چرا گوندوگان از بارسلونا جدا شد؟ رئیس بارسلونا پاسخ می‌دهد

رئیس بارسلونا روز گذشته در یک کنفرانس خبری پیرامون مسائل باشگاه به سوالاتی پاسخ داد. چرا گوندوگان از بارسلونا جدا شد؟

خلاصه

گوندوگان تابستان امسال با انتقال آزاد بارسلونا را ترک کرد.

هافبک دوباره به من سیتی پیوست.

خوان لاپورتا دلیل خروج غافلگیرکننده گوندوگان را فاش کرد.

چرا گوندوگان از بارسلونا جدا شد؟

به گزارش ورزشی، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا فاش کرد که جدایی ایلکای گوندوگان، هافبک از این باشگاه “صرفا یک تصمیم ورزشی” بوده‌است.

گوندوگان به طور شگفت‌انگیزی یک فصل برای دوران حرفه‌ای خود در نیوکمپ وقت گذاشت. اما بعد از یک سال استعدادهای خود را برای دیدار مجدد با پپ گواردیولا به منچسترسیتی بازگرداند.

گفته می شد که بارسلونا به دنبال حذف گوندوگان و دستمزدهای بالای او برای کمک به تلاش مداوم آنها برای ثبات مالی است. اما لاپورتا اکنون تاکید کرده است که این بازیکن 33 ساله به سادگی به این نتیجه رسیده‌است که پروژه پیشنهادی با اهداف شخصی او مطابقت ندارد.

لاپورتا شروع کرد: «او بازیکن بزرگ و یک فرد عالی است. سالی که با او گذراندیم به ما نشان داد که او چگونه است. اما پس از ملاقات با [هانسی] فلیک و ارزیابی وضعیت تیم، او تصمیم گرفت که می‌خواهد برود.

این صرفا یک تصمیم ورزشی است. این یک تصمیم مالی نبود. اما پیامدهای مالی برای ما خوب بوده‌است. این یک تصمیم ورزشی توسط بارسا و گوندوگان است. او بدون هزینه انتقال آمد و منصفانه بود که اگر می‌خواست برود. به سیتی هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود، این روی حساب‌های ما تاثیر گذاشته است، اما دلیل آن تصمیم ورزشی این بازیکن بود.

بارسلونا و قانون ۱:‍۱ لالیگا

بارسلونا و قانون ۱:‍۱ لالیگا

لاپورتا در ادامه مدعی شد که بارسلونا شانس رسیدن به وضعیت مالی 1:1 لالیگا را به نفع ادامه مذاکرات بر سر قرارداد اسپانسر پر سود با نایک رد کرد.

لاپورتا توضیح داد: “عجله‌ای برای امضای قرارداد تجهیزات ورزشی وجود داشتیم. به ما اجازه داد بدون مشکلات زیادی بازیکن خریداری کنیم. اما دو دلیل وجود دارد که هنوز این کار انجام نشده است: زمان ورزش همیشه با زمان اقتصادی منطبق نیست. برای همین ما تصمیم گرفتیم که نیازی به عجله نداریم. دیدیم که راه‌حل‌های دیگری وجود دارد.

ما خواهان بهترین قرارداد در بازار هستیم. در حال مذاکره هستیم. قرارداد تجهیزات ورزشی بهترین قرارداد در دنیای فوتبال خواهد بود. قراردادی که می توانستیم در تابستان امسال امضا کنیم، بهبود یافته است. اگر لازم بود امضای بازیکن دیگری وجود داشت: ضمانت شخصی، اما این نهاد بالاتر از همه‌چیز است.

“همه باشگاه‌ها مشکلاتی دارند. اما ما به آنجا خواهیم رسید. اما زمان ورزش با زمان اقتصادی منطبق نیست. ما می توانستیم 1:1 باشیم. کار آسان این بود که قرارداد را امضا کنیم. اما دیدیم که از 1:1 دور می‌شویم. اما اگر لالیگا منعطف‌تر شود، خوب است. اگرچه من فکر می‌کنم کنترلی که آنها انجام می‌دهند خوب است. نه فقط برای بارسلونا.

Pooria
4 سپتامبر 2024
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *