در این باره همیشه از خبر های داغ، درگیری ها، حاشیه ها، ترقی ها، افت ها، پیشرفت ها، پسرفت ها و… صحبت می شود که تمام آنها نیز نقل صحبت در مجالس هستند. پس حالا اگر می خواهید که کمی بیشتر از این دنیای پر جنجال خبر بگیرید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید:

وینگر برزیلی جدید سپاهان کیست؟

 

گزارش می شود که  تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در راستای تقویت ترکیب خود و برای حضور قدرتمند تر در نیم‌فصل دوم لیگ برتر و مسابقات جام حذفی با پیشنهاد ژوزه مورایس، اقدام به جذب یک وینگر مهاجم برزیلی کرده است. ایگور کاتاتو نام این وینگر مهاجم 27 ساله برزیلی جدید سپاهان است. او که سابقه حضور در لیگ‌های A و B برزیل و همچنین سوپر لیگ هند را در کارنامه خود دارد اکنون دیگر برای فولاد مبارکه به میدان خواهد رفت. ایگور دی اولیویرا فریرا  در سال 2020 برای باشگاه واسکودوگاما برزیل نیز در لیگ سری A به صورت قرضی به میدان رفته اما در 19 بازی،  تنها یک گل به ثمر رسانده است.

درخشش مربی ایرانی در سوپر لیگ چین

سوپر لیگ کشور چین چند هفته‌ قبل در حالی به پایان رسید که در آن ووهان تری‌تونز توانست با هدایت پدرو موریلای اسپانیایی عنوان قهرمانی را برای خود به دست بیاورد. در فصل ۲۰۲۲ سوپر لیگ چین اما از ایران و دنیای فوتبالش هم یک نماینده وجود داشت. البته این نماینده نه در زمین و به عنوان بازیکن بلکه روی نیمکت کنار زمین به عنوان یک مربی ظاهر شد. در سوپر لیگ چین جهانیار محبی، مربی جوان ایرانی عضوی از کادر فنی هنان بود که همراه این تیم به رده ششم جدول رسید. ضمنا گفتنی است که  سر مربیگری تیم هنان بر عهده خاویر پریرای اسپانیایی است که سابقه هدایت آلاوز در لالیگا را بر عهده داشته و در لیگ برتر انگلیس نیز روی نیمکت واتفورد نشسته است.

او همچنین در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لالیگا هدایت تیم لوانته را بر عهده داشت که در آن مقطع نیز از جهانیار محبی در هدایت این تیم اسپانیایی کمک گرفت. در بازگشت به لیگ چین، پریرا و محبی در کنار هم توانستند تیم هنان را در فصل ۲۰۲۱ در لیگ حفظ کنند و این گونه با عملکرد خوب خود برای سال جدید هم روی نیمکت این تیم خواهند نشست.
هنان در این فصل با هدایت زوج اسپانیایی-ایرانی خود بالاتر از حد انتظارها ظاهر شد و توانست رتبه ششم را با کسب ۵۹ امتیاز از آن خود کند. ضمنا همان طور که شاید بدانید هنان در نیم‌فصل اول جزو سه تیم اول جدول بود اما مصدومیت بازیکنان کلیدی آن باعث افتش شد.

در واقع اگر این اتفاق نمی افتاد شاید این تیم حتی می‌توانست سهمیه حضور در آسیا را نیز کسب کند. با این حال حضور در رده ششم هم یک موفقیت اساسی برای این تیم محسوب می‌شود و دقیقا به همین دلیل هم هست که مسئولان باشگاه هنان قصد دارند دوباره از پریرا و محبی روی نیمکت مربی گری خود استفاده کنند.
جهانیار محبی که با وجود سن و سال پایین سابقه مربیگری در سوپر لیگ چین و همچنین لالیگای اسپانیا را در کارنامه خود دارد، درباره این فصلی که با هنان سپری کرده می‌گوید: « ما فصل را درخشان آغاز کردیم و تا مدت‌ها هم جزو دو تیم بالای جدول بودیم.

شاید اگر آسیب‌دیدگی چند بازیکن مهم ترکیب با بد شانسی سراغ‌مان نمی‌آمد، سهمیه آسیا را هم کسب می‌کردیم. با این حال مسئولان هنان از عملکرد ما رضایت دارند و پیشنهاد تمدید قرارداد هم به ما داده‌اند.  حال باید ببینیم خاویر پریرا که علاوه بر هنان از چند تیم اروپایی هم پیشنهاد دارد، در نهایت کدام باشگاه را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کند. در این باره من هم مثل شما منتظر تصمیم نهایی پریرا هستم تا فصل جدیدم را آغاز کنم«.

بازیکنی که در تمام تیم های لیگ برتری حضور داشته بالاخره کفش هایش را آویخت

 

فرزاد حاتمی مارکوپولو ی ایران بعد از حضور در ترکیب ۱۷ تیم چندی پیش از دنیای فوتبال برای همیشه خداحافظی کرد. این بازیکن با تجربه فوتبال ایران، با سابقه حضور در تیم های راه آهن، سپاهان، صبا، استقلال، فولاد، پرسپولیس، مس کرمان، ملوان، پارس جنوبی جم، نفت مسجد سلیمان، پیکان و سایپا جزو محدود بازیکنانی است که تقریبا در تمامی تیم های لیگ برتری ایران حضور داشته است. با همه این ها اما اکنون شنیده می شود که او به صورت رسمی از جهان فوتبال خداحافظی کرده است.

 

عباس زاده به تمرینات گروهی تراکتور برگشت

 

به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور تبریز، تمرین دیروز بازیکنان تراکتور در تاریخ یکشنبه ۹ بهمن ماه در هوای برفی تبریز، در مجموعه ورزشی این باشگاه برگزار شد.
بدین منظور اعضای تراکتور ابتدا در سالن کنفرانس حاضر شده و فیلم‌های آنالیز مدنظر کادر فنی را تماشا کردند. بازیکنان در ادامه در سالن بدنسازی زیر نظر مارکو کاسر وزنه زده و سپس راهی زمین شماره 2 مجموعه ورزشی باشگاه تراکتور شدند.
مرور برنامه‌های تاکتیکی نیز از دیگر برنامه های این جلسه تمرینی بود.
محمد عباس‌زاده که از روز گذشته نرم‌دوی را برای خود آغاز کرده بود، امروز بالاخره به تمرینات گروهی تیم اضافه شد.
همچنین سید محمد حسینی نیز پس از مصدومیت شدید در بازی با ذوب‌آهن، امروز با لباس شخصی در نزدیکی تیم حاضر شد.

 

جزئیات رسیدگی به فسخ قرارداد رضایی

 

کاوه رضایی مهاجم تیم تراکتور در نیم‌فصل اول و در نقل‌و‌انتقالات زمستانی قرارداد خود با این باشگاه را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرد که این موضوع با اعتراض و شکایت باشگاه تبریزی به کمیته وضعیت روبرو شد.
در پی این موضوع قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه نخست رسیدگی به پرونده فسخ قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتور برای اولین بار در کمیته وضعیت برگزار شود. در این جلسه رضایی و نماینده باشگاه تراکتور نیز حضور خواهند داشت.
در این میان اما نکته جالب این جلسه حضور نماینده باشگاه استقلال در آن است. همان طور که می دانید این جلسه درباره رسیدگی به فسخ قرارداد کاوه رضایی است و در این باره گفته می‌شود که رضایی در ابتدای فصل قراردادی با باشگاه استقلال را نیز امضا کرده بود. و دلیل حضور نماینده آبی‌پوشان در این جلسه نیز همین موضوع و تعیین تکلیف قراردادهای بی سر و سامان رضایی است.

پایان دوره مربی گری مجیدی در امارات؟!

 

تیم فوتبال اتحاد کلباء چندی پیش با هدایت فرهاد مجیدی در رقابت‌های لیگ برتر امارات به مصاف البطائح رفت که این بازی در سرانجام با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.
حال عملکرد ضعیف مجیدی در هفته‌های گذشته باعث شده تا این سر مربی سابق استقلال تهران زیر ذره بین و نقد رسانه‌های امارات قرار بگیرد.
در پی همین موضوع صفحه خبری کیک آف این کشور به نقد از عملکرد مجیدی پرداخت و نوشت: اتحاد کلباء تیمی خاکستری است. این تیم یک خط می‌نویسد و یک خط را جا می اندازد. متاسفانه اتحاد کلباء توانایی حفظ نتایج خوب را نداشته است…
واقعا عملکرد اتحاد کلباء با فرهاد مجیدی عجیب نیست؟!
علاوه بر این جالب است بدانید که اتحاد کلباء در این فصل با هدایت مجیدی و پس از گذشت ۱۴ هفته با ۲۱ امتیاز در رده هشتم جدول ۱۴ تیمی امارات قرار دارد.

 

 

raha36
31 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *