از این رو مطالعه آنها ضروری است! ما در ادامه ۴ مورد از جدید ترین اخبار این کمیته را به تلخیص برای شما گردآوری کرده ایم، با ما همراه باشید و برنامه های این فدراسیون را ببینید:

 

سرپرست جدید کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و برنامه هایش

سرپرست جدید کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در آخرین سخنرانی خود بیان کرد: «اکنون مهم‌ترین هدف ما در کمیته آموزش این است که سطح کیفی مدیران، مربیان و به کل تمام افرادی که به نوعی در دنیای فوتبال حضور دارند را ارتقا دهیم.

( ابراهیم شکوری پس از دریافت حکم سرپرستی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال خود اظهار کرد: « خیلی خوشحالم که دوباره در خدمت جامعه فوتبال هستم. از دوستانم که پیشتر در کمیته آموزش فدراسیون زحمات زیادی کشیدند، من جمله غلامرضا جباری و میرشاد ماجدی کمال تشکر را دارم. همچنین باید از اعتماد دوباره مهدی تاج نیز تشکر کنم که این وظیفه بزرگ را بر دوش من گذاشت ) .
سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال همچنین افزود: «همان طور که اکثرا می دانید من  پیش از این هم در فدراسیون فوتبال مشغول بودم و با ساختار، نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌های این کمیته به خوبی آشنا هستم.  خوشبختانه در گذشته اینجا اتفاقات خیلی خوبی افتاده است اما ما باز هم نیاز داریم که بیشتر کار کنیم و نقاط ضعف اینجا را کمرنگ کنیم. برنامه های خیلی خوبی در این حوزه در سر من می گذرد.«
شکوری همچنین تصریح کرد: «من قبلا بازیکن فوتبال بودم، کمی بعد از آن در بحث اجرایی و مدیریتی فدراسیون فعالیت کردم و در حال حاضر نیز در باشگاه فعال هستم. نقاط ضعفی که باید روی آن کار کنیم را به خوبی می‌ دانم و برای رفع شان هم برنامه‌های خیلی خوبی دارم. همان طور که کمی قبل هم اشاره کردم اکنون مهم‌ترین هدف ما در کمیته آموزش بالا بردن سطح کیفی مدیران، مربیان و همه افرادی که به نوعی در فوتبال حضور دارند است و برای عملی کردن این نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.»
او ادامه داد:« ممکن است نیاز باشد که در بحث مدیریت، رسانه و تمام افرادی که اطراف زمین هستند مثل بدنسازها، آنالیزورها و همه افرادی که در فوتبال فعالیت دارند برنامه هایی داشته باشیم تا به وسیله آن خود را به علم روز دنیا مجهز کنیم، که در این صورت ما این کار را خواهیم کرد. قطار فوتبال جهان در حال حرکت است و اگر نتوانیم خود را به آن برسانیم به مشکل می‌خوریم.  اکنون تمام تلاش ما این است خودمان را در این مسیر در جریان قرار دهیم و به علم روز دنیا دست بیابیم.»

کلاس های کمیته آموزش فدراسیون فوتبال

گزارش می شود که یک دوره کلاس مربیگری دروازبانی سطح یک فوتبال آسیا در شهرستان اهواز به مدرسی جلال بشرزاد از ۴ تا ۹ بهمن ماه برگزار شده است. کمک مدرسی این دوره نیز بر عهده جهانبخش داراب پور است.
در ادامه بهتر است بدانید که کلاس مربیگری فوتسال ایران هم به مدرسی حمید طیبی از ۳ تا ۷ بهمن ماه در شهرستان کاشمر برگزار شده است.
ضمنا گفتنی است که  کلاس مربیگری درجه D فوتبال به مدرسی محمد بابایی از ۵ تا ۱۱ بهمن ماه در مشهد برگزار شده است. فریدون ضرابی نیز به عنوان دستیار مدرس در این دوره حضور داشته است.

اختتامیه دوره تربیت مدرس

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دوره تربیت مدرس فوتبال با حضور مربیان حاذق مختلفی از سراسر کشور از ۲۷ دی ماه در هتل آکادمی ملی فوتبال به مدرسی نادر عربی، حیدر شریفی و مریم ازمون  (دستیاران عربی) در این دوره برگزار شد.
چندی پیش نیز مراسم اختتامیه این دوره با حضور ابراهیم شکوری، سرپرست کمیته آموزش، خبیری، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و ابوالقاسم پور، عضو هیات مدیره باشگاه سایپا، بهارک کاظم، سرپرست دپارتمان آموزش، احسان محمدی، رییس دپارتمان مسئولیت‌های اجتماعی و بازی جوانمردانه، حسن تیموری، مسئول اماکن ورزشی مرکز ملی فوتبال و چند تن دیگر از بزرگان فوتبال برگزار شد.

خبر قصد بهبود کیفی فوتبال با دوره های آموزشی

سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال آخرین ضوابط و شرایط برگزاری دوره های این کمیته در حوزه های مختلف را تصریح کرد.
به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،  سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در تشریح فعالیت های خود گفته است: «به منظور ارتقای کیفیت دوره های آموزشی، تکریم مخاطبین و پایش علمی و رفتاری مدرسین و عوامل اجرایی دوره های آموزش مربیگری و مدیریت، از این پس کلیه دوره های آموزشی ما تحت نظارت نمایندگان فدراسیون و با انجام نظرسنجی از شرکت کنندگان این دوره ها برگزار خواهد شد.«
وی ادامه داد: «از حالا به بعد میانگین امتیاز حاصل از نظارت نمایندگان و نظرسنجی های صورت گرفته از شرکت کنندگان معیار قضاوت ما در خصوص تدریس مدرسین و نحوه سازماندهی و برگزاری برگزار کنندگان دوره های آموزشی خواهد بود که بنا بر این طرح حداقل امتیاز قابل قبول ما ۹۰ درصد رضایت است.

« سرپرست کمیته آموزش تشریح کرد: «آخرین دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقا مربیان و مدیران در تاریخ 13/6/1398 به تصویب هیات رئیسه مربوطه رسیده و به کلیه هیات های استانی نیز جهت اجرا ارسال شده است. یکی از مهم ترین ماده های این دستورالعمل که موجبات توسعه کمی و کیفی آسان ، کم هزینه ، هماهنگ و فراگیر مربیگری و مدیریت در استان ها و سطح کشور را فراهم می کند ، ماده بیستم این دستورالعمل است. با توجه به ضرورت اجرا شدن این ماده ، هیات های فوتبال باید در اسرع وقت برنامه ریزی و اقدامات مربوطه را انجام دهند تا ما بیش از پیش در مسیر رشد و توسعه قرار بگیریم. به عنوان مثال اگر استانی حداقل ۲۴ مربی درجهB واجد شرایط داشته باشد می تواند به ما درخواست کلاس مربیگری درجه A را  بدهد. کلاس های سطح A  در سه دوره ۸ روزه برگزار خواهند شد و بین هر دوره از آنها نیز حداقل یک ماه فاصله خواهد بود.»

او همچنین دوباره رشته کلام را از سر گرفت و گفت: «یکی از برنامه های مهمی که باید انجام دهیم طرح نظارت، آموزش و ارزیابی مستمر و هدفمند مدرسین و مربیان فوتبال است که خیلی زود اجرایی خواهد شد. در این طرح با سازماندهی انسانی و جغرافیایی کلیه مدرسین و مربیان تحت نظارت، آموزش و ارزیابی مستمر و هدفمند ما قرار می گیرند. در خصوص جزئیات این طرح نیز مجددا اطلاع رسانی خواهد شد»

این سرپرست کمیته آموزش در پایان گفت: « تمام استان ها می بایست با استفاده از این نقشه برنامه راهبردی خود را تدوین و عملیاتی کنند چرا که دستیابی به اهداف تعیین شده ما مستلزم تدوین برنامه راهبردی و حرکت در مسیر درست است و متقابلا تدوین برنامه راهبردی و حرکت در مسیر صحیح نیز مستلزم یک نقشه راه بی نقص میباشد. نقشه راه اولویتها ، ملاحظات راهبردی، ماموریت ها و راه های رسیدن به اهداف یک سازمان را معرفی می کند که مدیران سازمان با نظر به این ملاحظات برنامه های سازمان ذیربط را تدوین و اجرا می کنند. کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با آگاهی بر این موضوع اقدام به تدوین نقشه راه آموزشی کرده است تا با تعیین ماموریت ها و نشان دادن مسیر و اطلاعات لازم، مدیران مربوطه را در راه تدوین برنامه ها یاری و دستیابی به اهداف بزرگ را نیز محقق نماید. بر همین اساس شاخصه های لازم به کلیه استان ها ابلاغ خواهد شد.»

raha36
29 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *