مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

کیلیان امباپه و ارلینگ هالند دو تا از هیجان‌انگیزترین استعدادهای جوان امروز فوتبال جهان هستند. هر دو بازیکن با عملکرد استثنایی خود در زمین و پتانسیل باورنکردنی خود برای آینده خبرساز شده اند. در این مقاله، امباپه و هالند را در جنبه‌های مختلف بازی از جمله نقاط قوت، ضعف، سبک بازی و دستاوردهایشان با هم مقایسه می‌کنیم.

زمینه

کیلیان امباپه در 20 دسامبر 1998 در پاریس، فرانسه به دنیا آمد. او کار حرفه ای خود را در آ اس موناکو آغاز کرد، جایی که به این تیم کمک کرد تا در فصل 17-2016 قهرمان لیگ 1 شود. امباپه سپس در سال 2017 به صورت قرضی به پاری سن ژرمن (PSG) پیوست و در سال 2018 انتقال خود را دائمی کرد. او از آن زمان تاکنون سه قهرمانی لیگ 1 را با PSG به دست آورده و به این تیم کمک کرده تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020 برسد.

مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند
مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

ارلینگ هالند در 21 جولای 2000 در لیدز انگلستان به دنیا آمد. او کار حرفه ای خود را در Molde FK نروژ آغاز کرد، جایی که در 50 بازی 20 گل به ثمر رساند. هالند سپس در سال 2019 به RB Salzburg در اتریش پیوست، جایی که در 27 بازی 29 گل به ثمر رساند. او در ژانویه 2020 به بوروسیا دورتموند پیوست و از آن زمان تاکنون 41 گل در 42 بازی برای این باشگاه به ثمر رسانده است.

سبک بازی

کیلیان امباپه یک مهاجم برق آسا است که برای عبور از مدافعان به سرعت، چابکی و رفلکس های سریع خود متکی است. او مهارت های دریبلینگ بسیار خوبی دارد و می تواند به سرعت تغییر مسیر دهد تا مدافعان را کنار بگذارد. امباپه همچنین یک تمام کننده عالی است. با نگاه بالینی برای گلزنی که باعث شده بیش از 100 گل در دوران حرفه ای خود در سن 22 سالگی به ثمر برساند.

از سوی دیگر، ارلینگ هالند مهاجم قدرتمندی است که برای گلزنی به قدرت، توانایی هوایی و پایان بالینی خود متکی است. او یک شوت رعد و برق دارد و می تواند از فاصله دور یا در محوطه جریمه گلزنی کند. هالند همچنین نسبت به اندازه خود بسیار سریع است و اولین لمس خوبی دارد که به او اجازه می دهد توپ را پایین بیاورد و هم تیمی ها را آماده کند.

نقاط قوت

بزرگترین نقطه قوت امباپه سرعت اوست. او یکی از سریع ترین بازیکنان جهان است و می تواند از اکثر مدافعان پیشی بگیرد. امباپه همچنین مهارت های دریبلینگ عالی دارد و می تواند به راحتی برای خود و هم تیمی هایش موقعیت ایجاد کند. او حس بسیار خوبی از موقعیت یابی دارد و می تواند خود را در مکان مناسب در زمان مناسب برای گلزنی بیابد. توانایی تمام کردن امباپه نیز در سطح بالایی قرار دارد و او در طول دوران حرفه ای خود گل های باورنکردنی به ثمر رساند.

مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند
مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

بزرگترین نقطه قوت هالند توانایی او در تمام کردن است. او استعداد ذاتی برای گلزنی دارد و در سن 20 سالگی بیش از 100 گل به ثمر رساند. او حس موقعیت یابی خوبی دارد و می تواند با سر و همچنین با پاها گلزنی کند. میزان کار و اراده هالند در زمین نیز ستودنی است و او هرگز دست از بازی نمی کشد.

نقاط ضعف

بزرگترین نقطه ضعف امباپه تمایل او به دور شدن از بازی هاست. او می تواند برای مدت طولانی ناپدید شود و همیشه درگیر بازی نیست. امباپه همچنین ممکن است به دلیل نگه داشتن توپ برای مدت طولانی مقصر باشد که می تواند سرعت بازی را کاهش دهد. او همچنین می تواند گاهی اوقات ناسازگار باشد و مستعد اشتباه است.

بزرگترین نقطه ضعف هالند عدم خلاقیت اوست. او به دلیل توانایی عبورش شناخته نمی شود و گاهی اوقات می تواند خودخواه باشد. هالند همچنین می تواند کمی دست و پا چلفتی باشد و در مناطق خطرناک توپ را از دست می دهد. او همچنین چابک‌ترین بازیکن نیست و می‌تواند در برابر مدافعانی که سریع روی پا می‌روند مبارزه کند

دستاوردها

کیلیان امباپه در دوران جوانی خود دستاوردهای زیادی کسب کرده است. او سه قهرمانی لیگ 1 را با پاری سن ژرمن و همچنین کوپه دو فرانس و کوپه دو لا لیگ به دست آورد. امباپه همچنین یکی از بازیکنان کلیدی تیم قهرمان جام جهانی فوتبال 2018 فرانسه بود که چهار گل به ثمر رساند و جایزه بهترین بازیکن جوان را به دست آورد. امباپه جایزه پسر طلایی را نیز از آن خود کرد و دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ 1 انتخاب شد.

مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند
مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

شاید ارلینگ هالند به اندازه امباپه جام نبرده باشد، اما در حال حاضر تاثیر قابل توجهی در بازی گذاشت. او در سال 2019 با RB Salzburg قهرمان بوندسلیگا اتریش شد.  از آن زمان تاکنون 41 گل در 42 بازی برای بوروسیا دورتموند به ثمر رساند. هالند همچنین برنده جایزه پسر طلایی شد و به عنوان تازه کار فصل بوندسلیگا برای کمپین 20-2019 انتخاب شد.

پتانسیل آینده

امباپه و هالند هر دو پتانسیل باورنکردنی برای آینده دارند. امباپه تنها 22 سال سن دارد و در حال حاضر خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان معرفی کرده است. او پتانسیل کسب چندین جایزه توپ طلا را دارد و اگر به مسیر فعلی خود ادامه دهد، می تواند به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باقی بماند.

هالند حتی جوان تر است و تنها 20 سال سن دارد و قبلاً نشان داده است که یک گلزن طبیعی است. او پتانسیل شکستن انواع رکوردهای گلزنی را دارد و اگر به پیشرفت خود ادامه دهد می تواند به یکی از بهترین مهاجمان جهان تبدیل شود.

مقایسه

وقتی صحبت از مقایسه امباپه و هالند به میان می آید، انتخاب یک برنده مشخص دشوار است. هر دو بازیکن نقاط قوت و ضعف خود را دارند و هر دو در دوران جوانی خود به موفقیت های زیادی دست یافته اند. امباپه خلاق تر از این دو است و در خلق موقعیت برای هم تیمی هایش بهتر است، در حالی که هالند یک گلزن طبیعی است که به سختی می توان آن را متوقف کرد.

از نظر سبک بازی، امباپه بیشتر به سرعت و چابکی خود متکی است، در حالی که هالند بیشتر حضور فیزیکی در زمین دارد. امباپه همچنین تطبیق پذیرتر است و می تواند در هر دو جناح یا مهاجم بازی کند، در حالی که هالند راحت تر به عنوان مهاجم مرکزی بازی می کند.

در نهایت، انتخاب بین امباپه و هالند به ترجیح شخصی بستگی دارد. هر دو بازیکن فوق العاده با استعداد هستند و پتانسیل تبدیل شدن به فوق ستاره های بازی را دارند. دیدن چگونگی پیشرفت حرفه ای آنها در سال های آینده هیجان انگیز خواهد بود و طرفداران این ورزش از نزدیک تماشا خواهند کرد تا ببینند کدام بازیکن برتر خواهد بود.

Hesam
27 مارس 2023

2 دیدگاه در “مقایسه بازی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

  1. کیلیان امباپه بهتر وخوب تر از ارلینگ هالند است جوایز امباپه زیادتر است در جام جهانی ۲۰۲۲ خوب درخشید و بهترین گل زن شد تا اینکه کفش طلا را به دست اورد و در مقابل ارلینگ هالند در جام جهانی ۲۰۲۲ حظور نداشت فعلن امباپه گران ترین و باارزش ترین بازی کن فوتبال جهان است قیمت ان ۱۸۰ میلیون یورو است و در سبک بازی دریبل زنی هالند ضعیف است بازی کن طرف مقابل زود توپ را از او میگیرد و سبک بازی امباپه سرعت ان بالا است دریبل زنی خوب دارد بازی کن طرف مقابل به زود ترین فرصت توپ را از او گرفته نمیتواند ودر ضمن باشگاه ریال مادرید در تلاش جزب او است من زیاد طرف دار کیلیان امباپه هستم و همیشه وقت ارزو موفقیتش را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *