آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران

آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران ، ایران و آمریکا دو کشور با فاصله 11700 کیلومتر از هم قرار گرفته اند. فوتبال دو کشور نیز در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است. آمریکا به فکر تقویت لیگ داخلی خودش است و بازیکنان مطرح دنیا نیز بعد از بازنشستگی در لیگ آمریکا حضور دارند نظیر دیوید بکهام و … و تیم ملی ایران نیز در این سال ها تجربیات فراوانی بدست آورده است. لژیونرهای ایرانی در سطح اروپا در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و لیگ داخلی ایران نیز با حضور بازیکنان اروپایی توانسته حرفی در جهان داشته باشد. در این مطلب از سایت ورزشی به بررسی فوتبال ایران و آمریکا و تقابل ها و اینکه کدامیک تیم قوی تری است، خواهیم پرداخت. در ادامه سایت ورزشی همراه ما باشید.

 

عملکرد ضعیف تیم ملی آمریکا در پیش از شروع جام جهانی قطر:

تیم ملی آمریکا در آخرین مسابقات فیفادی نمایش بسیار بد از خود بر جای گذاشتند و حتی رسانه های آمریکایی نیز از این عملکرد آنها پیش از شروع جام جهانی نگران شدند. تیم ملی آمریکا در اولین مسابقه در برابر ژاپن بسیار ضعیف ظاهر شدند و نتوانستند در 90 دقیقه یک شوت به دروازه ژاپن شلیک نمایند. در دومین مسابقه نیز در برابر عربستان به تساوی بدون گل رسیدند تا عملکرد شاگردان برهالتر زیر سوال برود.

آمریکایی ها و رسانه های داخلی این کشور با نزدیک شدن به زمان جام جهانی نسبت به عملکرد تیمشان نگران شدند. آمریکا در دو بازی آخر خودش قبل از جام جهانی ناکام ماندن و تنها دو شوت به سمت دروازه های ژاپن و عربستان شلیک کردند. برخی این گزینه را عنوان کردند که گرگ برهالتر چه فکرهایی در خط حمله تیمش دارد؟

ریکاردو پپی بازیکن تیم ملی آمریکا نیز تنها یک گل در یک سال گذشته زده است و حتی در برابر عربستان در بازی فیفا دی نیز تنها 13 باز توانست توپ را لمس کند. خسوس فریرا نیز مهاجم دیگر آمریکا در لیگ حرفه ای این کشور تنها 18 گل زد و در برابر ژاپن و عربستان نیز عملکرد نسبتا ضعیفی داشت. جاش سارجنت بازیکن نوریچ سیتی نیز توانست 6 گل در 10 بازی لیگ دسته اول انگلیس بزند و از سال 2019 در تیم ملی آمریکا نتوانست گلی به ثمر برساند. عملکرد ضعیف او در یک نیمه مقابل ژاپن باعث شد تا مورد انتقاد قرار بگیرد. تیم ملی آمریکا از ضعف نداشتن مهاجم گلزن رنج می برد و همین باعث شد تا نگرانی ها از حذف آمریکا در مرحله گروهی افزایش پیدا کند.

عملکرد ضعیف تیم ملی آمریکا در پیش از شروع جام جهانی قطر

قدرت فوتبال ایران:

بعد از اینکه قرعه کشی جام جهانی انجام شد و آمریکایی ها با تیم ملی ایران در یک گروه قرار گرفتند. آنها به تحلیل تیم ملی جمهوری اسلامی ایران پرداختند و از تیم ملی به عنوان قدرت همیشگی فوتبال آسیا یاد کردند. آنها بیان داشتند که ایران سومین بار متوالی به جام جهانی می آید و این تیم با بدشانسی نتوانست به دوره بعد جام جهانی 2014 و 2018 صعود کند.

بازی جام جهانی 2022 بین تیم های ایران و آمریکا در تاریخ 8 آذرماه 1401 ساعت 22:30 در ورزشگاه البیت برگزار شد.

 

شکست بد ایران در مقابل آمریکا در جام جهانی 2022:

بلاخره روز موعود بازی ایران و آمریکا فرا رسید و تیم ملی فوتبال کشورمان با بدشانسی 0-1 در برابر آمریکا شکست خورد و از جام جهانی حذف شد. ایران اگر در این مسابقه فقط یک مساوی می گرفت می توانست با 3 امتیاز از گروه خود صعود کند. تیم ملی ایران با شکست در برابر انگلیس امید خود را از دست داده بود، اما در بازی دوم در مقابل ولز توانست آنها را با دو گل شکست دهد و تمام امید یوزهای ایرانی به بازی سوم در مقابل آمریکا بود.

ایران در این بازی از بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و سعید عزت‌اللهی در ترکیب اصلی استفاده کرد. ظاهرا کی روش از عملکرد بازیکنانش در بازی با ولز رضایت کامل دارد و البته بیرانوند بعد از مصدومیت و بازگشت به این بازی به جای مجید حسینی درون دروازه قرار گرفت. همچنین جهانبخش نیز به دلیل دو اخطاره شدن در بازی ولز حضور پیدا نکرد.

ترکیب اصلی تیم ملی آمریکا در برابر ایران نیز شامل بازیکنانی نظیر مت ترنر، سرجینیو دست، تایلر آدامز، آنتونی رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرز، تیم وه‌آ و جاش سرجنت.

آمریکا نسبت به بازی قبلی خودش با انگلیس دو تغییر انجام داد. زیمرمان در دفاع نیمکت نشین شد و کامرون کارتر ویکرز عضو سلتیک اسکاتلند در کنار تیم ریام قرار گرفت. در خط حمله نیز جاشوا سرجنت به ترکیب اصلی برگشت.

بررسی بازی ایران و آمریکا در 2022 قطر

بررسی بازی ایران و آمریکا در 2022 قطر:

بازی ایران و آمریکا در جام قطر بلاخره شروع شد. آمریکا در این بازی بسیار برتر از ایران ظاهر شد. در دقیقه 38 تیز کریستین پولیسیچ بازیکن چلسی گل زد. ایران در این بازی بسیار بهت زده شد و اسیر حملات آمریکایی ها شد. در واقع بازیکنان ایرانی بیشتر تماشاگر بازی بودند و نیمه اول را با یک گل به رختکن رفتند. شکل و استایل بازی ایران نشان داد که کی روش در نیمه اول به دنبال مهار آمریکایی ها و کنترل حملات بودند. در نیمه دوم با آمدن مهدی ترابی حملات سریعتری از دفاع به حمله انجام شد. اما برنامه ها آنطور که کی روش می خواست پیش نرفت. آمریکایی ها در دقیقه های پایانی نیمه اول گل زدند و در حالی که ایران در این نیمه 38 درصد مالک توپ بود.

همچنین در این نیمه علی کریمی به جای میلاد محمدی که مصدوم شد، به زمین آمد. در نیمه دوم نیز سامان قدوس به جای سردار آزمون وارد زمین شد. طارمی یک خط جلو رفت و مهاجم مرکزی ایران شد. سامان پشت مهدی بازی می کرد. آمریکا نیز آرنسون را به جای پولیسیچ به دلیل مصدومیت تعویض کرد.

تعویض ها هم نتوانست ایران را موفق کند

سامان قدوس و مهدی ترابی و کریم انصاری فرد و ابوالفضل جلالی در نیمه دوم باعث تغییر شکل بازی هجومی به نفع ایران شدند ولی متاسفانه نتوانستند گلی را خلق نمایند. ایران در نیمه دوم با ارسال های سمت راست رضاییان سعی داشتند که گلی را به ثمر برسانند. اما آمریکایی ها در دقیقه های پایانی زیمرمان مدافع میانی خود را به زمین آورد تا سیستم تیم USA تغییر پیدا کند و 1-4-5 تغییر پیدا کند و آمریکا با توپ های هوایی توانستند واکنش های خوبی به حملات ایران داشته باشند.

آمریکا در این مسابقه توانست عملکرد بهتری داشته باشد، تیم آمریکا با تیم سالهای قبل که با ایران بازی کرد بسیار فرق کرده است، آنها یک بازی اروپایی به نمایش گذاشتند، حتی برخی معتقد بودند که این تیم در حد و اندازه تیم ملی انگلیس بود. بلاخره آنها با نتیجه یک صفر توانستند ایران را از جام جهانی حذف کنند و برای سومین سال متوالی ایرانی ها برای صعود به مرحله بعد ناکام ماندند. در این گروه انگلیس با 7 امتیاز به عنوان تیم اول حریف سنگال شد و آمریکا با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم حریف هلند شد.

تقابل ایران و آمریکا در بازی فوتبال رسمی

تقابل ایران و آمریکا در بازی فوتبال رسمی:

تیم ملی فوتبال ایران برای سومین بار در سال 2022 در جام جهانی در مصاف با تیم آمریکا قرار گرفت و متاسفانه اینبار نتوانست موفق به شکست آمریکا شود.

تیم ملی ایران تابحال سه بار در تاریخ فوتبال در مقابل آمریکا قرار گرفت. یک پیروزی و یک تساوی و یک شکست در کارنامه تیم ملی ایران در برابر آمریکا وجود دارد. در اولین بازی دو تیم در جام جهانی 1998 شاگردان جلال طالبی با دو گل توانستند آمریکا را شکست دهند. مهدوی کیا و حمید استیلی زننده گل های ایران در آن بازی قرن بودند.

در سال 2000 نیز تیم فوتبال ایران با هدایت منصور پور حیدری در یک دیدار دوستانه با آمریکا به نتیجه 1-1 تساوی رسیدند. مهدوی کیا دوباره موفق به گل زدن شد و در دقیقه 6 دروازه آمریکایی ها را باز کرد. آرماس نیز در دقیقه 48 دروازه تیم ایران را گشود.

مدافع آمریکا هنوز با رامین در تماس است

از بازی آمریکا و ایران به عنوان سیاسی ترین مسابقه ها یاد می شود. تقابل های این دو تیم همیشه تاریخی و حساس است. از دوره های قدیم تا حالا دیدار های دو تیم بدون حاشیه نبوده است. مباحث و اختلافات سیاسی دو کشور باعث شد تا حتی در فوتبال نیز ورود کند. اگر ایران می توانست در برابر آمریکا یک تساوی می گرفت، برای اولین بار به دور بعد حذفی جام جهانی صعود می کرد.

آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران

آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران

به طور دقیق نمی توانیم بگوییم که کدام فوتبال قوی تر است؟ هردو در سال های اخیر پیشرفت زیادی در فوتبال داشته اند. فوتبال یک ورزش لحظه ای است و به شرایط زیادی بستگی دارد. گاهی یک تیم ضعیف در جام جهانی شگفتی می شود. تیم ملی ایران در برابر آمریکا با بدشانسی و تک گل حذف شد. تابحال نیز عملکرد ضعیفی در مقابل تیم آمریکا نداشته است و قبل از جام قطر هیچ شکستی در کارنامه اش دیده نشد.

اما در این مسابقه که بازیکنان تیم ملی ایران تحت فشار زیادی از لحاظ سیاسی و بین المللی قرار داشتند. بچه های تیم ملی هیچ بازی تدارکاتی مهمی با تیم های مطرح آمریکای شمالی و جنوبی نداشتند. حتی بازی آنها در مقابل کانادا نیز از طرف کشور مقابل لغو شد و رسما هیچ شناختی از بازی سال های اخیر آمریکا نداشتند. آمریکا نیز در این سال ها در فوتبال پیشرفته زیادی کرد و هرکدام از این دو تیم حرفی برای گفتن در قاره خود دارند. بنابراین اصلا فوتبال آنها قابل قیاس نیز و هرکدام از این دو تیم در قاره خودشان قوی هستند.

 

سابقه ایران و آمریکا در جام جهانی

تیم ملی ایران در ششمین بار جام جهانی حضور پیدا کرده و تاکنون موفق به صعود از گروهش نشده است. تیم ملی بهترین نتایج را در جام جهانی دور قبل کسب کرد و با 4 امتیاز بعد از اسپانیا و پرتغال در گروهش سوم شود و باز هم از صعود باز ماند. آمریکا نیز در 11 دوره جام جهانی حضور داشت و بهترین نتایج آنها مرتبط با دوره اول این مسابقات است. کشور آمریکا در جام جهانی 1930 اروگوئه موفق شد به مقام سوم برسد. البته در آن زمان با 13 تیم جام برگزار می شد. تیم ملی ایران در جام 2022 قطر نیز دوباره سوم شد و باز هم نتوانست به دور بعدی جام جهانی صعود کند.

آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران

 

اطلاعات کلی درباره فوتبال ایران و آمریکا

رنکینگ فیفا: ایران در رده بیستم و آمریکا در رده شانزدهم

نتایج دو تیم در سال ۲۰۲۲: ۶ پیروزی، یک تساوی و ۴ شکست برای ایران، ۵ پیروزی، ۶ تساوی و ۳ شکست برای آمریکا

به نظر شما تیم ملی فوتبال ایران قوی تر است یا تیم فوتبال آمریکا؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها درج نمایید.

mohamadnd
14 فوریه 2023

3 دیدگاه در “آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران

  1. امریکایی ها بیشضتر به ورزش کشتی کج بسکتبال اینا علاقه دارند قطعا ایران فوتبالش بهتر از امریکایه

  2. امریکا اصلا تیم های فوتبال خیلی مهبوبی نداره و ورزش فوتبال هم تو امریکا کم رنگه یعنی کسی خیلی علاقه نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *