اختلاف مسی و پیکه

پیکه اعتراف کرد که قهرمانی در جام جهانی را به مسی تبریک نگفت. جرارد پیکه فاش کرد که هنوز به لیونل مسی به خاطر قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر تبریک نگفته است. اختلاف بین مسی و پیکه همچنان ادامه دارد. در این پست ورزشی می خواهیم ببینیم این اختلاف از کجا شروع شد.

شروع اختلاف مسی و پیکه

گفته میشد مسی پیکه را یهودا (خائن) خطاب کرده است چرا که قصد داشت او را از بارسلونا جدا کند.

روزی که لیونل مسی با اشک از بارسلونا خداحافظی کرد، نه تنها برای بلوگرانا، بلکه برای دنیای فوتبال، لحظه ای دلخراش بود.

این حرکت نتیجه حرکت ناامیدانه باشگاه برای درست کردن امور مالی و پیروی از فیرپلی مالی ایجاد شده توسط فیفا بود.

در آن زمان، مسی به تازگی در سال 2021 با آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شده بود و به باشگاه گفته بود که با بازگشت خوان لاپورتا، تمایلش به ماندن در بارسلونا است. با این حال، او مجبور به ترک شد.

مسی سال اول سختی را در باشگاه جدیدش، PSG پشت سر گذاشت، اما او در حال حاضر چهره‌ای است که انتظار می‌رفت در پاریس باشد، یک عنوان لیگ را به دست آورد و در نهایت قهرمان جهان در سطح بین‌المللی در قطر شود.

با این حال، با اتفاقی که در قلب باشگاه کاتالانی افتاد، مشخص شد، زمانی که هیئت مدیره تصمیم گرفت چهره برتر خود را حفظ نکند و یکی از کسانی که متهم به تأثیرگذاری بر تصمیم نهایی هیئت مدیره بود، یکی دیگر از رهبران تیم بود، کسی جز جرارد پیکه.

به گفته روزنامه نگار اسپانیایی ‘پیپی’ استرادا، از برنامه Salvame، ‘خیانت’ پیکه باعث ایجاد شکاف غیرقابل پل زدن بین این دو بازیکن شد. علیرغم اینکه هر دو با هم در تیم کاتالان از رده های جوانان بازی کردند. دلیل: مسی متوجه شد که پیکه با مدیران ارشد باشگاه برای فروش بازیکن آرژانتینی توطئه کرده است.

“بدون لئو، موضوع بازی جوانمردانه مالی حل خواهد شد”

اختلاف مسی و پیکه از کجا شروع شد؟
اختلاف مسی و پیکه از کجا شروع شد؟

واکنش مسی به این کار پیکه

این بحث مدافع سابق کاتالان ها بود که باعث عصبانیت مسی شد. مسی در پاسخ به او در هنگام خداحافظی از تیم کاتالان پیام شکایتی را برای او گذاشت.

“در یک مورد، زمانی که مسی به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک بارسلونا شد، این داستان تحت تأثیر جرارد پیکه قرار گرفت. مسی به رختکن می رود تا وسایلش را از رختکن جمع کند و آنجا یک تخته سیاه وجود دارد. و قبل از رفتن، مسی کلمه “یهودا” را با حروف بزرگ می نویسد.”

این روزنامه نگار گفت که وقتی جرارد پیکه به رختکن رفت، پیام را خواند: “پیکه از جوردی آلبا پرسید که چه کسی این را نوشته؟ لئو. برای کی؟ برای تو.”

حتی به عنوان بخشی از این اختلاف گزارش شد که با گذشت زمان رابطه بدی بین همسران آن زمان پیکه و مسی وجود داشت: به ترتیب شکیرا و آنتونلا روکوزو.

اما همسر مسی اخیرا حمایت خود را از خواننده کلمبیایی اعلام کرده است و لایک هایی که آنتونلا در پست های مختلف شکیرا در شبکه های اجتماعی گذاشته است گواه این موضوع است.

تمجید پیکه از مسی علیرغم اختلاف

مدافع میانی سابق بارسلونا افزود که او حتی مسابقاتی را که در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار شد، دنبال نکرد.

او با وجود اینکه در اولین فصل فصل در ترکیب بارسلونا حضور داشت، تصمیم گرفت درست قبل از تعطیلات جام جهانی کفش هایش را آویزان کند.

پیکه به جان نلیس، تیک تاکر گفت: “پس از بازنشستگی می‌خواستم به طور کامل ارتباط را با فوتبال قطع کنم.”

“من به تعطیلات رفتم زیرا چند ماه گذشته به عنوان یک فوتبالیست بسیار سخت بود. هیچ یک از مسابقات جام جهانی را تماشا نکردم و فقط بخشی از فینال را تماشا کردم.”

اگرچه پیکه به مسی تبریک نگفت، اما از ستاره آرژانتینی که او را بهترین مهاجم در دهه‌های اخیر نامیده بود، تمجید کرد. او همچنین ایکر کاسیاس، کارلس پویول و سسک فابرگاس را به ترتیب بهترین دروازه بان، مدافع و هافبک می داند.

پیکه افزود: “در سال های اخیر، مطمئناً مسی را [به عنوان بهترین مهاجم] انتخاب می کردم.

و او نشان داد که حتی در 35 سالگی هم می تواند رقابت کند. او بهترین بازیکن جهان است و این را در جام جهانی نشان داد

Pooria
15 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *