فاش یک راز عجیب: پپ نگذاشت مسی به سیتی برود!

اخیرا فاش شده که پپ نگذاشت مسی به سیتی برود. پپ گواردیولا، سرمربی منچستر سیتی، درخواست لیونل مسی مبنی بر پیوستن به سیتیزن‌ها را رد کرده‌بود.

چرا پپ نگذاشت مسی به سیتی برود.؟

به گزارش “ورزشی“، مارتی پرارنارو که تا قبل از این سه کتاب در مورد دوران حضور گواردیولا در بایرن مونیخ و منچستر سیتی نوشته بود در کتاب جدیدش بنام «حکومت اتحاد»، پیام‌های متنی لیونل مسی به پپ را منتشر کرد. طبق این پیام‌ها، این ستاره بزرگ فوتبال به انتقال به سیتی خیلی نزدیک بوده‌است. اما ورق به طور ناگهانی برگشت.

در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۰، مسی تنها پنج کلمه تایپ کرد: “سلام پپ، حالت چطور است؟” این پیام  بعد از آن بود که این اسطوره فوتبال شکست سنگین دیگری در لیگ قهرمانان اروپا از بایرن مونیخ تحمل کرده‌بود. بارسلونا در مرحله یک‌چهارم نهایی و با نتیجه تاریخی ۸-۲ برابر بایرن حذف شد. آن‌ها از آن زمان دیگر از این مرحله عبور نکردند. ظاهراً مسی ناامید شده‌بود. به همیت خاطر به دنبال این بود که آیا می‌تواند به گواردیولا بپیوندد یا نه.

گفته می‌شود پدر مسی، خورخه، با فران سوریانو، مدیرعامل منچسترسیتی، تماس گرفته‌بود. برنامه‌ این بود که آن‌ها یک ملاقات با هم داشته باشیند. پس از دریافت هر دو پیام، گواردیولا موافقت کرد که با مسی در خانه خود در بارسلونا ملاقات کند. گفتگویی که 6 ساعت طول کشید.

ملاقات مسی و گواردیولا

ملاقات مسی و گواردیولا

در بخشی از این کتاب که در روزنامه دیلی میل منتشر شده، مسی در سال ۲۰۲۰ به گواردیولا می‌گوید: “رئیس، من فقط می‌خواهم تا جایی که توان دارم ادامه دهد. من هنوز می‌خواهم کارهای بزرگی انجام دهم.”

پپ پاسخ می‌دهد: “ما خیلی سخت تمرین می‌کنیم. می‌دانی که باران زیادی در منچستر می‌بارد؟”

مسی می‌گوید: “مشکلی نیست. من مشتاق تلاش هستم.”

پپ: “و من هنوز هم صحبت‌های تاکتیکی طولانی می‌کنم. شاید حوصله‌ات سر برود.؛

مسی: “کنار می‌آیم، می‌توانم با هر چیزی کنار بیایم.”

پپ: “لئو، هر دو ما خیلی پیرتر از قبل شده‌ایم. ممکن است دیگر کنار نیاییم.”

ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر با یک آغوش گرم خداحافظی کردند و گواردیولا شروع به برنامه‌ریزی برای تماس تیم مسی با باشگاه کرد.

خبرهایی که هرگز درباره مسی و سیتی محقق نشد

منچسترسیتی با احتمال انتقال احتمالا بهترین بازیکن تاریخ جهان به تیم خود هیجان‌زده شد. به ویژه اینکه لیورپول تازه قهرمانی لیگ برتر را از آن‌ها گرفته‌بود. برناردو سیلوا در ۳ سپتامبر به گواردیولا پیام داد: “آیا این موضوع درباره مسی درست است؟” و افزود: “قول میدم دو برابر بیشتر می‌دوم.”

در نهایت مسی به دلیل اینکه پدرش می‌خواست از اختلافات حقوقی جلوگیری کند، به منچسترسیتی نرفت. نتیجه این شد که با باشگاه دوران کودکی خود قرارداد یک ساله امضا کرد. سپس مسی با قراردادی دو ساله به ارزش ۲۵ میلیون پوند در سال به پاریس سن ژرمن پیوست. پس از دو سال نیز در نهایت به اینتر میامی در ژوئن ۲۰۲۳ ملحق شد.

همچنین در این کتاب آمده است که گواردیولا علاقه‌ای به جذب کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۱ نداشت. چرا که رونالدو در سیستم گواردیولا نمی‌توانست جا بیفتد.

مارتی پرارنارو، نویسنده کتاب “انقلاب پپ”، می‌نویسد: “رونالدو نمی‌توانست در ماشین دقیق مربی کاتالانی که با زحمت در سیتی ساخته‌بود، جا بگیرد؟”. گفته می‌شود که سیتی قبل از اینکه منچستریونایتد برای بازگرداندن افسانه باشگاه خود به اولدترافورد وارد عمل شود، برای خرید رونالدو تلاش می‌کرد.

Pooria
16 آگوست 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *