ورزشی

داستان های عجیب فوتبالی! فوتبال در مه

داستان های عجیب فوتبالی

داستان های عجیب فوتبالی

طبق گزارش ورزشی قرن‌ها از معرفی ورزشی که ما امروزه آن را فوتبال می‌نامیم گذشته است. فوتبال، ورزشی ساده اما یک تاریخ‌ساز بلامنازع است به طوری که گاهی تقویم تاریخ را با اتفاقات فوتبالی به یاد می‌آورند. در این مقله سعی داریم به چند تا از داستان های عجیب فوتبالی بپردازیم!

داستان های عجیب فوتبالی

همه چیز در مه

داستان های عجیب فوتبالی!
داستان های عجیب فوتبالی!

آرسنال در یک بازی دوستانه در سال ۱۹۴۵ در ورزشگاه وایت‌هارت لین در برابر دینامو موسکو قرار گرفت. برخلاف تمام بازیکنان که فکر می‌کردند این‌بازی به خاطر مه سنگین متوقف خواهد شد داور تصمیم به ادامه مسابقه می‌گیرد. مه به حدی غلیظ بود که بازی برای هر دو تیم به یک کوشش بیهوده تبدیل شد. دینامو موسکو اقدام به تعویض می‌کند اما بازیکنی از زمین بیرون نمی‌رود در مقطعی از مسابقه تماشاگران اعتقاد داشتند که بازیکنان دینامو حتی با ۱۵ بازیکن در حال بازی هستند. یکی از بازیکنان آرسنال هم که از زمین بازی اخراج شده بود آرام آرام از گوشه زمین به بازی برگشت. شاهدان می‌گفتند غلظت مه به حدی رسید که دروازه بانان جلوتر از محوطه ۶قدم خود را نمی‌دیدند.
نه به کرفس!
تمام داستان‌هاي این مجموعه مربوط به اتفاقاتی نیست که در گذشته ای دور اتفاق افتاده باشد بلکه این داستان‌ها ویژه هوادارن متعصب تیم چلسی است که تا همین چند وقت پیش هم ادامه داشت. هوادارن این تیم عادت داشتند که برای تحقیر رقیب با خود کرفس به ورزشگاه می‌آوردند و آن را به بازیکنان حریف نشان می‌دادند تا اینکه در سال ۲۰۰۷ مقامات تیم چلسی این سبزی را درلیست اشیای خطرناکی قرار دادند که تماشاگران در هنگام ورود به ورزشگاه نمی‌توانند با خود همراه داشته باشند و حمل کردن آن برای فرد خاطی می‌تواند مجازات ممنوعیت مادام العمر از ورود به‌ورزشگاه را در پی داشته باشد.

به تساوی رضایت دهید

داستان های عجیب فوتبالی!
داستان های عجیب فوتبالی!

به تعویق افتادن بازی حتی در فوتبال مدرن هم چیز عجیبی نیست و گهگاه به خاطر شرایط جوی به خصوص در زمستان این اتفاق می‌افتد. اما حدس بزنید دیدار لینکلن سیتی و کاونتری سیتی در فصل ۶۳-۱۹۶۲ چندبار به تعویق افتاد؟ دو تیم قرار بود در ۵ ژانویه ۱۹۶۳ به مصاف هم بروند اما به خاطر بارش برف این بازی به چند روز بعد موکول شد، اما انگار این بازی طلسم شده بود، در مجموع ۱۵بار زمان بازی تغییر کرد، تا در نهایت ۵۵ روز بعد در ۶ مارچ کاونتری سیتی موفق شد ۵-۱ در برابر حریف پیروز شود.

یک نفر باید خراب کند

داستان های عجیب فوتبالی!
داستان های عجیب فوتبالی!

اطلاعات شما از دسته چهارم لیگ آرژانتین احتمالا به اندازه سایر لیگ‌ها در سرتاسر دنیا نیست. در فصل ۱۰-۲۰۰۹ در دیدار پلی آف بین یوونتود آلیانز و جنرال پاز جونیوز بازی در جریان مسابقه با تساوی پرگل ۳-۳ به پایان رسید، تا اینجا همه چیز عادی بود. اما ضیافت پنالتی‌ها فرارسید و بالاترین رکورد ضربات پنالتی در تاریخ به ثبت رسید، جونیورز با نتیجه ۲۱-۲۰ در ضربات پنالتی به برتری رسید. نکته شگفت انگیزتر این بود که تنها یک پنالتی از دست رفت، آخرین ضربه، پنالتی چهل و یکم که توسط دروازه بان مهار شد. گنزالس دروازه بان یوونتود هم با دریافت ۲۱ پنالتی متوالی رکورد دیگری خلق کرد.

بازیگرانی که خیلی خوب بازی کردند

داستان های عجیب فوتبالی!
داستان های عجیب فوتبالی!

در سال ۲۰۰۹ در جریان بازی تیم‌های وستهام ومیلوال، عکس‌هایی از تماشاگرانی پرخاشگر معروف به هولیگان‌ها در رسانه‌های جمعی انگلستان منتشر شد و پلیس بلافاصله نسبت به این عکس‌ها اقدام و عده ای از تماشاگران را دستگیر کرد. سپس مشخص شد این عکس‌ها مربوط به بازیگرانی بوده که برای بازی در بخش‌هایی از یک فیلم اکشن انتخاب شده بودند و آن روز در ورزشگاه بازی می‌کردند.

فوتبال روی بمب

هزاران بازیکن آماتور فوتبال در زمینی چمنی که در زیر آن بمب عمل نکرده آلمانی از زمان جنگ جهانی دوم باقی مانده بود بازی کرده بودند تا اینکه بمب در آوریل ۱۹۹۵ و طی عملیات کاشت مجدد چمن در زمانی که حدود ۴۰۰۰نفر در پورتلند و در اطراف این زمین فوتبال سکونت داشتند، کشف شد. چند گروه از متخصصان خنثی‌‌سازی بعد از عملیاتی طولانی موفق به خنثی کردن بمب شدند و سپس استادیومي‌مجهز به نام قربانیان جنگ در آن محل ساخته شد و به تیم محلی پورتلند تحویل داده شد.

اعدام به خاطر جاسوسی

داستان های عجیب فوتبالی!

فرانسه در اولین دوره جام جهانی فوتبال (۱۹۳۰) کاپیتانی داشت به نام الکس ویلاپلان. بازیکنی که در خط‌هافبک بازی مي‌کرد. بازی‌ها در اروگوئه برگزار شد فرانسه تیم خوبی داشت اما نتوانست به قهرمانی برسد. درآلمان و فرانسه نیز به جنگ یکدیگر رفتند و خرابی‌های بیشماری در اروپا پدید آمد. در سال‌های آخر جنگ، خبر عجیبی به دست رسانه‌های فرانسوی افتاد. ویلاپلان سال‌ها برای آلمانی‌ها جاسوسی مي‌کرد و اطلاعات کشورش را به آنها مي‌فروخت. این خبر باعث شد اولین کاپیتان تاریخ فرانسه در جام‌های جهانی به دار آویخته شود. حکم دادگاه، به سرعت اجرا شد تا دیگر هیچکس هوس جاسوسی به‌سرش نزند، حتی فوتبالیست‌ها.

خروج از نسخه موبایل