ورزشی

لیونل مسی بهترین فوتبالیست تاریخ شد

لیونل مسی بهترین فوتبالیست تاریخ شد

لئو مسی بازیکن تاریخ ساز جام

مسی بهترین فوتبالیست تاریخ شد، در کشور آرژانتین بعد از مارادونای کبیر هیچکس نتوانست رکوردشکنی کند. چشم همه به لیونل مسی در این دوره از جام جهانی قطر بود. حالا مسی توانست خودش را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال معرفی کند.

به گزارش سایت ورزشی، حالا لئو مسی بهترین بازیکن تمام دوران ها شد. او حتی توانست در برخی موارد رکورد مارادونا را هم جا به جا کند. او آمار خیره کننده ای از خودش ثبت کرد که توانست در لیگ ها، جام ها، کفش های طلا، پی چیچی ها، توپ های طلا و حالا در جام جهانی قهرمان شود.

مسی بهترین فوتبالیست تاریخ شد

حالا مسی توانست در این بازی نیز سنگ تمام بگذارد و در این دوره از جام جهانی تیم ملی کشورش را بعد از چندین سال قهرمان کند. یکی از آرزوهای همیشگی مسی این بود که آرژانتین را قهرمان کند. مسی امسال تصمیم گرفت که از جام خداحافظی کند. او اعلام کرد که فینال 2022 آخرین حضورش در جام جهانی است. همه نگاه ها به او بود که آیا مسی امسال جام را بالای سر می برد؟ حالا او توانست در فینال جام طلای 2022 را بالای سر ببرد و در آرامش استراحت کند. او فقط یک عنوان قهرمانی در آرژانتین را کم داشت که حالا همه چیز تکمیل شد.

مسی تاریخ ساز در جام قطر
مسی تاریخ ساز در جام قطر

 

چه کسی بهترین بازیکن جهان است؟

قبلا صحبت هایی انجام شد که چه کسی می تواند لقب بهترین بازیکن جهان را بگیرد. صحبت هایی که درباره افسانه سرایی و نوستالژی بلاخره به پایان رسید و این اتفاق برای لئو مسی رخ داد. مسی حالا به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد. نبودن مارادونا در ورزشگاه به خوبی حس شد. مارادونا همیشه مسی را برای هدایت و رهبری تیم آرژانتین مورد انتقاد قرار می داد. حالا اگر خود دیه گو بود قطعا از مسی تمجید می کرد و او را بهترین بازیکن دنیا می دانست.

بوسه های مسی بر روی جام

او برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند حتی دو گل را در فینال جام جهانی زد و کاری را انجام داد که دیه گو مارادونا حتی در اوج فوتبالی خودش موفق به انجام آن نشده است.

در پایان بازی وقتی داور سوت مسابقه را زد و بازی تمام شد. او در میانه میدان گریه کوچکی کرد. صحنه به همان شکلی که می خواست چیده شد. او اینبار کمی هم مدیون دیبو مارتینز بود. دروازه بان شگفت انگیز آرژانتین که نگذاشت با تساوی 3-3 در لحظه های آخر گلی وارد دروازه اش شود.

مسی در بازی فینال 2022
مسی در بازی فینال 2022

حتما بخوانید: زندگی نامه لیونل مسی | همه چیز در مورد بهترین بازیکن جهان

مسی مستحق قهرمان جام جهانی

فوتبال یکی از ورزش های هیجان انگیز و غیر قابل پیشبینی است. مسی حالا با کمی شانس توانست قهرمان جام جهانی شود و البته مستحق آن نیز بود. او حالا یک اسطوره در فوتبال به حساب می آید و بهترین فینال تمام دوران جام جهانی را برگزار کرد. این مسابقه فینال جام قطر یکی از هیجان انگیزترین مسابقات فوتبالی بود که با نتیحه 3-3 در وقت های اضافی تمام شد و کار به پنالتی کشیده شد. مسابقه ای که پر از لحظه های تماشایی بود. رقابت هیجان انگیز و دراماتیک که مسی با تعصب و دی ماریای گریان و کیلیان خشمگین و مارتینز حیله گر را نمایش گذاشت.

مسی مستحق قهرمان جام جهانی
مسی مستحق قهرمان جام جهانی

مسی بهترین فوتبالیست تاریخ و رهبر بلامنازع

لئو مسی در بازی فینال نیز یک رهبر بلامنازع تیم ملی آرژانتین بود. او که رهبر گروهی از فوتبالیست های تشنه جام قهرمانی را برعهده داشت. فوتبالیست هایی که تمامی توپ ها را به سمت مسی می فرستند و او را رهبر خود می دانند. آرژانتین در تاریخ تیم به این یک دستی نداشته است.

در زمان جشن قهرمانی نیز اولین شخص آرژنتینی که بر روی سکو رفت، نری پومپیدو بود که او دروازه بان تیم ملی در سال 1986 جام جهانی بوده است. او که در کنار مارادونا در آن تورنمنت جذاب در تاریخ جام در کنار دیه گو مرحوم تاریخ سازی کرد.

مسی جام قهرمانی را بالای سر برد
مسی جام قهرمانی را بالای سر برد

ولی بعد از 36 سال لئو مسی توانست تاریخ خودش را بسازد. او که فکرش را نمی کرد در جام جهانی قطر بتواند از حاکم این کشور عبای میزبانی دریافت کند که بر روی دوشش انداخته شد. او حالا همان مارادونایی است که دوباره بیدار شده و اصلا غیر قابل پیش بینی بود که در این تورنمنت تیم ملی آرژانتینی که در مقابل عربستان باخت بتواند با شماره 10 خودش در تاریخ جاودانه شود.

مسی همه چیز را برای خودش در اختیار دارد و جام را توانست در دستان خودش بالا ببرد و دنیا را زیر پا گذاشت تا آخرین حضورش در جام قطر منتهی به قهرمانی تیم ملی کشورش شود.

لئو مسی تاریخ ساز جام
لئو مسی تاریخ ساز جام

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

خروج از نسخه موبایل