آیا مسی در بارسلونا

دنیای فوتبال در یک سال گذشته با شایعاتی در مورد آینده لیونل مسی، یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران، در هیاهو بوده است. فوق ستاره آرژانتینی که تمام دوران حرفه ای خود را در بارسلونا گذرانده است، پس از یک فصل ناامید کننده و اختلافات قراردادی، با جدایی از این باشگاه کاتالانی مرتبط شده است. سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است: آیا مسی هنوز در بارسلونا است؟

برای پاسخ به این سوال، باید نگاه دقیق تری به رویدادهایی بیندازیم که به این نقطه منتهی شده است. مسی در 20 سال گذشته بخشی جدایی ناپذیر از بارسلونا بوده است و اولین بازی خود را برای تیم اصلی در سال 2004 در سن 17 سالگی انجام داد. او از آن زمان تاکنون عناوین و جوایز متعددی از جمله ده قهرمانی لالیگا، هفت قهرمانی کوپا دل را به دست آورده است. عناوین ری و چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا.

با این حال، فصل 2020-21 فصل سختی برای مسی و بارسلونا بود. این تیم در لیگ با مشکل مواجه شد و پس از اتلتیکو مادرید و رئال مادرید سوم شد و در مرحله یک هشتم نهایی توسط پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. عملکرد خود مسی نیز زیر سوال رفت و برخی از منتقدان معتقد بودند که او در بهترین حالت خود بازی نمی کند.

قرار داد مسی

یکی از اصلی ترین مسائلی که در طول فصل مطرح شد، وضعیت قرارداد مسی بود. قرارداد او با بارسلونا قرار بود در ژوئن 2021 به پایان برسد و مذاکرات برای یک قرارداد جدید از ماه ها قبل ادامه داشت. با این حال، مذاکرات بین مسی و باشگاه متوقف شد و هر دو طرف نتوانستند بر سر شرایط قرارداد جدید به توافق برسند.

Lionel-Messi
Lionel-Messi

ترک بارسلونا

در آگوست 2020، مسی با اعلام اینکه می خواهد بارسلونا را ترک کند، دنیای فوتبال را شوکه کرد. او ناامیدی خود را از مدیریت باشگاه و شکست آنها در ساختن تیمی که قادر به رقابت برای عناوین بزرگ باشد، دلیل تمایل خود به ترک عنوان کرد. با این حال، بارسلونا با استناد به بندی در قراردادش، از جدایی او خودداری کرد که طبق آن هر باشگاهی که مایل به جذب او است، ملزم به پرداخت بند فسخ او می شود که رقم سرسام آور 700 میلیون یورو تعیین شده بود.

زمانی که مسی اعلام کرد که برای فصل 2020-2021 در بارسلونا خواهد ماند، سرانجام این وضعیت حل شد و دلیل آن عشق به باشگاه و شهر بود. او موافقت کرد که آخرین سال قراردادش را به پایان برساند و گزینه های خود را در پایان فصل دوباره ارزیابی کند.

فوروارد سریع تا امروز، و قرارداد مسی با بارسلونا اکنون به پایان رسیده است. پس آیا او هنوز در بارسلونا است؟ جواب آره یا نه است.

قراردادبا مسی

از یک طرف مسی در حال حاضر بازیکن آزاد است و با بارسلونا قرارداد ندارد. این به این معنی است که او از نظر فنی بازیکن بارسلونا نیست و آزاد است تا با هر باشگاهی که انتخاب کند، قرارداد امضا کند. چندین باشگاه مطرح اروپایی از جمله منچسترسیتی، پاری سن ژرمن و چلسی به جذب این بازیکن آرژانتینی لینک شد.

از سوی دیگر مسی همچنان در بارسلونا به سر می برد و به طور رسمی اعلام نکرده است که از این تیم جدا خواهد شد. او در تمرین با تیم اصلی بارسلونا دید و با خوان لاپورتا، رئیس جدید باشگاه، در مورد آینده خود صحبت کرد. لاپورتا به صراحت گفت که می خواهد مسی را در بارسلونا نگه دارد و در حال کار بر روی قرارداد جدید این بازیکن است.

بنابراین، وضعیت هنوز به شدت در هوا است. مسی با بارسلونا قرارداد ندارد اما هنوز برای باشگاه دیگری قرارداد نبسته است. هفته ها و ماه های آینده برای تعیین آینده او بسیار مهم خواهد بود، بارسلونا و خواستگاران احتمالی منتظرند ببینند که آرژانتینی چه تصمیمی خواهد گرفت.

جمع بندی

در پایان، آینده مسی هنوز نامشخص است . اینکه آیا او فصل آینده برای بارسلونا بازی خواهد کرد یا خیر، باید دید. سالی که گذشت، هم برای مسی و هم برای باشگاه، سال پر فراز و نشیب بود، اما شکی نیست که او یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران است. دنیای فوتبال مشتاقانه نظاره گر خواهد بود تا ببیند او به کجا می رسد

Hesam
2 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *