ورزشی

مقایسه فوتبال رونالدو و مسی

مقایسه فوتبال رونالدو و مسی

در طول دهه ها فوتبالیست های بزرگ زیادی را در طول تاریخ در این رشته ورزشی دیده بودیم. اما تنها بازیکنان برگزیده به اسطوره های جهانی برای مدت ها تبدیل شدند. بازیکنانی نظیر پله ، مارادونا ، یوهان کرویف ، آلفردو دی استفانو از جمله این بازیکنان هستند که در حافظه جمعی هواداران فوتبال ماندگار می باشند. اما در بین این اسطوره ها دوتا از بهترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال در عصر ما حضور داشتند که رونالدو و مسی بوده اند. در ادامه سایت ورزشی به مقایسه فوتبال رونالدو و مسی می پردازیم.

 

مقایسه فوتبال رونالدو و مسی

مقایسه همیشه بین ستاره های محبوب مخصوصا در دنیای فوتبال انجام می شود. فوتبال مسی و رونالدو به دلیل کسب افتخارات فراوان از زمانی که در بارسلونا و رئال مادرید روبروی هم در ال کلاسیکو حضور پیدا می کردند، قابل مقایسه کردن بود. لیونل مسی ستاره آرژانتینی و کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی از جمله بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان هستند. این دو بازیکن حرفه ای به دلیل کسب افتخارات فردی پرشمار و رکوردهای متفاوت و درخشش در دو تیم رقیب رئال و بارسلونا همیشه قابل قیاس بودند.

رونالدو و مسی به مدت 10 سال از 2008 تا 2017 به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان و جایزه توپ طلا را از آن خودشان کردند. آنها جزو بهترین بازیکنان نسل خود و از بهترین تاریخ سازهای فوتبال جهان به شمار می روند. رقابت ورزشی بین این دو بازیکن را می توانیم همانند محمد علی کلی و جوفریزیر در بوکس ، بیورن بوری و جان مک انرو در تنیس و آیرتون سنا و آلن پروست در فرمول یک بدانیم.

مقایسه فوتبال رونالدو و مسی

ظهور بازیکنان فوتبالی که بتوانند در چنین سطوحی قرار بگیرند و کیفیت لازم را برای تاثیرگذاری روی دیگران داشته باشند همیشه کم بوده است. دو بازیکن با ویژگی های قدرتمند که به طور همزمان رشد کردند. اتفاقی که دقیقا برای رونالدو و مسی رخ داده است. دو بازیکن غیرمعمول که تمام رکوردهای تاریخی را در طول یک دهه شکسته اند. و توانستند به نقطه اوج رکورد شکنی در هر دو زمینه فردی و تیمی دست یابند. مسی با 695 گل با پیراهن بارسا و پاری سن ژرمن و رونالدو با 701 گل در چهار تیم اسپورتینگ ، منچستریونایتد ، رئال مادرید و یونتوس و در کنار گل های ملی که از رکورد 756 گل پله بازیکن برزیلی عبور کرد.

 

نبرد پایاپای مسی و رونالدو در فوتبال:

جنگ و نبرد دو بازیکن فوتبال تنها در زمینه گلزنی نبود. آنها در زمینه اینکه چه بازیکنی بیشترین گل را در یک بازی به ثمر رسانده نیز باهم رقابت داشتند. مثلا رونالدو 60 هت تریک داشته و در دفعات بیشتر موفق شد در یک بازی چهار گل یا بیشتر برند. در حالی که مسی 56 بار موفق به ثبت هت تریک شد. در زمینه شیوه گلزنی ، رونالدو معمولا گل های زیادی را با پای راست و مسی گل های بیشتری را با پای چپ به ثمر رساند. هردو بازیکن متخصص ضربات آزاد هستند و فوتبالیست پرتغالی تابحال 55 گل از روی ضربات آزاد و ستاره آرژانتینی نیز 60 گل از روی این مدل ضربات به ثمر رساند.

نبرد پایاپای مسی و رونالدو در فوتبال

رونالدو از مسی در سطح ملی سبقت گرفت. او توانست با 123 گل و با عبور از علی دایی در صدر جدول بهترین گلزنان ملی قرار بگیرد. او یک قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در لیگ ملت های اروپا را در کارنامه اش دارد. مسی بعد از چند تجربه ناموفق در فینال کوپا آمه ریکا به قهرمانی در این رقابت ها رسید و پارسال نیز فاتح جام جهانی 2022 قطر شد. البته رونالدو در لیگ قهرمانان جلوتر از رقیبش قرار دارد و 5 قهرمانی را توانست کسب کند که 4 قهرمانی با رئال و یک قهرمانی را با منچستر یونایتد تجربه نمود. مسی تنها 4 قهرمانی با پیراهن بارسا در اروپا تجربه کرد. مسی قبلا اعلام کرد که در جام جهانی 2026 آمریکا حضور نخواهد داشت اما رونالدو چنین حرفی نزد و احتمالا حضور دارد.

مقایسه عملکرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲

مقایسه عملکرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲

لیونل مسی سال 2022 بالاخره به آرزوی خودش یعنی قهرمانی آرژانتین در جام جهانی رسید. اما رونالدو سال بدی را در تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر سپری کرد و اصلا علاقه ندارد که آن روزها را به یاد بیاورد. قطعا اگر مسی و رونالدو به روزهای پایانی فوتبالی خودشان نزدیک هستند و احتمالا باید چند سال دیگر کفش های خودشان را بیاویزند، اما بازهم مقایسه بین دو اسطوره فوتبال جهان جذاب می باشد. فوق ستاره هایی که حدود یک دهه و نیم در فوتبال پادشاهی کردند و رقابت های جذاب و دیدنی را خلق نمودند.

مقایسه عملکرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲

آمار کلی

لیونل مسی توانست به اندازه عدد سنش یعنی 35 سالگی در سال 2022 گل بزند. لئو 35 گل در رده باشگاهی برای پارس سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین به ثمر رساند. همچنین او 33 مرتبه هم توانسته بازیکنان همتیمی خود را در موقعیت گل قرار دهد. رونالدو در این سال فقط 16 گل زده است. رونالدو تنها 5 پاس در کارنامه خودش داست و در کل تاثیرگذاری مستقیم مسی 68 مرتبه بوده و این عدد برای رونالدو 21 می باشد.

مقایسه عملکرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲

باشگاهی

لیونل مسی فصل قبل در پاری سن ژرمن حضور داشت و اصلا عملکرد خوبی نداشت و فقط 6 گل در لیگ فرانسه به ثمر رساند. در حالی که قبل از برگزاری جام جهانی در لیگ فرانسه 6 گل زد. در مجموع رده باشگاهی که در سال قبل گذشت توانست 17 گل بزند و در مقایسه با خودش آمار جالبی نبود. او موفق شد اولین بار قهرمانی لیگ فرانسه را جشن بگیرد و به قهرمانی سوپرجام در کشور خروس ها برسد.

کریستیانو در منچستر یونایتد در فصل قبل با وجود بحران ها و تغییر سرمربی عملکرد بدی نداشت. او 18 گل زد و با اینکه بازی اش چندان افت زیادی نداشت. اما به دلیل لجبازی با تن هاخ نیمکت نشین شد و فقط یک گل زد تا با تلخی دوران فوتبالی اش در اولدترافورد را به اتمام برساند. کریس در النصر گل های زیادی به ثمر رساند. مسی نیز در این فصل برای اینتر میامی تقریبا در هر مسابقه یک گل زده است. و ظاهرا دوباره به روزهای اوج خودشان باز گشته اند.

مقایسه عملکرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲

آینده

این دو فوق ستاره فوتبال جهان در سال 2023 توسط تیم های اینتر میامی و النصر عربستان خریداری شدند. رونالدو با رقم سنگین و هنگفت به باشگاه النصر پیوست ، اما مسی حاضر نشد برای باشگاه های سعودی بازی کند. و مستقیم به اینترمیامی آمریکا رفت و این فصل را در تیم دیوید بکام توپ می زند. تا اینجا موفق به گلزنی فراوان شد. اما کریس رونالدو فصل قبل در لیگ روشن عربستان نتوانست باشگاه النصر را قهرمان نماید. احتمالا دوران فوتبالی این دو در همین باشگاه ها به اتمام خواهد رسید. البته هیچ چیز مشخص نخواهد شد و احتمال دارد که بعدا تیم های خود را تغییر دهند.

خروج از نسخه موبایل