منچستر سیتی قهرمان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا: منچسترسیتی به رهبری پپ گواردیولا قصد دارد در مهم ترین رقابت ها صعود کند. آیا بالاخره منچستر سیتی قهرمان اروپا می شود؟ در این پست از ورزشی به مصاحبه ی این مربی 52 ساله می پردازیم.

آیا امسال بالاخره منچستر سیتی قهرمان اروپا می شود؟

منچسترسیتی قصد دارد روز سه شنبه یک گام دیگر به عنوانی که از آنها دور مانده است – لیگ قهرمانان اروپا – نزدیکتر کند.

سرمربی پپ گواردیولا می‌گوید که او بر اساس موفقیت در این رقابت‌ها قضاوت خواهد شد، اما آیا امسال بهترین شانس آنها برای قهرمانی اروپا است؟

کارشناس کریس ساتون می‌گوید: «تیم برجسته‌ای در تورنمنت این فصل وجود ندارد»، در حالی که روری اسمیت، روزنامه‌نگار فوتبال احساس می‌کند که رقابت به اندازه سال‌های گذشته «هولناک» نیست.

سیتی که در رده دوم لیگ برتر قرار دارد، در صورت پیروزی در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی خود در خانه مقابل لایپزیگ پس از تساوی 1-1 در آلمان، راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.

بایرن مونیخ، چلسی، آث میلان و بنفیکا تیم‌هایی هستند که قبلاً موفق شده‌اند، در حالی که رئال مادرید 5-2 بر لیورپول برتری دارد.  تیم‌های ایتالیایی ناپولی و اینترمیلان پس از بازی‌های اول خود به ترتیب مقابل اینتراخت فرانکفورت و پورتو پیشتاز هستند.

از تیم های باقی مانده در این رقابت ها تنها بایرن، ناپولی و بنفیکا در صدر لیگ های داخلی خود قرار دارند.

نظر ساتون درباره توانایی منچستر سیتی برای قهرمانی

ساتون مهاجم سابق بلکبرن در باشگاه دوشنبه شب زنده رادیو بی بی سی افزود: “این فصل بسیار عجیب است.”

اگر حدس می‌زدید که چه کسی را به عنوان تیم مورد علاقه برای لیگ قهرمانان اروپا انتخاب می‌کنید، آیا در حال حاضر همه ما به ناپولی نمی‌گوییم؟

اما من فکر نمی کنم ما منچسترسیتی را در بهترین حالت خود دیده باشیم. این می تواند شوم باشد و باید آنها راه هایی برای پیروزی پیدا کنند.

مثل همیشه  قرعه ی قهرمانی باز است.  تیم واقعا برجسته‌ای وجود ندارد که در فصل‌های قبل بتوانید به گونه‌ای متفاوت بحث کنید.

شرایط منچستر سیتی در این فصل لیگ قهرمانان
شرایط منچستر سیتی در این فصل لیگ قهرمانان

اسمیت، از نیویورک تایمز، اضافه کرد: «احساس می‌کند که میدان کمی بازتر و کمی ناآشنا است، و صادقانه بگویم، برای آن بهتر است.

رئال، سیتی و بایرن سه قدرت تثبیت شده هستند. با نگاه کردن به اینکه زمین چگونه در حال سقوط است، فکر می کنیم که آنها سه تیم برجسته هستند.

سیتی احتمالاً باید محبوب باشد و به این فکر خواهد کرد که بارسلونا آنجا نیست، لیورپول آنجا نیست، آرسنال، تیم فرم لیگ برتر، در این رقابت ها حضور نداشت. آنقدرها هم که دلهره آور نیست. به طور معمول’.

سیتی باید به این فکر کند که «این یک فرصت واقعا خوب برای اصلاح اشتباهات شش سال گذشته است».

گواردیولا: من بر اساس رکورد لیگ قهرمانان اروپا قضاوت خواهم شد

سیتی از زمان هدایت گواردیولا در سال 2016، 9 جام بزرگ به دست آورده است. اما هرگز قهرمان اروپا نشده است و از او پرسیده شد که آیا طلسم او با موفقیت در رقابت های جام برتر اروپا مشخص می شود یا خیر.

این مربی 52 ساله اسپانیایی گفت: “این به این معنی نیست که من با آن موافق هستم، اما قطعاً در مورد آن قضاوت خواهم شد.”

قبل از اولین بازی من در لیگ قهرمانان [با سیتی]، مردم می گفتند که من اینجا هستم تا آن را ببرم.

“گفتم “چی؟” نمی‌دانم، اما آن را می‌پذیرم.

نزدیکترین چیزی که آنها به افتخار لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند، زمانی بود که به فینال سال 2021 رسیدند، جایی که 1-0 به چلسی باختند.

یک تلاش دیرهنگام رئال مادرید باعث شد سیتی در فصل گذشته به فینال بازگردد. اما در چهار فصل اول گواردیولا در ورزشگاه اتحاد، آنها نتوانستند از مرحله یک چهارم نهایی عبور کنند.

سیتی از تیم‌های فرانسوی موناکو و لیون ضربه خورده بود. در حالی که از رقبای لیگ برتری لیورپول و تاتنهام نیز شکست خورد. و دومی بخاطر VAR نقش مهمی در نتیجه بازی برگشت هیجان‌انگیز در اتحاد داشت.

گواردیولا در نوامبر تا سال 2025 قراردادش را تمدید کرد و گفت که می خواهد “بماند و به مبارزه برای جام ها ادامه دهد”.

ناکامی های پی در پی منچستر سیتی در اروپا تمام می شود؟
ناکامی های پی در پی منچستر سیتی در اروپا تمام می شود؟

نظر کوین دی بروینه درباره ی قهرمانی در لیگ قهرمانان

کوین دی بروین، هافبک سیتی گفت: ما آن را نبرده ایم اما در لیگ قهرمانان واقعاً خوب عمل کرده ایم.

می‌دانم که مردم همه چیز را بر اساس پیروزی می‌گذارند، اما احساس می‌کنم شرایط زیادی در این نوع بازی‌ها وجود داشته است. بازی مادرید، بازی تاتنهام که در آن ها مستحق بازی بودیم اما نشد.

بدیهی است که می‌خواهم آن را ببرم، اما می‌دانم که تا زمانی که این کار را نکنیم، به اینجا می‌آیم و همان سؤالات را می‌پرسم و حالم خوب است، زیرا مردم در مورد شما قضاوت می‌کنند.

ما فقط سعی می کنیم در این بازی ها پیروز شویم و بهترین افراد و تیمی باشیم که می توانیم باشیم.”

گواردیولا به دی بروین می‌گوید روی «چیزهای ساده» تمرکز کند

دی بروین در این فصل در 34 بازی 17 پاس گل به ثبت رسانده است که سه پاس گل بیشتر از 45 بازی فصل گذشته اش بوده است.

اما گواردیولا در چهار بازی از 9 بازی قبلی سیتی، هافبک بلژیکی را روی نیمکت قرار داده است. به این بازیکن 31 ساله گفته است که روی “چیزهای ساده” تمرکز کند تا به بهترین حالت خود بازگردد.

گواردیولا گفت: «فصل سختی برای همه ما، از جمله من، [به خاطر] جام جهانی و خیلی چیزها بود.

“من قرار نیست کوین را کشف کنم. کوین توانایی انجام این کار را دارد. چیزی که من دوست دارم – بارها با او صحبت کردم. این است که [او] به اصول آسان برود و آن را به خوبی انجام دهد.

او توانایی خارق‌العاده‌ای برای پاس گل دادن، گل زدن و دیدن پاس‌هایی دارد که مانند هیچ کس دیگری نیست. اما من همیشه معتقدم وقتی بازیکنان کارهای ساده‌ای را انجام می‌دهند، این پاس‌ها افزایش می‌یابند و بهتر می‌شوند…

وقتی کارهای ساده به خوبی انجام شود و ما در لحظه مناسب باشیم، اقداماتی برای ایجاد پاس های باورنکردنی که او – فقط او – می تواند پیدا کند، آسان تر خواهد بود.

Pooria
14 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *