آرین روبن

آرین روبن یک فوتبالیست حرفه ای بازنشسته هلندی است که در دوران اوج خود یکی از بهترین وینگرهای جهان به حساب می آمد. او در 23 ژانویه 1984 در Bedum هلند به دنیا آمد.

شروع فوتبال روبن

روبن فوتبال حرفه ای خود را در سال 2000 با اف سی گرونینگن آغاز کرد و در آنجا دو سال بازی کرد و سپس به پی اس وی آیندهوون رفت. او دو فصل برای PSV آیندهوون بازی کرد و به آنها کمک کرد تا در فصل 05-2004 عنوان Eredivisie را کسب کنند.

روبن در آیندهوون هلند
روبن در آیندهوون هلند

روبن در لیگ برتر و لالیگا

در سال 2004، او با چلسی FC قرارداد امضا کرد و در آنجا سه فصل بازی کرد و به باشگاه کمک کرد تا دو عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند. در سال 2007 با مبلغ 35 میلیون یورو به رئال مادرید رفت. او دو فصل برای رئال مادرید بازی کرد و به آنها کمک کرد تا در فصل 08-2007 قهرمان لالیگا شوند.

روبن در رئال مادرید اسپانیا
روبن در رئال مادرید اسپانیا

روبن در بایرن

در سال 2009، روبن با مبلغ 25 میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست. او ده فصل برای بایرن مونیخ بازی کرد و به آنها کمک کرد تا عناوین متعددی از جمله هشت قهرمانی بوندسلیگا، پنج عنوان قهرمانی DFB-Pokal و لیگ قهرمانان اروپا در فصل 13-2012 کسب کنند.

روبن در بایرن مونیخ آلمان
روبن در بایرن مونیخ آلمان

استعداد آرین روبن

روبن به سرعت، مهارت های دریبل زدن و توانایی اش در جناح راست و گلزنی با پای چپ معروف بود. او همچنین به دلیل تمایلش به مصدومیت شناخته شد که بازی های زیادی را در طول دوران حرفه ای خود از دست بدهد.

آرین در تیم ملی

روبن اولین بازی خود را برای تیم ملی هلند در سال 2003 انجام داد و 14 سال برای آنها بازی کرد و در 96 بازی 37 گل به ثمر رساند. او به هلند کمک کرد تا به فینال جام جهانی فوتبال 2010 برسد، جایی که آنها به اسپانیا شکست خوردند. او همچنین در جام های جهانی 2006 و 2014 و همچنین مسابقات قهرمانی اروپا در سال های 2004، 2008 و 2012 بازی کرد.

آرین روبن در تیم ملی هلند
آرین روبن در تیم ملی هلند

وداع روبن با فوتبال

روبن در سال 2019 در سن 35 سالگی و پس از 19 سال دوران حرفه ای از فوتبال بازنشسته شد. او به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های هلندی تمام دوران و یکی از بهترین وینگرهای نسل خود شناخته می شد.

 

لحظه وداع آرین روبن با تیم ملی هلند و فوتبال
لحظه وداع آرین روبن با تیم ملی هلند و فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *