بازیکنانی که منچستریونایتد نباید می‌فروخت!

هر تیمی، لیستی از بازیکنانی را دارد که در فروش آنها عجله‌ کرده است. در این پست از ورزشی به شش نفر از بازیکنانی که منچستریونایتد نباید می‌فروخت می‌پردازیم. و این پس از ترک یونایتد، این بازیکنان چه سرنوشتی داشتند.

بازیکنانی که منچستریونایتد نباید می‌فروخت

اما جیمی کاراگر، مدافع سرسخت لیورپول، یک بار نوشت: “تنها اشتباهی که سر الکس فرگوسن مرتکب شده این است که چقدر این بازیکن خوب بود.”

در حالی که جانشینی جانشینان مدیریتی بی‌نظیر این موضوع را بارها و بارها در دهه بعد ثابت کرده است، فرگوسن کاملاً بدون خطا نبود. او مقصر بود که قبل از نشان دادن دروازه به آنها، خوب بودن برخی از بازیکنانش را دست کم گرفته بود.

در این پست برخی بازیکنانی که فرگوسن و وارثان متزلزلش به زودی و راحتی از دست دادند را مرور می‌کنیم.

یاپ استام

یاپ استم
یاپ استم

سال جدایی: 2001

فروخته شده به: لاتزیو

با یک گلزنی معمولی، خروج عجولانه خود از اولدترافورد را تسریع کرد.”یک مکالمه سریع در ماشینم در پمپ بنزین در منچستر برای ترک آن باشگاه بزرگ کافی بود.”

فرگوسن پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در هر یک از سه فصل خود به عنوان مدافع میانی اصلی یونایتد، تصمیم خیره کننده ای را برای فروش استم به لاتزیو گرفت. انتقالی که مدافع هنگام سوخت گیری ماشینش از آن مطلع شد.

در آن زمان، فرگوسن با پیشنهاد زیبای لاتزیو، زندگینامه جنجالی استم و تفسیر نادرست از آمار دفاعی او متقاعد شد. اما سرمربی افسانه ای بعداً اشتباه روش خود را تشخیص داد. فرگوسن در سال 2013 گفت: “وقتی به ناامیدی‌ها فکر می‌کنم. بدیهی است که یاپ استام همیشه برای من ناامید کننده بود. من در آنجا تصمیم بدی گرفتم.”

دیگو فورلان

دیگو فورلان
دیگو فورلان

سال جدایی: 2004

فروخته شده به: ویارئال

تا به امروز، فورلان از این ایده که او در منچستریونایتد شکست خورده است، سر می‌زند. فورلان استدلال کرد: «به این ترتیب من یک شکست خورده نبودم. “اگر بازی نکنید، نمی توانید انتظارات را برآورده کنید.”

در طول دو فصل و نیم حضور در یونایتد، فورلان هرگز بیش از سه بازی متوالی لیگ را شروع نکرد. بدون اینکه فرصتی برای ایجاد ریتم داشته باشد، اروگوئه‌ای تنها 10 گل در لیگ برتر به ثمر رساند. کمتر از ماسیمو ماکارونه از میدلزبورو در همان مدت.

با این حال، هنگامی که فورلان یک سری بازی در ویارئال دریافت کرد، او اولین فصل خود را دور از اولدترافورد به عنوان بهترین گلزن لالیگا به پایان رساند. اعجوبه سابق تنیس در سال 2009 با برتری از لیونل مسی، یک جام دیگر پیچیچی را در اتلتیکو مادرید به دست آورد.

جرارد پیکه

جرارد پیکه
جرارد پیکه

سال جدایی: 2008

فروخته شده به: بارسلونا

جرارد پیکه همیشه رویای بازی برای بارسلونا را در سر می پروراند. حتی پس از اینکه لوئیس فن خال او را در کودکی روی زمین هل داد. و اعلام کرد که برای کسب نمره ضعیف تر از آن است.

با این حال، پیکه اعتراف می کند که “در منچستر خوشحال بود. حتی اگر آنقدر که می خواستم بازی نکردم”. پیکه سومین چرخ منچستریونایتد بهترین زوج دفاع میانی دوران مدرن بود. همانطور که او بعدا توضیح داد:” مدافعان میانی، ریو فردیناند، [نمانیا] ویدیچ. من واقعا بدشانس بودم. آنها هرگز مصدوم نشدند.”

با این حال، مدت کوتاهی پس از اینکه یونایتد بازگشت پیکه به بارسلونا را در سال 2008 تحریم کرد، مشکلات کمر فردیناند شروع به شعله ور شدن کرد. “بعد من رفتم. و بعد آنها شروع به مصدومیت کردند!” پیکه با عصبانیت به یاد آورد. این فوتبال است.

ویلفرد زاها

ویلفرد زاها
ویلفرد زاها

سال جدایی: 2015

فروخته شده به: کریستال پالاس

پس از دو سال، کمتر از سه ساعت فوتبال رقابتی، صفر گل و همین‌طور پاس گل، منچستریونایتد ویلفرد زاها را با باخت 7 میلیون پوندی به کریستال پالاس بازگرداند.

آخرین خرید فرگوسن به عنوان سرمربی یونایتد زاها بود. اما فان خال زمانی که تصمیم به قطع رابطه با وینگر حیله گر گرفته شد، روی صندلی داغ قرار داشت.

در چهار فصل اول دوره دوم زاها در پالاس، او به عنوان یکی از دو دریبل‌زن پرکار در کل لیگ برتر با وجود بازی برای تیمی که با مالکیت توپ با تحقیر رفتار می‌کرد، قرار گرفت. اگر زاها در اولدترافورد به میدان می رفت، احتمالاً توپ بیشتری را می دید.

آنخل دی ماریا

آنخل دی ماریا
آنخل دی ماریا

سال جدایی: 2015

مقصد: PSG

تنها فصل آنخل دی ماریا در منچستریونایتد، فصل خوشی نبود. تهدید به دزدی زمانی که در خانه با همسر و دختر یک ساله‌اش، عزم او را برای ترک پس از درگیری با سرمربی لوئیس فن خال تقویت کرد.

علیرغم اختلافاتش با کادر مربیگری، دی ماریا تنها در 20 بازی خود در لیگ برتر 10 پاس گل داد – فقط سسک فابرگاس که اولین بازی خود را در بزرگسالان در فوتبال انگلیس انجام داد، نسبت گلزنی بهتری در آن فصل داشت.

اگر دی ماریا یک سال دیگر در اولدترافورد می‌ماند، می توانست فان خال را پشت سر بگذارد. ژوزه مورینیو در سال 2016 جایگزین هلندی بداخلاق شد و می توانست دوباره با دی ماریا، بازیکنی که در دوران حضور مشترکشان در رئال مادرید به شدت مورد علاقه او بود، متحد شود.

ممفیس دیپای

ممفیس دپای
ممفیس دپای

سال جدایی: 2017

مقصد: لیون

شاید اگر ممفیس دیپای پیش از این از خدمات شرکت تحلیل ورزشی SciSports استفاده می کرد، شاید در وهله اول هرگز به یونایتد نمی پیوست. در هر صورت، جستجوی دیپای برای زمان بازی بیشتر بود. که خروج او از اولدترافورد را پس از کمتر از 12 ماه تسریع کرد.

SciSports لیون را به عنوان بهترین گزینه معرفی کرد. که ثابت شد یک تصمیم الهام‌بخش است. در طول پنج فصل در لیگ 1، دپای مستقیماً هر 98 دقیقه یک گل به ثمر رساند.

دپای حتی زمانی که این زوج به تیم ملی هلند پیوستند، توانست رابطه خود را با فان خال – سرمربی او در یونایتد – احیا کند. فقط رابین فن پرسی – بازیکنی که یونایتد در زمان مناسب خرید و احتمالاً کمی دیر فروخته شد – بیشتر از دیپای برای هلند گل زده است.

Pooria
24 جولای 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *