علت پیوستن سوارز به اینترمیامی مشخص شد

لوئیز سوارز اکنون جدیدترین مهره بارسلونایی در اینترمیامی است. در این پست از ورزشی، علت پیوستن سوارز به اینترمیامی را از زبان خودش می‌شنویم.

علت پیوستن سوارز به اینترمیامی مشخص شد

لوئیز سوارز دوباره با هم‌تیمی‌های سابق بارسایی‌اش، لیونل مسی، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس، در باشگاه اینترمیامی به میدان خواهد رفت. او اتحاد مجدد با رفقایش را بخش مهمی از این انتقال می‌داند. اما به خاطر اینکه دوست خوبش نیکولاس لودیرو در سیاتل ساندرز بازی می‌کرد، از سال ۲۰۱۹ در فکر آمدن به آمریکا بود. او همچنین توضیح داد که برگزاری مسابقات کوپا آمریکا در این کشور، دلیل دیگر آمدنش به اینترمیامی بوده است. او می‌خواهد تا با شرایط این کشور پیش از آخرین تورنومنتش با اروگوئه سازگار شود.

سوارز گفت: «کمک به تیمی که بازیکنان بزرگ و مهمی دارد که همه آنها را می‌شناسند و همکاری و وفق با سایر بازیکنان و باشگاه جدید و رسیدن به اهداف باشگاه، یعنی تلاش برای بردن لیگ MLS، جزو است که از من می‌خواهند، و برایم بسیار اهمیت دارد. مسی در باره‌ی نکات خوب باشگاه اینترمیامی، همچنین در مورد MLS با من صحبت کرد. نظر او برای من مهم و تعیین کننده بود.»

سوارز و مسی ۶ فصل را در بارسلونا در کنار هم سپری کردند. آن‌ها چهار قهرمانی لیگ اسپانیا و ۹ جام دیگر از جمله یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در این 6 فصل به دست آوردند. سوارز سالی را پشت سر گذاشته که در آن با گرمیوی برزیل به بهترین بازیکن و بهترین مهاجم سری آ برزیل شد. با تمامی این اوصاف، او امسال 37 ساله می‌شود. و همچنین از مشکلات زانو رنج می‌برد. باید خود او مربی بار روی دوشش را مدیریت کنند تا سال‌های آخر فوتبالش دچار سختی نشود.

سوارز، تیم ملی اروگوئه و رویای فتح کوپا

سوارز، تیم ملی اروگوئه و رویای فتح کوپا

سوارز در ادامه نقش کوپا آمریکا را در تصمیم خود توضیح داد: «هرکسی که در تیم ملی بوده همیشه دوست دارد در آنجا بماند و بازی کند. این حرف امروز من نیست. این احتمال وجود داشت که بعد از جام جهانی از تیم کنار بکشم. ولی زمانی‌که در برزیل بودم از نظر فیزیکی حس خوبی داشتم. فکر کردم می‌تواند در هر پستی به تیم کمک کنم. باید نقشت را بپذیری و اینکه کوپا آمریکا امسال برگزار می‌شود، دلیلی دیگری برای قبول پیشنهاد اینترمیامی بود. چون به سازگاری من با شرایط اینجا کمک می‌کرد. حتی شناخت آب و هوای اینجا مهم است. عملکرد من در زمین هم به مربی کمک می‌کند تا برای حضور من در ترکیب تیم تصمیم بگیرد. این تصمیم بر اساس عملکرد بازیکن است نه بر اساس شهرت.»

او افزود: «فکر نمی‌کردم بتوانیم دوباره توی یک تیم بازی کنیم. چون فکر می‌کردم لئو دوران حرفه‌ای خود را در بارسلونا تمام می‌کند. در سال ۲۰۱۹ تصور می‌کردیم که تا آخر در بارسلونا می‌مانیم و با هم بازنشسته می‌شویم. ابتدا من رفتم و بعد از بقیه هم رفتند.»

یکی از تعیین‌کننده‌ترین علل پیوستن به اینترمیامی، موضوع شخصی بود. مسی، آلبا و بوسکتس همگی از شهر و باشگاه برای سوارز صحبت کردند. او ادامه داد: «هرکسی زندگی و خانواده خودش را دارد. اما اینجا همه در آرامش به سر می‌برند. سرجیو برای اولین بار بود که ا زکشورش دور می‌شد و چنین تغییری حتما سخت است، اما امروز به من گفت که حال بچه‌هایش در اینجا خوب است و همین هم مهم است. جوردی هم پس از سال‌ها حضور در بارسا تغییر بزرگی دید و با وجود سه فرزند واقعا سخت است. لئو با این تغییرات آشناتر است و مشکلی ندارد. من هم بیشتر از همه‌ی آنها عادت به تغییر کرده‌ام. »

عکس چهار نفره با دوستان قدیمی بارسلونایی

عکس چهار نفره با دوستان قدیمی بارسلونایی

اینترمیامی عکسی از این ۴ نفر در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «هیچ چیزی بهتر از فوتبال بازی کردن با رفقا نیست»، و سوارز با اشاره به این تصویر گفت: «یادآوری لحظات بسیار خوبی که در کنار هم باشگاهی که همه ما آرزویش را داشتیم (بارسلونا) خیلی خوب است.. این تصویر خاطرات خوبی را زنده می‌کند و حالا باید در زمین هم نشان بدهیم. ما بسیار جاه‌طلب و حرفه‌ای و متعهد هستیم. باید اهداف بزرگی داشته باشیم. چرا رویای چهار عنوان قهرمانی را نداشته باشیم؟ البته این به خودمان بستگی دارد و باید این را در زمین هم نشان دهیم.»

اینترمیامی جلسه اول تمرینی خود را روز گذشته با حضور سوارز و مسی برگزار کرد. سوارز احتمالا در بازی دوستانه افتتاحیه فصل اینترمیامی مقابل السالوادور در 29 دی ماه نیز بازی خواهد کرد.

Pooria
15 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *