خودروی فرمول یک ایرانی

کشور ایران در زمینه ساخت فناوری ها و ماشین آلات هنوز حرف زیادی برای گفتن دارد. البته با اینکه در سال های اخیر در صنایع موشکی و دفاعی جزو قدرتمندترین کشورها بوده و حتی پهبادهایی حرفه ای ساخته است. اما در زمینه ساخت خودروی فرمول یک تابحال قوی عمل نکرده بود و اصلا به این حوزه وارد نشد. در ادامه سایت ورزشی از جدیدترین خودروی فرمول یک ایرانی رونمایی کرده ایم.

 

خودروی فرمول یک ایرانی

جواد ایزدی دانشجوی دانشگاهی فنی مهندسی شهید منتظری مشهد درباره ویژگی این ماشین صحبت هایی را انجام داد. ایشان گفت خودرو 280 کیلوگرم وزن داشته و توسط تیم 12 نفره دانشجویی پیاده سازی شده و در طی دو سال ساخته شد. حداکثر سرعت قابل دستیابی 170 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعتی که توانسته طی کند تا 110 کیلومتر بود. این سرعت به دلیل نبود پیست مناسب کم بود. ایزدی در ادامه بیان داشت: موتوری که روی خودرو انداخته ایم. موتور سوزوکی است و خودرو 4 سیلند است و حجم سیلندرها نیز 600 سی سی است.

"</p

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه طراحی هوای ورودی خودرو بر اساس قوانین مسابقه طراحی و پیاده سازی شده گفت: توان موتور 67 اسب بخار و شتاب آن نیز صفر تا صد 5.2 ثانیه طول می شود. و نسبت به توان وزن خودرو 240 اسب به تن است.

"</p

جزئیات ساخت ماشین جدید ایرانی:

خبرگزاری های رسمی داخل کشور از مراسم رونمایی خودرو فرمول 1 ایرانی ساخته دست دانشگاه فردوسی مشهد عکس هایی را منتشر کردند. مرکز رسانه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: این خودرو قرار است به زودی در مسابقات دانشجویی ساخت خودروی فرمول یک ایتالیا شرکت نماید. ایران با خودروی فرمول یک روهام بعد از 5 سال غیبت دوباره در مسابقات فرمول یک دانشجویی ایتالیا قطعا حضور دارد و با توجه به اینکه این ماشین برای مسابقات دانشجویی فرمول در ایتالیا پیاده سازی شده است. اما رسانه های ایران بی توجه به چنین نکته ای طراحی خودرو فرمول یک را بسیار پوشش دادند.

mohamadnd
19 ژوئن 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *