فغانی داور بازی های جهانی

علیرضا فغانی داور بازی های بزرگ باشگاهی جهان خواهد شد؟ رافائل روستوفسکی داوری را در سال های 1997 تا 2017 در کارنامه خود در فیفا و یوفا دارد. در خواست رافائل روستوفسکی این است که داورانی چون علیرضا فغانی و مارسینیاک که داور مسابقات مهمی شبیه فینال جام جهانی بوده اند. حال باید داوری های بیشتری را قضاوت کنند. و همه بازی ها باید در سطح بالایی انجام بگیرد همچون الکلاسیکو!

حتما بخوانید: بیوگرافی علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال+ عکس با همسر

علیرضا فغانی داور بازی های بزرگ باشگاهی جهان | فیفا الیت یا یوفا پروفی

فیفا الیت یا یوفا پروفی، نام گروه جدید داوران برجسته جهان است که نامزد شماره یک حضور در آن شیمون مارسینیاک خواهد بود.

ایجاد چنین رده نخبه ای از داوران حرفه ای باید پاسخی به نیازهای فیفا، یوفا و لیگ های مطرح کشورهای مختلف باشد.

یک داور عضو در این گروه می تواند هر هفته بازی های کلیدی را قضاوت کند. به عنوان مثال در سری آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا یا لیگ برتر انگلیس، یا داغ ترین بازی ها در لیگ های ترکیه، یونان یا پرتغال.

بنابراین، شیمون مارسینیاک یا متئو لااوز می‌توانند به عنوان مثال، بازی یوونتوس تورین و میلان در سری آ را در یک هفته، بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا را یک یا دو هفته بعد داوری کند. و در پایان ماه می‌ تواند بازی بین پاری PSG و مارسی را سوت بزند.

اما علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال ایران، یک نمونه موفق برای این طرح به شمار می‌رود: تا به حال تنها داوری که انتقالش به لیگ یک کشور دیگر لطمه ای به ادامه فعالیت بین المللی و حضورش در جام جهانی وارد نکرد.

علیرضا فغانی ایرانی است. او از سال 2019 در لیگ A استرالیا داوری می کند. اما همچنان روابط بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال ایران دارد که همچنان هر ساله او را در لیست داوران بین المللی به فیفا معرفی می کند. به همین دلیل فغانی می تواند از جمله در مسابقات قهرمانی جهان در قطر شرکت کند. با این حال، فغانی در حال حاضر یک استثنا از رویه جهانی است. امروزه نیز روال این است که هر قاضی بین المللی به طور منظم در کشور خود قضاوت می کند. علاوه بر این، از چند تا ده بار در سال، او به مسابقات توسط کنفدراسیون قاره ای اعزام می شود.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Hesam
26 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *