آمار گروه B در جام ملت‌های آسیا

دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می‌تواند، فرصت بسیار حساسی برای صعودکنندگان از این گروه خواهد بود. در این گزارش، آمار گروه B در جام ملت‌های آسیا را بررسی می‌کنیم.

آمار گروه B در جام ملت‌های آسیا

به گزارش وب سایت «ورزشی»، در گروه B مسابقات جام ملت‌های آسیا، تیم ملی استرالیا هم اکنون با ۶ امتیاز حاصل از دو پیروزی متوالی در صدر جدول است. اما از سوی دیگر، ازبکستان حریف این تیم در روز سوم می‌تواند معادله صدرنشینی را به هم بریزد؛ در این گروه ازبکستان با ۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. این تیم باید در بازی پایانی به مصاف استرالیا میزبان برود. تیم‌های سوریه و هند برای تعیین و تکلیف بر سر صعود در جایگاه سومی به رقابت می‌پردازند. در ادامه احتمالات صعود از این گروه را برای هر تیم بررسی می‌کنیم.

تیم ملی استرالیا

شاگردان گراهام آرنولد یک رقابت سخت با گرگ‌های سفید خواهند داشت که این جدال نقش تعیین کننده در ادامه مسیر جام خواهد داشت. استرالیا با کسب حداقل یک تساوی از بازی با ازبکستان به عنوان تیم اول راهی دور بعد می‌شود. در چنین اوضاعی باید به مصاف تیم سوم گروه‌های (A/C/D) برود. از این میان، احتمال برخورد به تیم سوم D بیش از همه ارزیابی می‌شود.

تیم ملی ازبکستان

با فرض اینکه ازبکستان مقابل استرالیا شکست بخورد و به عنوان تیم دوم صعود کند، چندان هم اوضاع برایش دشوار نخواهد شد. ازبک‌ها در مرحله یک هشتم نهایی ممکن است به مصاف تیم دوم گروه F بروند که ممکن است بین تایلند و عمان یکی باشد. البته در این میان ازبکستان باید نیم نگاهی به رقابت سوریه با هند هم داشته باشد. چرا که اگر با یک گل از استرالیا شکست بخورد و سوریه با تفاضل 3 گل هند را شکست دهد، سوریه با تفاضل گل بهتر می‌تواند جایگاه دومی را از آن خود کند. سرنوشت ازبک‌ها، بیش از هر زمان دیگری در دست خودشان است.

تیم ملی سوریه

سوریه در طی دو دیدار خودش یک امتیاز از ازبک‌ها گرفت و بربر استرالیا عملکرد متوسطی داشت. آنها خوشحال‌اند که در آخرین بازی مرحله گروهی باید با هندی بازی کنند که نمی‌توان دست کمشان گرفت. سوریه مشتاق شکست خوردن ازبکستان برابر استرالیا است تا بتواند در صورت به ثمر رساندن 3 گل، به عنوان تیم دوم صعود کند. اما در هر صورت اگر سوریه برابر هند با دو گل هم پیروز شود، به عنوان تیم سوم قطعا صعود خواهد کرد. البته تساوی در مسابقه با هند هم شرایط صعود را از بین نمی‌برد بلکه کار آنها را کمی به اما اگر می‌کشاند. سوریه در ۹ مسیر از ۱۰ راه صعود به‌عنوان تیم سوم حریف صدرنشین گروه C می‌شود. در یک راه ممکن هم با تیم صدر نشین گروه D بازی خواهد کرد.

تیم ملی هند

دو شکست پرگل مقابل استرالیا و ازبکستان اوضاع را برای هندوستان سخت کرده اما این تیم فقط با پیروزی مقابل سوریه می‌تواند در جایگاه سوم صعود کند. بنابراین هند برای صعود، چاره‌ای جز شکست سوریه ندارد.

شرایط صعود تیم‌های گروه B

شرایط صعود تیم‌های گروه B

اول گروه B برابر تیم سوم گروه (A/D/C)قرار می‌گیرد.

دوم گروه B با تیم دوم گروه F بازی می‌کند.

سوم گروه B حریف صدرنشین گروه C/Dخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *