

بیوگرافی عزت الله پورقاز
بیوگرافی عزت الله پورقاز

بیوگرافی عزت الله پورقاز

  • عزت الله پورقاز Ezzatollah Pourghaz فوتبالیست
  • بازیکن تیم فوتبال سپاهان
  • متولد : 1366/01/04 – سن : 35
  • ملیت : ایران
  • محل تولد : ایران – گلستان – بندرگز
  • محل زندگی : ایران – تهران – تهران
  • اینستاگرام عزت الله پورقاز رسمی
  • سوابق عزت الله پورقاز :
  • بازیکن تیم فوتبال سایپا 1396 – 1397
  • بازیکن تیم فوتبال استقلال خوزستان 1395 – 1396
  • عضو تیم ملی فوتبال مردان ایران 1394 – 1395
  • بازی در فوتبال ملوان بندر انزلی 1393 – 1394
  • بازی در فوتبال ایران جوانان بوشهر 1392 – 1393
  • بازیکن تیم فوتبال اتکا گلستان 1390 – 1391
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۱–۲۰۱۳ اتکا گلستان ۲۴ (۰)
۲۰۱۳–۲۰۱۴ ایرانجوان ۲۱ (۰)
۲۰۱۴–۲۰۱۶ ملوان ۴۶ (۲)
۲۰۱۶–۲۰۱۷ استقلال خوزستان ۱۲ (۱)
۲۰۱۷ سایپا ۱۳ (۱)
۲۰۱۷–۲۰۲۲ سپاهان ۸۸ (۸)
۲۰۲۲- هوادار ۰ (۰)

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
26 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *