چرا بارسلونا ژاوی را اخراج کرد؟

بارسلونا قبل از بازی آخر فصل 2023/24 ژاوی را اخراج کرد. اما شاید برای شما هم سوال باشد. چرا بارسلونا ژاوی را اخراج کرد؟

خلاصه خبر

ژاوی ماه گذشته آینده خود را تغییر داد.

هافبک سابق فصل گذشته باشگاه را به عنوان قهرمانی لالیگا هدایت کرد.

تعداد کمی از باشگاه‌ها اوضاع به هم ریخته‌ی این روزها بارسلونا را دارند.

چرا بارسلونا ژاوی را اخراج کرد؟

به گزارش وب سایت ورزشی، بارسا مدت زیادی است که یک سیرک بوده‌است. با دوره‌های ثبات ظاهری که به دلیل نگرانی‌های مالی دائمی تضعیف شده‌است.

خوان لاپورتا، رئیس بازگشته، تغییرات مثبت کوتاه‌مدتی ایجاد کرد. اما او در مجموع نتوانسته است تا هواداران و رای‌دهندگانش را راضی نگه‌دارد.

باشگاه در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد. هیچ توالی از رویدادها وجود ندارد که دیوانه خانه کاتالونیا را درست تر از پرداختن به وضعیت مدیریتی آنها در این دوره نشان دهد. پس از یک فصل به هم ریختگی، بارسا تصمیم گرفت تا قبل از بازی آخر فصل ناامیدکننده فصل 2023/24، روابط خود را با مربی برنده لالیگا خود قطع کند.

در اینجا دلیل جدایی آنها از ژاوی را بررسی می‌کنیم.

بارسلونا راه خود را از ژاوی جدا کرد

آخرین فصل ژاوی در بارسا مانند یک سریال پخش شد. پس از انتصاب او در سال 2021، انتظار می‌رفت که این مربی اسپانیایی ایده آل‌های کرویفی را دوباره القا کند که در موارد متعدد به صعود باشگاه به صدر فوتبال اروپا کمک کرد.

در حالی که قهرمانان ژاوی در سال های 2022/23 با تکرارهای بی نظیر سال‌های گذشته فاصله زیادی داشتند، بارسا او از نظر دفاعی عالی بود. این تیم می‌توانست در حمله به استعداد برتر گلزنی رابرت لواندوفسکی تکیه کند.

با این حال، دفاع از عنوان آنها ناموفق بوده است. ژاوی نتوانست لیست طولانی غیبت‌های کلیدی را در نیم فصل اول کاهش دهد. در ماه ژانویه، اعلام کرد که در پایان فصل از سمت سرمربیگری کناره گیری می کند.

پس از آن تجدید حیات، ژاوی را متقاعد کرد که نظرش را تغییر دهد و بماند. با این حال، در پشت صحنه، دکو و لاپورتا هر دو نقشه‌های دیگری در سر داشتند.

لاپورتا گفته بود که مشتاق است ژاوی تصمیم خود را برای جدایی لغو کند. اما نزدیکترین متحدان لاپورتا از دسامبر خواهان خروج ژاوی بودند.

اخیراً، اظهارات ژاوی مبنی بر اینکه بارسا قادر به رقابت مالی با رقبای سرسخت رئال مادرید نیست، نشان دهنده‌ی اختلاف با ریاست باشگاه است.

آخرین بازی ژاوی با بارسلونا

در همین حال، دکو موظف شد تا قبل از دیدار روز جمعه بین این سه نفر که در نهایت منجر به جدایی ژاوی شد، یک گزارش فنی از سرمربی تهیه کند. او با این حال هدایت آخرین بازی فصل بارسا مقابل سویا را در روز یکشنبه بر عهده خواهد داشت. آنها لالیگا را در دومین دوره اما پس از قهرمانی مادرید که بارسا را ​​در هر سه ال کلاسیکو این فصل شکست داد، پایان خواهند داد.

با توجه به اینکه ژاوی هنوز یک سال از قراردادش باقی مانده است، بارسا هنوز یک بسته غرامت سنگین به دلیل قطع روابط به سرمربی در حال جدایی خود بدهکار است. ژاوی که به خوبی از مشکلات مالی بارسا آگاه است، انتظار نمی‌رود تمام این مبلغ را که تصور می شود 15 میلیون یورو باشد، مطالبه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *