آمار گروه A در جام ملت‌های آسیا

در نخستین گروه مسابقات جام ملت‌های آسیا، صعود تیم ملی قطر به‌عنوان تیم اول گروه، قطعی است. اما احتمالات، وضعیت و آمار گروه A در جام ملت‌های آسیا چگونه است؟

آمار گروه A در جام ملت‌های آسیا

به گزارش «ورزشی»، در گروه A مسابقات جام ملت‌های آسیا، تیم ملی قطر با کسب دو پیروزی و 6 امتیاز برابر تاجیکستان و لبنان صعودش را پیش از آغاز روز سوم مرحله گروهی مسجل کرده است. دور سوم تاجیکستان با لبنان رودررو شده و چین باید به مصاف قطری‌ها برود. با توجه به این اوضاع، شرایط صعود در این گروه را بررسی خواهیم کرد.

تیم ملی قطر

تیم ملی قطر با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به چین در صدر جدول است. صعود قطر به‌عنوان تیم اول کاملاً قطعی است. حریف قطر در مرحله یک هشتم نهایی، تیم سوم گروه C/D/E خواهد بود. احتمال قرعه قطر با تیم سوم گروه C که تیمی بین فلسطین یا هنگ‌کنگ است، احتمال بالایی دارد.

تیم ملی چین

اژدهای زرد آسیا برای صعود به مصاف قطر خواهد رفت. با اینکه صعود قطر قطعی است، اما آنها حریف آسانی برای چین نخواهند بود. در شرایطی که چین مساوی کند یا این دیدار را بازنده به پایان برساند، و بین لبنان و تاجیکستان کسی برنده شود، چین تیم سوم گروه خواهد شد. انتظار این خواهد بود که با داشتن شرایط صعود به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم ممکن است با صدرنشین گروه B یا C(استرالیا یا ایران) رو به رو شود.

تیم ملی تاجیکستان

این تیم در اولین حضور خود در جام ملت‌های آسیا، انگیزه بسیار بالایی برای صعود دارد؛ امتیاز از دست دادن چین و پیروزی تاجیکستان می‌تواند این تیم را در جایگاه دوم به مرحله بعد بفرستد. اگر تاجیکی‌ها دوم شوند، باید به مصاف تیم دوم گروه C که بازنده ایران و امارات خواهد بود، خواهد رفت. در صورت تساوی با توجه به این احتمال که حداقل سه تیم از شش تیم سوم، سه امتیازی باشند آنها می‌توانند به مرحله بعد بروند؛ اما این شرایط پیچیده‌ای خواهد بود.

لبنان

لبنانی‌ها نیز شرایط مشابهی با تاجیکستان دارند. اما تفاضل گل -۳ آن‌ها را در شرایط بسیار سختی قرار داده است.

شرایط صعود تیم‌های گروه A

شرایط صعود تیم‌های گروه A

اول گروه A (تیم ملی قطر) در برابر تیم سوم گروه (C/D/E)قرار می‌گیرد.

دوم گروه A   در برابر تیم دوم گروه C  بازی می‌کند

سوم گروه A  برابر صدرنشین گروه B/Cصف آرایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *