آتالانتا قهرمان لیگ اروپا 24/2023 شد

آتالانتا با شکست خیره‌کننده بایرلورکوزن شکست ناپذیر اولین جام تاریخ خود را گرفت. آتالانتا قهرمان لیگ اروپا 24/2023 شد.

خلاصه خبر

آتالانتا برای اولین بار قهرمان اروپا شد.

آدمولا لوکمن در فینال دوبلین هت تریک کرد.

بایرلورکوزن برای اولین بار در این فصل شکست خورد.

آتالانتا قهرمان لیگ اروپا 24/2023 شد

به گزارش وب سایت ورزشی، آتالانتا چهارشنبه شب با وینگر آدمولا لوکمن در ورزشگاه آویوا دوبلین، بایرلورکوزن را شکست داد. آنها بدین ترتیب  فینال لیگ اروپا 2024 را بردند.

این نه تنها اولین قهرمانی اروپا برای آتالانتا بود، بلکه به طرز تماشایی فصل بدون شکست لورکوزن را به پایان رساند. قهرمان آلمان پیش از ورود به پایتخت ایرلند، 51 بازی را بدون شکست در تمامی رقابت‌ها پشت سر گذاشته بود. اما تیم ژابی آلونسو کاملاً در قدرت تاکتیکی جیان پیرو گاسپرینی خفه an.

لورکوزن از هر نظر بد نبود. اما آتالانتا از هر نظر بهتر بود

لورکوزن از هر نظر بد نبود. اما آتالانتا از هر نظر بهتر بود

لوکمن که زمانی در اورتون، فولام و لستر سیتی حضور داشت، از زمان انتقال به برگامو در سال 2022، شاهد اوج گیری حرفه‌ای خود بوده است. هت تریک نفس‌گیر او از بالاترین کیفیت برخوردار بود.

گل اول، تنها در 11 دقیقه پس از شروع، ساده ترین گل از این سه گل بود. حوالی نقطه‌ی پنالتی او توپ بادآورده را به گل تبدیل کرد.

گل بعدی، در اواسط نیمه اول، پس از یک لایی به گرانیت ژاکا و ضربه به گوشه‌ی دروازه به ثمر رسید.

ملی پوش نیجریه ای مردی پر از اعتماد به نفس بود و بدون شک بهترین‌هایش را برای آخر حفظ کرد. ادموند تاپسوبا، مدافع لورکوزن، در مهار او شکست خورده بود. لوکمن توپ را جلو انداخت و به زیبایی به کنج بالای دروازه زد.

مسیر شگفت‌انگیز آتالانتا با گاسپرینی

آتالانتا، از سال 2016 با رهبری گاسپرینی، این صعود باورنکردنی خود را به پایان رسانده است. آنها در سال 2011 یک باشگاه سری B بودند و هرگز بالاتر از پنجمی در سری A – که در دهه 1940 به آن دست یافتند – فصل را به پایان نرسانده بودند. تا اینکه در جمع چهار تیم برتر جدول قرار گرفتند. فصل 2016/17. آنها از آن زمان تاکنون چندین بار به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته‌اند و این قهرمانی در لیگ اروپا بازگشت آنها را به رقابت های نخبگان قاره برای فصل آینده تضمین می‌کند.

فصل لورکوزن تمام نشده است. آنها همچنان در فینال جام حذفی آلمان مقابل کلن در روز شنبه رقابت خواهند کرد و این شانس را دارند که یک کمپین باورنکردنی را با یک دبل داخلی به پایان برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *