آیا علی کریمی برای همیشه از ایران رفت؟

سلام بر دوستداران فوتبال، از اینکه این مقاله را برای مطالعه انتخاب کردید سپاس گذارم. در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که رفتن علی کریمی از ایران صحت دارد؟ درست است این بازی کن محبوب برای همیشه از ایران رفت. این ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس خبر رفتنش را تایید و یا تکذیب نکرد. پس از آن که او ویزای دائمی کشور امارات را گرفت مشخص شد که او و خانواده اش برای همیشه از ایران مهاجرت کرده اند. پیش از این ها هم خبرهایی مبنی بر مهاجرت دائمی او از ایران مطرح شده بود و در نهایت این خبر به واقعیت پیوست.

بازیکن محبوب و دوست داشتنی تیم ملی ایران و پرسپولیس با انتشار فیلمی از فراز آسمان این خبر را تایید کرد. او در فیلمی که در فضای مجازی منتشر کرده بود از آهنگ علامت سوال شادمهر عقیلی استفاده کرده بود. آهنگ علامت سوال در آلبوم پر پرواز شادمهر، آخرین اجرای او در کشور ایران بود و پس از آن شادمهر ایران را ترک کرد. همچنین علی کریمی عکسی از مجری صدا و سیما و فیلم او منتشر کرد که هر کس نمی تواند در ایران زندگی کند برود.

علت رفتن علی کریمی از ایران

این بازیکن محبوب فوتبال ایران از مدتها قبل با دولتمردان و مسئولین کشور درگیر شده بود. او بیشتر انتقادها و نارضایتی ها را از طریق فضای مجازی منتقل می کرد. علی کریمی بی محابا و در دفاع از مردم محروم و بی دفاع انتقادهای خود را بیان می کرد. ماجرای انتقادات تند او از مهسا امینی شروع شد. بعد از مرگ مهسا او با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:(( کاوه ی آینده ایران زمین زن است)). او همچنین جمله ای از صادق هدایت در فضای مجازی منتشر کرد:(( ننگ ابن دوره را به اب زمزم و کوثر هم نمی توان شست.))

حمایت های زیاد علی کریمی برایش حاشیه ساز و پر دردسر شد. دنبال کنندگان در صفحه اینستاگرامش به ده میلیون رسید و این نشان از حمایت دوطرفه بود هم او از مردم و هم مردم از او. از طرفی هم عده ای برخلاف دسته اول علی کریمی را خیانتکار و تجزیه طلب خطاب کردند. او تمام تلاشش را برای گفتن حقایق و اعلام نارضایتی های مردم از تمام مشکلات پیش آمده در کشور کرد اما نتیجه مطلوبی به دست نیامد. در نهایت این بازیکن محبوب بازنشسته تصمیم به ترک وطن گرفت.

بیوگرافی علی کریمی بازیکن تیم ملی ایران

محمد علی کریمی پاشاکی متولد ۱۷ آبان سال ۱۳۵۷ در کرج به دنیا آمد. او با قد ۱۷۸ سانتی متر در پست هافبک بود.  خانواده این بازیکن اهل پاشاکی از توابع سیاهکل هستند. نام پدرش ولی الله کریمی و سابقا در جوانی در گیلان بازیکن فوتبال بوده است‌. او فرزند سوم است و سه برادر و یک خواهر دارد. برادر بزرگترش هم بازیکن فوتبال است. او بعلت علاقه بسیار زیادش به فوتبال تحصیلاتش را تا مدرک دیپلم ادامه داد. علی کریمی فوتبال را در باشگاه نفت تهران در رده سنی نوجوانان آغاز کرد. پس از آن به تیم سایپا رفت و موفق عمل کرد.

او در سن ۱۸ سالگی به باشگاه فتح پیوست و در لیگ دسته دوم کشوری و رده بزرگسالان بازی می کرد. او در دی ماه سال ۱۳۷۶ در فینال بازی بین دو تیم استقلال و تیم فتح با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید. او در این بازی با زدن ۳ گل و یک پاس گل نقش بسیار مهمی در پیروزی بر استقلال داشت. از دلایل مهم ورود علی کریمی به باشگاه پرسپولیس درخشیدن در این بازی بود. اولین حضور او در این تیم ملی بازی مقابل پلی اکریل اصفهان در لیگ کشوری بود.

او اولین گل خود در تیم پرسپولیس را در بازی مقابل سایپا با مربیگری علی پروین به ثمر رساند. او با درخشیدن در بازی دربی،  توسط منصور پورحیدری به تیم ملی دعوت شد. او در سال ۲۰۰۱ به مدت چهار سال به تیم الاهلی امارات پیوست. علی کریمی در سال ۲۰۰۵ میلادی به باشگاه بایرن مونیخ آلمان دعوت شد. پیش از آن نیز علی دایی و وحید هاشمیان در این باشگاه بازی می کردند. از افتخارات او قرار گرفتن در لیست سه فوتبالیست برتر آسیا شاغل در اروپا بود. همچنین نام او درکنار دو دریبل زن سایت فیفا یعنی زین الدین زیدان در رئال و رونالدینیو در بارسلونا قرار گرفت.

حواشی و افتخارات بازی های علی کریمی

او در مدت حضورش در باشگاه بایرن مونیخ در ۴۲ بازی ۴ گل و ۳ پاس گل را به ثبت رسانده است. آخرین بازی او در القطر در سال ۲۰۰۷ به مدت یک سال بود که و در ۳۰ بازی ۶ گل را به ثمر رساند. او پس از این در سال ۱۳۸۷ به تیم پرسپولیس و پس از آن نیز به تیم ملی فراخوانده شد اما علی  کریمی نپذیرفت و همچنان در این تیم به مدت یک سال ماند. پس از آن او به تیم استیل آذین رفت و خوش درخشید. علی کریمی در بازی استیل آذین برابر تیم سابقش پرسپولیس با ۲ پاس گل زمینه برای پیروزی بر پرسپولیس را فراهم کرد.

او در اواخر بازی اخراج شد و قبل از اینکه از زمین بیرون برود لباسش را از تن درآورد و با لباس پرسپولیس که زیر لباسش بود به رختکن رفت. او در فصل ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ با مدیر عامل این تیم به مشکل برخورد و آجرلو او را به دلیلی روزه خواری در ماه رمضان اخراج کرد. بعد از آن او با قراردادی ۵ ماه به باشگاه شالکه رفت او در این تیم قهرمان جام حذفی شد. او پس از پایان قراردادش با یک قرارداد یک ساله وارد تیم پرسپولیس شد. او در ۲۸ بازی ۱۲ گل و ۸ پاس گل را به ثمر رساند.

او در سال ۱۳۹۰ در لیگ قهرمانان آسیا برابر عربستان، قطر و الشباب در هر بازی یک گل به ثمر رساند. دومین بازیکن سال آسیا و دومین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس شد. در سال ۹۲ تا ۹۳ در زمان مربیگری مانوئل ژوزه این بازیکن اسطوره توسط محمد رویانیان از تیم اخراج شد. با تلاش هیئت مدیره بعد از بازی دوستانه تیم ملی با تاجیکستان علی کریمی مجددا به تیم پرسپولیس بازگشت. او پس از شکست در بازی فینال جام حذفی از روی احساسات از فوتبال خداحافظی میکند اما با بستن قرارداد یک سال در سال ۱۳۹۲ به ترکتورسازی تبریز می رود. او پایان فوتبال خود را به عنوان بازیکن در سال ۱۳۹۳ در بازی تراکتور سازی و عربستان اعلام کرد.

سرمربیگری علی کریمی

او در تیم نفت تهران اولین مربیگری رسمی خود را آغاز کرد. او در سال ۱۳۹۶- ۹۷ مالکیت باشگاه سپید رود رشت را به عهده گرفت. در سال ۱۳۹۹ برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. او مهدی مهدوی کیا را بعنوان نائب رئیس انتخاب کرد. او با عدم کسب تعداد رای لازم نتوانست به سمت ریاست فدراسیون دست یابد. مسئولان باشگاه سایپا نیز به علی کریمی پیشنهاد سرمربیگری دادند اما او همانند تیم های دیگر این پیشنهاد را نیز رد کرد. وی بعد از سپیدرود رشت اعلام کرد: «دیگر در فوتبال ایران قصد مربیگری ندارم!»

سخن پایانی

در این مطلب با علی کریمی بازیکن اسطوره ای که به او لقب جادوگر و مارادونای آسیا داده اند، آشنا شدیم. او سابقه بازی در تیم های بزرگی مانند بایرن مونیخ و شالکه را دارد. همچنین او در تیم پرسپولیس سوابق بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت‌. علی کریمی بازیکنی پرحاشیه اما خیّر بود که خدمات بسیار زیادی برای مردم کشور خود انجام داد. اما متاسفانه به دلیل اوضاع نابسامان جامعه و اعتراضات اخیر او، خبر محکومیت علی کریمی آمد. دلیل رفتن علی کریمی از ایران نیز به همین خاطر بود.

وی همچنان معترض به اوضاع کشور و مسئولین میباشد و تیتر اخبار علی کریمی و اغتشاشات بسیار داغ است. اما اخبار دقیقی از مهاجرت علی کریمی به کانادا در دسترس نیست. تنها استوری مهاجرت علی کریمی دیده شده و مشخصات دیگری در دست نیست. نظر شما در درباره ی اقدامات اخیر علی کریمی چیست؟ در بخش کامنت میتوانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

sajadjafari
5 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *