اخبار در مورد تیم فوتبال استقلال مثل هر باشگاه لیگ برتری دیگری سرشار از حاشیه و وقایع جالب و سرگرم کننده هستند که ارزش چند دقیقه مطالعه را دارند، مخصوصا برای هوادارن دو آتیشه این آبی پوشان که زندگی خود را جز در موفقیت و عشق به تیم شان نمی بینند! در ادامه ما با برخی از بروز ترین اخبار استقلال همراه شما هستیم:

 

انتقاد شدید پیشکسوت استقلال به نتایج این تیم

اکبر کارگر جم، بازیکن پیشین استقلال، در آخرین مصاحبه خود با رسانه ها درباره نحوه امتیاز گیری تیم پیشینش در هفته های بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: « به نظر من استقلال به سادگی می‌تواند به جایگاه پرسپولیس و صدر جدول برسد. اگر این بازی ها همچنان ادامه داشته باشد واقعا چرا نباید این اتفاق بیفتد؟ اما اگر استقلال بخواهد باز هم مثل یک جرقه عمل کند و یک بازی را ببرد، یکی را ببازد و دو بازی را مساوی کند، با این شرایط حتی سهمیه آسیایی را هم نخواهد گرفت».
کارگر در ادامه نیز افزود: ( از جام جهانی به این طرف ما فقط یک بازی مقابل صنعت نفت را برده ایم! این نتایج واقعاً برای تیم بزرگ استقلال تاسف‌بار است. استقلال تیمی نیست که شش هفته تمام در افت بوده و نتایجش این چنین باشد. این تیم باید مثل آتشفشان همیشه فعال، زنده و برنده بماند )

پیشکسوت فوتبال: باشگاه استقلال نباید انقدر به فکر جیب خودش باشد!

اکبر کارگر جم بازیکن سابق استقلال همچنین در یکی دیگر از گفت و گو های خود  درباره عدم استقبال هواداران استقلال برای حضور در ورزشگاه آزادی در حاشیه مصاف با ملوان بیان کرد: «من شنیدم که قیمت برخی از بلیت های ورزشگاه در این بازی به یک میلیون تومان هم می رسیده که این واقعاً عجیب است. من اصلا نمی توانم بفهمم چرا چنین قیمت هایی برای هوادار در نظر گرفته می‌شود.»

او در ادامه افزود: « شما با خود فکر می کنید کدام قشر از طرفداران استقلال به استادیوم می‌روند که می توانند این مبلغ را بپردازند؟ واقعا چه کسی حاضر است عصر روز آخر هفته اش را تا استادیوم آزادی برود و در آن سرمای شدید بنشیند و یک میلیون تومان نیز پول بدهد تا بازی استقلال را ببیند؟ این رفتار با هوادارن واقعاً عادلانه نیست. باید یک نرخی برای بلیت ورزشگاه در نظر گرفته شود که نه سیخ بسوزد و نه کباب. باشگاه استقلال نباید این قدر به فکر جیب خودش باشد بلکه  باید گاهی به حال هوادار توجه کند«.

 

قائدی خطر اخراج را از بیخ گوش خود گذراند!

گفته می شود بازیکن استقلال، مهدی قائدی بعد از گذشت چند هفته که در ایجاد موقعیت گل و گلزنی ناکام بود، در جدال با تراکتور که از اتفاق اهمیت بسیار بالایی هم برای استقلالی ها داشت ۲ پنالتی برای تیمش گرفت و بدین وسیله نتیجه بازی یک بر صفر باخته استقلال را با برد دو بر یک آنها در مقابل تراکتور عوض کرد. در ادامه در بازی با ملوان نیز او گره کور مسابقه را باز کرد.
استقلال تهران پس از دو باخت متوالی و عقب افتادن ۸ امتیاز از پرسپولیس در برابر ملوان صف آرایی کرد، در این بازی استرس نتیجه گیری از همان ابتدا در چهره شاگردان ریکاردو ساپینتو مشهود بود تا اینکه بالاخره پیش از سوت پایان نیمه اول از سوی داور حرکت مهدی قائدی از سمت چپ و پاس روی به جلوی او برای امیر ارسلان مطهری، پدرام قاضی پور مدافع چپ ملوان را به اشتباه وا داشت و او توپ را به دروازه خودی باز کرد. در ادامه محمد محبی نیز یک گل برای تیمش به ثمر رساند تا بدین ترتیب بازیکنان استقلال در نیمه اول با برتری دو بر صفر به رختکن بروند.
پس از همه اینها مهدی قائدی اما دوست داشت که در نیمه دوم نیز گلزنی کند، او حتی در یک موقعیت تک به تک می توانست به این هدف هم برسد اما توپش از فاصله چند میلی متری از کنار تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت. او در پی این ناکامی در ادامه با بازیکن دیگری تعویض شد. اتفاقی که اصلا باب میل او نبود و هنگام خروج از زمین بارها به کادر فنی گفت که هنوز هم توان دارد و دوست دارد که در زمین بماند. ریکاردو ساپینتو بعد از خروج مهدی قائدی از زمین او را در آغوش گرفت و از او به خاطر این حس که دوست دارد در زمین باقی بماند تا به استقلال کمک کند، تشکر کرد. کادر فنی استقلال اما اعتراض او را جدی نگرفت.

 

یزدانی به استقلال رحم خواهد کرد یا خیر؟

سیاوش یزدانی که پیشتر با نظر ساپینتو از ترکیب استقلال کنار گذاشته شده بود، حال در صحبت با مسئولان این باشگاه اعلام کرده که تا وقتی مبلغ قراردادش را به صورت کامل دریافت نکند، هیچ فسخ قراردادی انجام نمی دهد.
در این میان اما نکته عجیب این است که قرارداد یزدانی در گذشته و در زمان مدیریت سابق استقلال با رقم سنگینی بسته شده بود که همین کار این باشگاه را برای تسویه حساب با او سخت تر کرده است.
با این همه مسئولان استقلال از سیاوش یزدانی خواسته اند که او برای هواداران استقلال و سال هایی که او پیراهن این باشگاه را بر تن داشته، از موضع خود کوتاه بیاید اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
حال باید دید که آیا یزدانی راضی به کوتاه آمدن از موضع خود می شود تا استقلال بتواند نفس راحتی بکشد یا داستان او با این باشگاه همچنان ادامه خواهد داشت؟

همه در استقلال ماندند به جز یک نفر!

چندی پیش پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران درحالی بسته شده که کمتر بازیکنی تیم آبی ها را ترک کرده است و تنها شاید سیاوش یزدانی با فسخ قرارداد خود راهی باشگاه سپاهان شود.
در ابتدا سخن از این بود که علیرضا رضایی به زودی اردوی تیم آبی را ترک خواهد کرد اما او به صراحت گفت که اعتراضی به نیمکت نشینی خود در تیم استقلال ندارد و می‌ماند تا به مبارزه خود ادامه دهد. البته او اکنون دو هفته است که در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفته است؛ به این خاطر که سید حسین حسینی مصدوم شده است و تا زمان بهبودی اش او باید جای حسینی را پر کند.
سجاد شهباززاده نیز که در تیم سپاهان آقای گل لیگ برتر شده، یکی دیگر از بازیکنانی بود که گفته می‌شد باشگاه استقلال را ترک می‌کند. اما این بازیکن هم جایی نرفت و بر اساس صحبت‌هایی که با سر مربی استقلال داشت، در این تیم ماندنی شد. همچنین امیر علی صادقی و امید حامدی فر در حالی که شایعاتی مبنی بر حضور آنها در تیم‌های دیگر به عنوان بازیکن قرضی وجود داشت، در تیم استقلال ماندند و آمانوف هم که به درخواست باشگاه مبنی بر فسخ قرارداد خود پاسخ منفی داد همچون دیگران در تیمش ماند.حال تمام  این بازیکنان امیدوار هستند که در هفته‌های آتی به ترکیب ثابت استقلال راه پیدا کنند و ارائه‌گر بازی‌های خوبی باشند.
طبق نظر رسانه ها الگوی همه این بازیکنان اکنون سرگذشت امیر ارسلان مطهری است. مهاجمی که ابتدای فصل مورد توجه ریکاردو ساپینتو قرار نگرفت و حتی به لیست فروش نیز راه یافت اما اکنون به مهره اصلی سر مربی استقلال در خط حمله تبدیل شده است.

raha36
31 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *