رسمی: خداحافظی کاپیتان دانمارک از بازی‌های ملی

یکی دیگر از بازیکنان کهنه‌کار اروپا از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. خداحافظی کاپیتان دانمارک از بازی‌های ملی به طور رسمی اعلام شده‌است.  سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

خداحافظی کاپیتان دانمارک از بازی‌های ملی

به گزارش “ورزشی“، سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک، به نجات جان کریستین اریکسن پس از ایست قلبی در یورو 2020 معروف است. اکنون به صورت رسمی خداحافظی‌ از بازی‌های ملی را اعلام کرد.

کیائر 35 ساله در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت:”هرچیزی یک آخرین باری دارد. من تصمیم گرفتم پس از 15 سال فوق‌العاده از تیم ملی دانمارک خداحافظی کنم.”

کیائر از زمانی که میلان را در انتهای فصل گذشته ترک کرد، بدون باشگاه بوده‌است. در سال‌های اخیر مصدومیت‌ها زمان بازی او را با مشکل مواجه کرده‌است.

او به یورو 2024 هم رفت. ولی حتی یک دقیقه هم شانس بازی پیدا نکرد. او از روی نیمکت شاهد حذف دانمارک با شکست مقابل آلمان در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات بود.

کیائر با 132 بازی پس از کریستین اریکسن که 134 بازی در کارنامه دارد، بیشترین بازی ملی را در بین بازیکنان دانمارک دارد.

سایمون کیائر و ماجرای حمله‌ی قلبی کریستنسن

سایمون کیائر و ماجرای حمله‌ی قلبی کریستنسن

اقدام سریع او پس از حمله قلبی اریکسن در بازی یورو 2020 مقابل فنلاند مورد تحسین گسترده همه قرار گرفت. این اقدام او حتی جایزه رئیس یوفا را برایش به ارمغان آورد. کیائر قبل از اینکه تیم پزشکی وارد زمین شوند و بقیه بازیکنان متوجه حال اریکسن شوند، وارد عمل شد.  اقدامات اولیه او باعث شد تا اریکسن زنده بماند و بعد به بیمارستان منتقل شود.

کیائر اولین بازی ملی خود را در سال 2009 انجام داد. در 6 تورنومنت بزرگ برای دانمارک بازی کرد. او حتی همراه دانمارک به نیمه نهایی یورو 2020 هم صعود کرد.

Pooria
23 آگوست 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *