آخرین فرصت گواردیولا برای قهرمان با سیتی در لیگ قهرمانان

متیچهآیا این آخرین فرصت گواردیولا برای قهرمانی با سیتی در لیگ قهرمانان است؟ در شرایطی که باشگاه با اتهامات لیگ برتر مواجه است و مدیری که قول داده است در صورت دروغ گفتن از سمت خود کناره گیری کند. سیتی ممکن است اکنون نیاز داشته باشد از شکست های گذشته اش در اروپا درس بگیرد. در این پست از ورزشی می خواهیم ببینیم که آیا این آخرین فرصت گواردیولا برای قهرمانی با سیتی در لیگ قهرمانان است؟

چه بر سر سیتی آمده است؟

پس از انتشار اخبار روز دوشنبه در مورد 101 اتهام در لیگ برتر علیه منچسترسیتی، امیدواری چند ساله پپ گواردیولا در هر کنفرانس رسانه ای بازی قبل از لیگ قهرمانان اروپا ممکن است به پایان برسد.

معمولاً سرمربی با این جابجایی روبرو می شود: “پپ، بردن آن با سیتی چقدر مهم است؟” یا: “آیا مهم است که هرگز آن را با سیتی نبردی؟” اکنون، بازپرسان ممکن است بپرسند: “آیا این آخرین شانس شما برای بردن آن با سیتی است؟” زیرا این اتهامات مربوط به بی نظمی های مالی است. و در صورتی که توسط کمیسیون مستقلی که آنها را در نظر می گیرد، صحت داشته باشد، سرمربی نابغه باشگاه باید کناره گیری کند.

ما می دانیم زیرا گواردیولا در ماه مه گذشته این موضوع را به ثبت رسانده است. پپ در دفاع از عملیات مالی سیتی گفت و گوی خود را با مدیران اجرایی در این باره نقل کرد: «به آنها گفتم: اگر به من دروغ بگویید، فردای آن روز من اینجا نیستم. من بیرون خواهم بود و دیگر دوستت نخواهم بود.»

حکم مجرمانه علیه سیتی – که تخلفات را انکار می کند – لزوماً به این معنی نیست که به گواردیولا دروغ گفته شده است. اما موضع کاتالان مشخص بوده است. چالش او این است که خطرات لیگ قهرمانان این فصل را مهار کند که به طور بالقوه، آخرین بازی برای او در سیتی به است. در حالی که وقتی رئال مادرید این تیم را از نیمه نهایی سال گذشته حذف کرد، از شش بازی، شش پیروزی را رقم زد.

شکست مفتضحانه سیتی از رئال در 2022
شکست مفتضحانه سیتی از رئال در 2022

سیتی در لیگ قهرمانان | شکست از موناکو

اینها شامل ترکیبی عجیب از مدیریت تاکتیکی، انتخاب های عجیب و غریب و اظهارات عمومی ضعیف است. آخرین آنها حکایت باخت مجموع 6-6 روی گل های خارج از خانه به موناکو در مارس 2017 بود. تلاش اولیه گواردیولا برای پایان دادن به آنچه که در آن زمان انتظار شش ساله از دومین قهرمانی از دو قهرمانی او در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی بارسلونا بود.

گواردیولا با ورود به استادیوم لوئیس 2 با برتری 5-3 از بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی، به طرز عجیبی نسبت به امیدهای سیتی برای پیشرفت منفی بود. و گفت که اگر گل نزنند، “کشته خواهند شد”. موناکو سه بار در خانه به آنها گل زده بود. اما شنیدن اینکه چگونه یک برتری دو گل کافی نیست و وقتی سیتی با 3-1 ناامید شده بود، عجیب تر بود.

سیتی در لیگ قهرمانان | شکست از لیورپول، تاتنهام و لیون

یک سال بعد، کمپین سیتی در بازی اول لیورپول در آنفیلد در 19 دقیقه و با 3 گل شکست خورد. زیرا حماقت گواردیولا این بار شامل به میدان گذاشتن ایلکای گوندوگان در یک موقعیت جدید در سمت چپ بود. این بازی در بازی اول یک چهارم نهایی انجام شد که با نتیجه 3-0 به سود شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید که در بازی برگشت نیز پیروز شدند.

تا آوریل 2019 به سرعت پیش رفت و گواردیولا بهترین بازیکن خود، کوین دی بروینه را برای بازی اول همان مرحله در تاتنهام کنار گذاشت. سیتی با نتیجه 1-0 شکست خورد، یعنی بدون گل خارج از خانه، و بنابراین پیروزی 4-3 آنها در برگشت کافی نبود.

سیتی به مرحله یک چهارم نهایی یک چهارم نهایی 2020 رسید که در پورتو برگزار شد. در بازی مقابل لیون، گواردیولا تصمیم گرفت با سیستم عجیب 3-4-2-1 که اریک گارسیا را در پست دفاع میانی نشان دهد، علیرغم اینکه سرمربی اسپانیایی هفته قبل فاش کرد که او قرارداد جدید را رد کرده است (او تابستان سال بعد به بارسلونا پیوست). به میدان رفت. سیستم گواردیولا در طول بازی به 4-2-3-1 آشناتر تغییر داد اما دیگر خیلی دیر شده بود.

سیتی در لیگ قهرمانان | شکست در فینال از چلسی

سیتی برای فینال 2021 (اولین فینال باشگاه) به پورتو بازگشت. حرکات اشتباه گواردیولا شامل محرومیت رودری و فرناندینیو بود. به این معنی که هیچ هافبک دفاعی وجود نداشت، چیزی که تقریبا نامشخص بود، و ژائو کانسلو در دفاع چپ کنار گذاشته شد و جایگزین او، الکساندر زینچنکو، زمانی که کای هاورتز گل برتری را زد، گرفتار شد.

سال گذشته، پیروزی حماسی 4-3 در بازی رفت مقابل رئال مادرید با باخت مسخره سیتی و حذف در بازگشت در برنابئو از بین رفت. سیتی در دقیقه 90 با نتیجه 1-0 و در مجموع 5-3 پیش بود. دو گل رودریگو، وقت اضافه و گلزنی کریم بنزما در وقت های اضافه کار را تمام کرد. گواردیولا و تیمش توانسته بودند به نحوی با ناامیدی تلخ چلسی 12 ماه پیش از آن مقابله کنند.

شکست گواردیولا در فینال 2021 از چلسی
شکست گواردیولا در فینال 2021 از چلسی

باز هم بازپرسی دیگری را در مورد گواردیولا برانگیخت. اکنون، قبل از اینکه سیتی در این ماه در آغاز هفتمین مرحله حذفی خود در سیتی به مصاف لایپزیگ برود، او می‌تواند منتظر سؤالاتی باشد تا مشخص کند که آیا امید او برای بستن دهان منتقدان در آخرین فرصت به دلیل احکام محرومیت احتمالی از لیگ برتر است یا خیر.

اگر امتیاز از دست بدهیم یا اینها تکرار گذشته باشند چه؟ چه می شود اگر امتیاز از دست بدهیم؟ اگر عناوین خود را از دست بدهیم چه؟ از لیگ برتر اخراج می شویم؟ اگر دو سناریو آخر به نظر می رسد که سناریوهای روز رستاخیز هستند، به این دلیل است که ما در قلمروی ناشناخته هستیم. احتمالاً در بزرگترین داستان لیگ برتر. اینها فکرهایی است که از ذهن ستاره های این تیم که طعم تلخ شکست را بارها چشیده اند می گذرد.

آخرین شانس گورادیولا

پس گواردیولا مطمئناً باید به تیم خود در مورد نحوه جلوگیری از شکست فصل سیتی بپردازد. آنها قبل از شروع بازی در ردبول آرنا در 22 فوریه در لیگ برتر مقابل استون ویلا، آرسنال و ناتینگهام فارست بازی خواهند کرد. روز یکشنبه آنها در مقابل تاتنهام شکست خوردند، با توجه به اینکه سیتی همچنان در این دوره به عنوان نیروی فصل قبل باقی مانده است، جای تعجب نداشت.

اگر عملکرد و نتایج کاهش یابد، گواردیولا و مردانش تحت نظارت بیشتر به آلمان خواهند آمد. او مربی ای است که امیدوار است سرانجام لیگ قهرمانان را برای باشگاهی که فکر می‌کرد برای انجام این کار استخدام کرده است، به دست آورد. اتهامات علیه سیتی ممکن است این تلاش را حتی سخت تر کند. و شاید این آخرین فرصت او باشد.

Pooria
8 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *