اثر هنری آدیداس برای جذاب‌ترین فینال سال (عکس)‏

یوفا امروز از اثر هنری آدیداس برای جذاب‌ترین فینال سال، یعنی فینال لیگ قهرمانان اروپا میان دورتموند و رئال مادرید رونمایی کرد. تصاویری از توپ این مسابقه را در این پست خواهید دید.

اثر هنری آدیداس برای جذاب‌ترین فینال سال

به گزارش وب سایت “ورزشی“، یوفا امروز از توپ جدید در ورزشگاه ومبلی رونمایی کرد. توپی که برای بازی شنبه آینده در ورزشگاه ومبلی فینال لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار خواهدگرفت. این توپ ‏UCL Pro Ball London‏ نام دارد. آدیداس به طور اختصاصی این توپ را برای این فینال تولید کرده‌است.

جزییات به‌کار‌رفتهدر طراحی این توپ، شاید در جریان مسابقه در تصاویر ‏تلویزیونی قابل تشخیص نباشداما توپ تولیدی آدیداس برای فینال ‏ومبلی واقعا یک اثر هنری است. از اولین جزئیاتی که در این توپ به چشم ‏می‌خورد استفاده از نمادهای شهر لندن است. شهری که میزبان فینال خواهد بود. ‏یوفا در بیانیه معرفی توپ به این اشاره کرد و نوشت: “دو شیر که ‏روی توپ در حال غرش کردن دیده می‌شوند نمادهایی از تاریخ و ‏فرهنگ بریتانیا و لندن هستند. اما دو نماد شجاعت ‏و قدرت بازیکنان و عظمت این تورنمنت، بزرگترین تورنمنت فوتبال ‏باشگاهی دنیا نیز هستند”. ‏

عکس توپ فینال لیگ قهرمانان

عکس توپ فینال لیگ قهرمانان

نکته دیگری که از زمان رونمایی از توپ رسمی فینال توجه قرار گرفته ‏نوشته‌هایی است که روی توپ به چشم می‌خورد. در بخش‌های ‏مختلف توپ، عبارت ‏The Champions‏ به چشم می‌خورد.  این عبارت ‏پایانی سرود مشهور لیگ قهرمانان اروپاست. سرودی که تمام هواداران فوتبال با آن خاطره دارند. پیش از این توپ‌های فینال ‏چمپیونزلیگ به جز نمادهای یوفا و چمپیونزلیگ و نام شهر محل ‏برگزاری فینال، طرح دیگری روی خود نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *