آخرین رده بندی فیفا بعد جام جهانی

فیفا یک سازمان جهانی ورزش فوتبال است که بعد از جام جهانی 2022 قطر به طور رسمی آخرین رده بندی تیم های ملی را منتشر نموده است. جام جهانی سال قبل در کشور قطر برگزار شد و آرژانتین قهرمان این رقابت ها شد. در ادامه سایت ورزشی با  آخرین رده بندی فیفا بعد جام جهانی همراه ما باشید.

 

رده بندی فیفا و قدرتمندترین تیم ها:

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر با یک برد و دو شکست نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و رتبه سوم جدول را بدست آورد. ایران با 4 پله سقوط در جایگاه بیست و چهارم ایستاد. تیم ژاپن عملکرد خوبی در مرحله گروهی داشت و توانست تیم های بزرگ دنیا نظیر اسپانیا و آلمان را شکست دهد و به صدر آسیا رسید و توانست در جایگاه 20 جدول قرار بگیرد. تیم فوتبال ایران قبل از جام جهانی در رده بیستم قرار داشت و ژاپن در جایگاه بیست و چهارم جدول جای داشت. حالا بعد از جام جهانی جایگاه این دو تیم قدرتمند آسیایی تغییر پیدا کرد.

تیم ملی برزیل با اینکه در مرحله یک چهارم نهایی در برابر کرواسی در ضربات پنالتی شکست خورد و در صدر جدول جهان قرار دارد. آرژانتین با اینکه به مقام قهرمانی دنیا رسید با یک پله صعود به رده دوم رسیده است. تیم های فرانسه، بلژیک،انگلیس، هلند، کرواسی، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در رده‌های سوم تا دهم قرار دارند. در قاره کهن نیز ژاپن در صدر قرار گرفت و ایران ، کره جنوبی ، استرالیا ، عربستان ، قطر و ژاپن در جایگاه های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی مراکش یکی از شگفتی های جام 2022 بود که در جایگاه 11 جدول قرار گرفت. قطر نیز قبل از جام جهانی در رده 50 جدول قرار داشت و بعد از این جام به دلیل عملکرد ضعیف در جایگاه 60 قرار گرفت. قطر و ایران از جمله تیم هایی بودند که بعد از جام جهانی افت رتبه در رنکینگ جهانی داشتند.

 

پرافتخارترین تیم ایران از نظر فیفا

آخرین رده بندی فیفا بعد جام جهانی

آخرین رده بندی فیفا بعد جام جهانی

به گزارش سایت ورزشی ، فدراسیون جهانی فوتبال جدیدترین رده بندی تیم های ملی را در 20 دسامبر 2022 اعلام نمود و تیم ایران از رتبه اول قاره آسیا به جایگاه دوم رفت. شاگردان کی روش با یک برد در برابر ولز ، دو شکست در مقابل تیم های انگلیس و آمریکا در جام جهانی 2022 کار خود را به پایان رساندند. تیم آرژانتین نیز قهرمان جام جهانی شد و یکی از بهترین تیم ها در این رده بندی بود که در جایگاه دوم جدول قررا گرفت.

آخرین رده بندی فیفا بعد جام جهانی

۱۰ تیم برتر جهان بر اساس جدیدترین رده بندی فیفا در آذر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

برزیل
آرژانتین
فرانسه
بلژیک
انگلیس
هلند
کرواسی
ایتالیا
پرتغال
اسپانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *