زندگینامه آنخل دی ماریا

زندگینامه آنخل دی ماریا فوتبالیست مطرح آرژانتینی که در تیم باشگاهی PSG یا پاریس سن ژرمن توپ می زند. البته عملکرد بی نظیر دی ماریا در باشگاه رئال مادرید باعث شد تا همه از افتخاراتش در این باشگاه یاد کنند. آنخل دی ماریا یکی از برترین بازیکنان جهان است که عملکرد بی نظیری از خود نشان می دهد و در هر موقعیتی می تواند بازی کند. در این مقاله به طور کامل به زندگینامه آنخل دی ماریا را بررسی می کنیم.

بیوگرافی آنخل دی ماریا

دی ماریا یکی از بهترین هافبک های دنیا که هنوز سن زیادی ندارد و تا به امروز توانسته در بهترین باشگاه های اروپایی دنیا توپ بزند. او بهترین افتخارات را در لیگ برتر اسپانیا، انگلیس و فرانسه داشته است. او از بازیکنان معدودی است که در سه لیگ برتر اروپا بازی کرده است. البته دی ماریا حالا از روزهای اوج خودش کمی فاصله گرفته است. ولی همچنان در لحظه های حساس می تواند به کمک تیم خودش بیاید.

دی ماریا در جام جهانی 2018 در تیم ملی آرژانتین قرار گرفت ولی نتوانست تلاش های زیادی در موفقیت خودش بدست بیاورد. همچنین در جام جهانی 2022 قطر نیز در اوایل دوران جام نیمکت نشین بود و مربی چندان به بازی او اعتماد نداشت. ولی در فینال آرژانتین فرانسه در جام جهانی قطر مربی به او اعتماد کرد و از همان دقیقه اول بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت. او در این بازی توانست بازی بی نظیر و سرعتی از خودش نشان دهد. هماهنگی کامل با لئو مسی و گلزنی در این فینال توانست او را دوباره بر سر زبان ها بیندازد.

بیوگرافی آنخل دی ماریا
بیوگرافی آنخل دی ماریا

مقاله مرتبط: هوگو لوریس دروازه بان تاتنهام و تیم ملی فرانسه | کامل ترین معرفی

دوران کودکی آنخل دی ماریا

آنخل که در 14 فوریه سال 1988 میلادی در شهر روساریو آرژانتین به دنیا آمد. فوتبال در قاره آمریکای جنوبی یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی است. فقر و فلاکت نیز در کشورهایی نظیر آرژانتین نیز به مردم این منطقه فشار زیادی می آورد. مردم برای فرار از اوضاع بد اقتصادی و بی پولی به ورزش پولساز فوتبال روی می آورند.

دی ماریا از همان زمان های کودکی خودش، فوتبال را در محله های پایین شهر روساریو دنبال می کرد. با توجه به اینکه آرژانتین جزو کشورهای ثروتمند نیست و مشکلات اقتصادی زیادی در آن وجود دارد. اما در بحث فوتبال ارزش زیادی قائل شده اند و مردم واقعا به فوتبال علاقه مند هستند. در این کشور کلاس های استعداد یابی فراوانی برای کودکان 8 تا 9 سال برگزار می شود و در این کلاس ها آنهایی که جزو بهترین ها هستند جذب خواهند شد.

دوران کودکی آنخل دی ماریا
دوران کودکی آنخل دی ماریا

راه یابی به تیم روزاریو دی ماریا

آنخل دی ماریا از همین گزینه ها وارد فوتبال حرفه ای آرژانتین شد. مربی او در کلاس استعداد یابی از او تست هایی گرفت و به او لقب مارادونای جدید فوتبال دنیا را داد. دی ماریا دریبل فوق العاده ای می زد و شوت های خطرناکی را به سمت دروازه می زد. شوت هایی که برای یک بازیکن سن پایین واقعا بی نظیر و فوق العاده است. خانواده او موافقت کردند که او به تیم روزاریو برود. خانواده آنخل انتظار این را داشتند که او به سطح اول ورزش کشور و دنیا وارد شود و وضعیت زندگی دردناک آنها را نجات دهد. حالا آنخل جزو یکی از برترین بازیکنان آرژانتین است.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد یاسین بونو | دروازه بان تیم ملی مراکش و تیم سویا اسپانیا

آغاز فعالیت حرفه ای دی ماریا

او در سن 4 سالگی به باشگاه روزاریو پیوست و باعث شد تا تمام تکنیک های حرفه ای فوتبال را به طور اصولی یاد بگیرد. در کشورهایی نظیر آرژانتین، بچه ها از همان دوران کودکی در کلاس های استعدادیابی کارها و تکنیک های متفاوتی را تمرین می کنند. آنها بعد از رسیدن به سن نوجوانی یک فوتبالیست کامل خواهند شد.

آنخل دقیقا همین موارد را طی کرد و در سال 2005 نیز به لیگ سطح اول فوتبال آرژانتین راه یافت. اولین گل خودش را نیز در 24 نوامبر 2006 برای تیم روزاریو زد. او در جام جهانی 20 ساله ها شرکت کرد و به شهرت زیادی دست یافت. باشگاه بوکاجونیورز آرژانتین نیز 6.5 میلیون دلار برای خدمت گرفتن او هزینه داد. در همان سال ها آرسنال نیز برای جذب او تمایل زیادی نشان داد. اما به دلیل مهاجرت سخت آنخل موفق به توپ زنی در انگلیس نشد.

بیوگرافی آنخل دی ماریا بازیکن آرژانتین
دی ماریو و کریس رونالدو در رئال مادرید

حتما بخوانید: همه چیز در مورد ایوان راکیتیچ | بازیکن سابق تیم ملی کرواسی

حضور در باشگاه های اروپایی 

حضور او در رقابت های اروپایی از باشگاه بنفیکا آغاز شد. مسئولان پرتغال برای او مبلغ 6 میلیون یورو هزینه کردند. آپشن های زیادی را برای این بازیکن در نظر گرفتند و باعث شد تا نظر دی ماریا جلب شود و در پایان به بنفیکا پیوست.

دی ماریا در باشگاه پرتغالی توانست عملکرد بی نظیری از خود نشان دهد تا جایی که رئال مادرید خواهان به خدمت گرفتن او شد. رئال برای به خدمت گرفتن دی ماریا حاضر شد هرکاری انجام دهد و به هر قیمتی حاضر به خریداری او بودند. آنخل از بنفیکا با مبلغ 25 میلیون یورو به رئال پیوست. قرارداد 5 ساله با این تیم اسپانیایی داشت.

ادامه حضور دی ماریا در اسپانیا

دی ماریا در لیگ برتر اسپانیا پاس گل های بدون نقص می داد و بین هوادارانش محبوب شد. او در 190 بازی که برای تیمش به میدان رفت توانست 87 پاس گل به هم تیمی ها برساند. او در یک شرایط بسیار عالی در تیم رئال مادرید قرار داشت که در یک انتقال جنجالی به منچستر یونایتد قرار گرفت. آنچلوتی سرمربی رئال گفت که تصمیم آنخل برای پول بود و برخی افراد بجای تلاش زیاد برای رسیدن به ترکیب اصلی، راه آسان تری را انتخاب کرده و دوستدار پول هستند.

حضور دی ماریا در باشگاه های اروپایی
دی ماریو در پاریس سن ژرمن

حضور آنخل دی ماریا در لیگ برتر انگلیس و ایتالیا

دی ماریا با مبلغ 60 میلیون پوند به منچستر یونایتد رفت. این انتقال او را به پنجمین بازیکن گران قیمت دنبال تبدیل نمود. او در این باشگاه پیراهن شماره 7 را بر تن کرد و البته به دلیل مصدومیت های پیاپی نتوانست انتظارات یونایتدی ها را برآورده کند. در نهایت انجام بازی های ضعیف او باعث شد تا سرمربی منچستر او را به نیمکت منتقل نماید و از ترکیب اصلی خارج شد.

عملکرد بد او در لیگ برتر انگلیس باعث شد تا از منچستر برود. دی ماریا در 25 ژانویه 2015 به پاریس سن ژرمن رفت. آنخل دوباره توانست روزهای خوبش همانند رئال مادرید تکرار کند.عملکرد فوق العاده او در باشگاه PSG فراتر از منچستر یونایتد بود. او همچنین نخستین گل خودش را برای پی اس جی در برابر مالمو سوئد لیگ قهرمانان اروپا زد و در بین محبوب ترین بازیکنان این باشگاه قرار گرفت. سر انجام آنخل در سال 2022 به تیم پرافتخار یونتوس ایتالیا پیوست و در حال حاضر در این باشگاه توپ می زند.

حتما بخوانید: زندگی نامه کریستیانو رونالدو | بیوگرافی+ داستان زندگی+عکس و …

بهترین آمار آنخل دی ماریا

بهترین آمارها درباره بازیکن معروف آرژانتینی، آنخل فابیان دی ماریا هرناندز در باشگاه روزاریو سنترال در سال های 2006-2007 بود. او بهترین آمار را در باشگاه بنفیکا در سال های 2009-2010 داشته است. در رئال مادرید نیز بسیار خوب بازی کرد و بهترین حضورش نیز 2013 تا 2014 بوده است. بازی های او در منچستر انگلیس یک فصل بود و حاصل آن 32 بازی با 4 گل در بین سال های 2014-2015 بود.

او در باشگاه پاریس سن ژرمن بهترین عملکرد را داشت و بهترین فصل حضورش نیز در سال های 2017-2018 با 45 بازی و 21 گل بوده است. حالا دی ماریا یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی آرژانتین شد. او توانست به همراه مسی و بقیه یاران خود در جام جهانی 2022 قطر آرژانتین را قهرمان جام کند.

تاریخچه بازی‌های ملی آنخل دی ماریا
آنخل دی ماریو در تیم ملی آرژانتین

حتما بخوانید: زندگی نامه لیونل مسی | همه چیز در مورد بهترین بازیکن جهان

تاریخچه بازی‌های ملی آنخل دی ماریا

دی ماریا در سال 2007 نیز به تیم زیر 20 سال دعوت شد و در جام کوپا زیر 20 سال حضور پیدا کرد. بعد از جام جهانی نیز با چند بازیکن دیگر به اردو تیم المپیک آرژانتین در سال 2008 دعوت شد و 2 گل ارزنده و مهمی را به ثمر رساند. همچنین در جام جهانی 2014 نیز یکی از بهترین بازیکنان آرژانتین شد.

همچنین در برابر بلژیک در مرحله یک چهارم مصدوم شد و دیدار فینال را از دست داد. بعد از آن نوبت به کوپا آمریکا 2015 در کشور شیلی رسید. آرژانتین در این جام نیز نایب قهرمان شد. آنخل دی ماریا بار دیگر فینال را از دست داد. در سال 2010 در لیست 23 نفره تیم ملی آرژانتین در مسابقات آفریقای جنوبی قرار گرفت.

دی ماریا در تاریخ 11 اوت 2010 اولین گل بین المللی خودش را زد. او حتی موفق به سه بار حضور در مسابقات کوپا آمریکا 2011 شد. در کوپا آمریکا 2021 بازی آرژانتین مقابل برزیل توانست تک گل به ثمر برساند و باعث قهرمانی آرژانتین بشود. همچنین در فینال 2022 قطر نیز توانست در بازی مقابل فرانسه گل مهمی را به ثمر برساند.

زندگی خصوصی آنخل دی ماریا
همسر و فرزندان آنخل دی ماریو

زندگی خصوصی آنخل دی ماریا با همسر و فرزندانش

او در سال 2011 با دختری بنام «خورخلینا کاردوسو» ازدواج کرد و حاصل این پیوند زناشویی نیز دو فرزند دختر بنام های میا دی ماریا، پیا دی ماریا است. زندگینامه آنخل دی ماریا را به طور کامل به شما معرفی کردیم.

حتما بخوانید: دیگو مارادونا | ناگفته های زندگی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال

جوایز و افتخارات آنخل دی ماریا

۱ – کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۰۸ پکن به همراه تیم ملی فوتبال آرژانتین

۲ – کسب عنوان نخست در مسابقات قهرمانی جهان به همراه تیم ملی آرژانتین در رده زیر ۲۰ سال – سال ۲۰۰۷ میلادی

۳ – کسب عنوان قهرمانی در لیگ فوتبال پرتغال به همراه تیم فوتبال بنفیکا در سال ۱۰–۲۰۰۹ میلادی

۴ – کسب عنوان قهرمانی جام حذفی پرتغال در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی با تیم بنفیکا

۵ – قهرمانی در مسابقات جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری در سال ۲۰۱۱ به همراه باشگاه فوتبال رئال مادرید

۶ – کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لالیگا به همراه رئال مادرید در سال ۲۰۱۲ میلادی

۷ – قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا به همراه رئال مادرید در سال ۲۰۱۴ میلادی

۸ – کسب عنوان قهرمانی لیگ فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) در سال ۲۰۱۷ میلادی به همراه باشگاه پاریسن ژرمن

۹ – قهرمانی در لوشامپیونه فرانسه به همراه باشگاه فوتبال پاریسن ژرمن در سال ۲۰۱۸ میلادی

در مقاله زندگینامه آنخل دی ماریا به تمامی افتخارات باشگاهی و ملی او پرداخته ایم. امیدواریم مقاله زندگینامه آنخل دی ماریا مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *