دفاع امباپه از مسی | «او بهترین بازیکن تاریخ است.»

لیونل مسی پاری سن ژرمن را ترک کرد و به اینترمیامی پیوست. انتقالی که به شدت مورد انتقاد رسانه‌های فرانسوی قرار گرفت. با این حال کیلیان امباپه به دفاع از هم تیمی سابق خود آمده است. در این پست از ورزشی، به دفاع امباپه از مسی در برابر انتقادها می‌پردازیم.

دفاع امباپه از مسی در برابر هجمه‌ی انتقادها

کیلیان امباپه مهاجم پاریس سن ژرمن به انتقاد از هم تیمی سابق لیونل مسی پاسخ داد.

دوران دو ساله امباپه و مسی با هم در پایتخت فرانسه به پایان رسید. این بازیکن آرژانتینی هفته گذشته اعلام کرد که با پایان قراردادش در پایان ژوئن به تیم MLS اینترمیامی خواهد رفت.

اگرچه مسی اساساً با پیروزی در جام جهانی فوتبال 2022 وضعیت خود را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تثبیت کرد. اما از زمانی که در سال 2021 مجبور به ترک بارسلونا شد، فرم او در سطح باشگاهی کاهش یافته است.

پاریس سن ژرمن مسی را به امید قهرمانی در نهایت لیگ قهرمانان اروپا آورد. اما در هر دو سال در مرحله یک شانزدهم پایانی با مهاجمی که در اختیار داشت حذف شد.

پس از حذف اروپایی آنها از رئال مادرید در سال 2022 و سپس بایرن مونیخ در ماه مارس، مسی توسط هواداران PSG مورد تمسخر قرار گرفت. او بدون اینکه تأثیر مطلوبی در باشگاه داشته باشد فرانسه را ترک کرد. رفتن به اینترمیامی در مقابل بارسلونا نیز حرکتی بود که مورد انتقاد رسانه‌های فرانسوی قرار گرفت.

اما امباپه در صحبت با گاتزتا دلو اسپورت، دفاع سختی از مسی انجام داد. امباپه از او به عنوان احتمالاً بهترین بازیکن تاریخ یاد کرد.

امباپه گفت : “ما در مورد بهترین بازیکن بالقوه تاریخ فوتبال صحبت می‌کنیم. وقتی کسی مانند مسی می رود، هرگز خبر خوبی نیست.”

“شخصاً من واقعاً متوجه نشدم که چرا بسیاری از مردم از رفتن او خوشحال شدند. ما در مورد مسی صحبت می کنیم، باید به او احترام گذاشت. اما در عوض، او احترامی را که شایسته او بود در فرانسه دریافت نکرد. این شرم آور است. او باید به بهترین شکل ممکن جایگزین شود.”

آینده‌ی امباپه

آینده‌ی امباپه در پاریس سن ژرمن همچنان نامشخص است. او روز دوشنبه گفت که بند تمدید قراردادش را که قرار است در سال 2024 به پایان می رسد، فعال نخواهد کرد. PSG ترجیح می دهد او را بفروشد تا اینکه او را رایگان از دست بدهد.

با این حال، به نظر می‌رسد که موضع امباپه طی چند روز آینده به شدت به این طرف و آن طرف می‌رود. او اصرار دارد که او درخواستی برای ترک و پیوستن به رئال مادرید نکرده است.

جای تعجب نیست که پاریس سن ژرمن تحت تأثیر این حماسه قرار نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *