آمار گروه D در جام ملت‌های آسیا

با نگاه به وضعیت تیم‌های حاضر در گروه D جام ملت‌های آسیا شاید باید منتظر یک فینال زودهنگام در مرحله یک هشتم نهایی باشیم. در ادامه آمار گروه D در جام ملت‌های آسیا را بررسی خواهیم کرد.

آمار گروه D در جام ملت‌های آسیا

به گزارش «ورزشی»، شکست ژاپن برابر عراق به آنقدر دور از انتظار بود بود که حتی تمامی معادلات مرحله حذفی را به هم ریخت. حالا ندای دو فینال زودرس در مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی شنیده می‌شود. در این میان اما عراق هم نگرانی‌های دارد. عراقی‌ها از بازی برابر ویتنام در جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۹ خاطره خوبی دارند؛ اما این خاطره با دریافت 2 گل همراه بود. که در نهایت عراقی‌ها به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ موفق به شکست دادن ویتنام شدند. حالا در برابر ویتنامی قرار می‌گیرند که به ژاپن 2 گل زد و برابر اندونزی موقعیت خاصی نداشت. در ادامه به احتمالا صعود در این گروه D نگاهی می‌اندازیم.

تیم ملی عراق

عراق همیشه یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز جام ملت‌های آسیا است. اما شگفتی‌سازان باید مراقب باشند که حریف بعدی خود را دست کم نگیرند. عراق فقط با یک تساوی می‌تواند در صدر جدول این گروه قرار گیرد. بدین ترتیب در اولین بازی خود باید به مصاف تیم سوم یکی از گروه‌های B/E/F برود. در این میان، تقابل با تیم گروه F که ممکن است یکی از بین تایلند یا عمان باشد بیشتر از سایر تیم ‌هاست.

تیم ملی ژاپن

سامورایی‌ها در صورت تساوی یا برد عراق برابر ویتنام، باید جایگاه دومی خود را بپذیرند.  این صعود به این معناست که آنها به مصاف صدر نشین گروه E که ممکن است اردن یا کره جنوبی باشد، بروند.

تیم ملی اندونزی

اگر روند عجیب ژاپن ادامه‌دار باشد، اندونزی می‌تواند با پیروزی دوگله برابر ژاپن می‌تواند به عنوان تیم دوم صعود کند. هر چند که این احتمال بسیار بعید است. اگر آنها به عنوان تیم سوم صعود کنند بنا به تفاضل گل کمتر و هم امتیاز شدن با تیم‌های ۳ امتیازی، صعود دشواری خواهند داشت. اما صعود به‌عنوان تیم سوم از این گروه، به معنای بازی با صدرنشین گروه‌های A/B خواهد بود که احتمالاً حریفش صدرنشین گروه B، استرالیا یا ازبکستان باشد.

تیم ملی ویتنام

شکست مقابل اندونزی، یکی از تیم‌هایی که می‌توانست در نقش شگفتی‌ساز ظاهر شود را از صعود به عنوان تیم اول یا دوم دور کرد. اما در صورت پیروزی برابر عراق و شکست حداقل دو گله اندونزی برابر ژاپن، ویتنام به‌عنوان تیم سوم گروه در شرایطی بسیار سخت صعودش را قطعی می‌کند. این باز هم در صورت تفاضل گل بهتر نسبت به سایر تیم سومی هاست.

شرایط صعود تیم‌های در گروه D

شرایط صعود تیم‌های در گروه D

اول گروه D برابر تیم سوم گروه (B/E/F)صف‌آرایی می‌کند.

دوم گروه D مقابل صدرنشین گروه Eقرار می‌گیرد.

سوم گروه D با صدرنشین گروه (A/B)بازی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *