آمار گلزنی رونالدو در سال 2023 / رکورد پشت رکورد برای فوق ستاره

ستاره پرتغالی دوباره جوان شده است! رونالدو: 50 گل در سال 2023 به ثمر رسانده است. در این پست از ورزشی، آمار گلزنی رونالدو در سال 2023 تا اینجای کار را بررسی می‌کنیم. کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی النصر، با گلزنی در بازی شب گذشته، به آمار ۵۰ گل در سال ۲۰۲۳ رسید.

آمار گلزنی رونالدو در سال 2023

به گزارش «ورزشی»، النصر شب گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام پادشاهی عربستان برابر الشباب قرار گرفت. رونالدو فرصت داشت تا 50امین  گلش در سال ۲۰۲۳ را به ثمر برساند. که البته همین اتفاق هم افتاد.

در دقیقه ۷۴ این مسابقه، در شرایطی که بازی ۳-۱ بود، در میان شعار «مسی مسی» هواداران الشباب، کریستیانو پا به توپ شد. او در پشت محوطه جریمه، اتاویو را صاحب توپ کرد و پس از یک و دویی زیبا در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با دروازه‌ی حریف را برای بار چهارم باز و هواداران حریف را ساکت کرد.

در ادامه مسابقه نیز هر تیم یک گل به ثمر رساند و بازی در نهایت با حساب کار ۵-۲ به سود النصر به پایان رسید. بدین ترتیب، یاران رونالدو به نیمه‌نهایی جام صعود کردند. اما این برد، معنای بیشتری برای رونالدو داشت.

این پنجاهمین گل رونالدو در سال میلادی ۲۰۲۳ بود. او در سال جاری، با پیراهن النصر و تیم ملی پرتغال این آمار را ثبت کرده است.

به علاوه، او ۱۴ پاس گل هم ثبت کرده است. بدین ترتیب، در ۳۸ سالگی با آمار ۶۴ گل + پاس گل همچنان می‌درخشد. النصر تا پایان سال ۳ بازی دیگر هم دارد و رونالدو می‌تواند آمار خود را بهبود بخشد.

مقایسه رونالدو، هالند، هری کین و امباپه

مقایسه رونالدو، هالند، هری کین و امباپه

برای دانستن بزرگی آمار رونالدو، بیایید رده‌بندی بیشترین گل در سال ۲۰۲۳ را ببینیم. کیلیان امباپه، ستاره PSG، در این سال ۴۹ گل در کارنامه دارد. هری کین که در بایرن رکورد حسابی می‌درخشد هم ۴۹ گل زده است. هالند، مهاجم منچسترسیتی یک گل بیشتر دارد و ۵۰ گله است. دقیقا مانند کریستیانو رونالدو. در بین این بازیکنان، فقط یک 38 ساله وجود دارد و آن رونالدو است.

رونالدو هر بار،شایعات اینکه او دیگر تمام شده است را پایان می‌بخشد. رونالدو در سال ۲۰۱۸، آخرین سالش با پیراهن رئال، آمار ۴۹ گل و ۱۳ پاس گل را داشت. حالا 5 سال بعد و در 2023، با آمار ۵۰ گل و ۱۴ پاس گل نشان داد که هنوز هم دست از درخشش برنداشته است.

با این آمار و در نزدیکی مسابقات یورو ۲۰۲۴ او برای اروپا خط و نشان می‌کشد. پرتغال می‌تواند با آمادگی کاپیتانش به دومین قهرمانی‌ در یورو پس از سال ۲۰۱۶ برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *