جنارو گتوزو سرمربی تیم ملی می شود؟

آیا مربی ایتالیایی و قهرمان جهان جنارو گتوزو سرمربی تیم ملی می شود؟ در این پست از ورزشی به تازه ترین خبرهای پیرامون مربی بعدی تیم ملی می پردازیم.

جنارو گتوزو سرمربی تیم ملی می شود؟ | گزینه های تیم ملی ایران

پیش از جلسه روز سه ‎شنبه هیأت رئیسه فدراسیون هم ظاهرا مشخص شده بود که مربی بعدی تیم ملی، خارجی خواهد بود. حتی تاج هم با اتکا به نظر عموم، انتخاب یک گزینه ی خارجی را تایید کرد. به همین دلیل بود که پس از این جلسه، همگی به دنبال این بودند که بدانند نظر این هیأت به کدام گزینه متمایل تر است؟

گزینه های مربیگری کدام افراد بودند؟ گزینه‌هایی که در جلسه هیأت رئیسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، یکی از این 5 گزینه بودند؛ «پاکو خمس، ژوزه مورایس، فلیکس سانچس، جنارو گتوزو و برانکو ایوانکوویچ».

ساکت: تمرکز مورایس فقط روی سپاهان است

دیروز (چهارشنبه) و یک روز پس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه، محمدرضا ساکت به ‌عنوان یک عضو هیأت رئیسه، مدیر عامل باشگاه سپاهان رسماً اعلام کرد که طی نامه ‌ای به فدراسیون فوتبال مخالفت خود را با نشستن ژوزه مورایس روی نیمکت تیم ملی اعلام کرده است. او در مصاحبه‌ای در باره این موضوع گفت: « تمرکز مورایس روی سپاهان است و خودش هم این موضوع را اعلام کرده است. باشگاه هم نظر را در این رابطه دارد. باشگاه سپاهان نامه رسمی به فدراسیون داده است که به هیچ عنوان با چنین مطلبی موافق نیست!»

 نصیرزاده: خمس تا پایان قراردادش در تراکتور خواهد ماند

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور هم بعد از اظهار نظر های ساکت، اعلام کرد که باشگاه تراکتور با حضور پاکو خمس روی نیمکت تیم ملی مخالف است. وی افزود: «باشگاه تراکتور، باشگاهی است که همیشه به نظر هوادارانش اهمیت زیادی می‌دهد. خواسته هواداران این است که خمس تا پایان قراردادش در تراکتور بماند. خمس دو فصل با ما قرارداد دارد و بنابراین در تیم خواهد ماند.»

بدین ترتیب پس از سپاهان، تراکتورسازی تبریز نیز با پیوستن مربی شان به تیم ملی مخالفت کردند.

سرمربی بعدی تیم ملی چه کسی است؟
سرمربی بعدی تیم ملی چه کسی است؟

برانکو و مشکل همیشگی مالیاتی

با وجود اینکه تعدادی از اعضای هیأت رئیسه برانکو ایوانکوویچ را به‌عنوان گزینه ی هدایت تیم ملی عنوان کرده بودند اما حقیقت اینجاست که جدا از هر بحث رنگی و اختلاف‌هایی که پیشتر پیرامون حضور او در تیم ملی اعلام شده بود، برانکو به علت مشکل در پرداخت مالیات سنگین عقب مانده خود، نمی‌تواند گزینه ی خوبی برای هدایت تیم ملی به حساب بیاید. البته با عنابت به اینکه سرمربی کروات تیم ملی عمان برای فسخ قرارداد خود با تیم ملی این کشور باید غرامت پرداخت کند. و جهت بازگشت به ایران، مشکل مالیات معوقه را دارد، با این اوصاف حضور او روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران تقریباً امکان‌پذیر نیست.

فلیکس سانچز از قطر به ایران می آید؟

بی شک یکی از گزینه ‌های اصلی تاج برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران فلیکس سانچز است؛ او کارش در قطر را از تیم‌ های پایه آغاز کرد و تغییر نسل قابل توجهی در تیم ملی فوتبال قطر پدید آورد؛ دقیقا چیزی که در حال حاضر فوتبال ایران به آن نیاز دارد.

اما او در قطر و با امکانات بالای این کشور کار کرده است. آیا او حاضر خواهد شد تا با ایران قرارداد ببندد؟ آیا او در ایران هم می تواند نتیجه ای مشابه قطر بگیرد؟

شاید جنارو گتوزو سرمربی تیم ملی شود

جنارو گتوزو، همان گزینه ایتالیایی مورد نظر مهدی تاج است. گزینه ‌ای که حتی خودش هم چراغ سبز را برای پیوستن به تیم ملی فوتبال ایران نشان داده است.

پیش از این در مذاکراتی که با او برای پیوستن به تیم ‌های باشگاهی انجام شده بود، او اعلام کرده بود که فقط حاضر است با تیم ملی فوتبال ایران همکاری کند، نه با تیم‌های باشگاهی. همین امر احتمال حضورش روی نیمکت تیم ملی را بالا می برد

او با توجه به آوازه اش، از گزینه های اصلی تاج است. و بعد از اینکه بهمن ماه از مربیگری والنسیا اخراج شد، هم اکنون تیمی ندارد. و به هدایت تیم ملی فوتبال ایران تمایل نشان داده است. آیا او گزینه نهایی فدراسیون برای سرمربی گری تیم ملی خواهد بود؟ آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند خواسته ‌های گتوزو را فراهم کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *