اریک تن هاگ در منچستریونایتد :منچستریونایتد 2-0 مقابل نیوکاسل

منچستریونایتد  2-0 مقابل نیوکاسل در ومبلی قهرمان کارابائو کاپ شد و به خشکسالی شش ساله جام پایان داد. سرمربی اریک تن هاگ از زمان ورودش به باشگاه در تابستان، تغییراتی را زیر نظر گرفته است. گری نویل: کاری که او انجام داده باورنکردنی است

او خوشحال بود که مرکز توجه را به دیگران واگذار کرد، اما نقش مدیر در این موفقیت به سختی قابل اغراق است. او منچستریونایتد را متحول کرده است و این تنها شروع است.

هلندی تیمش را با تنها یک باخت در 20 بازی به ومبلی آورد، پیروزی روز پنجشنبه برابر بارسلونا باعث شد فصل آنها در چهار جبهه زنده بماند. در حالی که دیگران از پیشرفت صحبت می‌کردند، پیام او واضح بود: «فقط زمانی موفق می‌شوید که جام‌ها را به دست آورید».

اریک تن هاگ، آرام و راضی از کنار زمین به تماشای این جام پرداخت.

اریک تن هاگ
اریک تن هاگ

او تمرکز خود را روی چیزی که واقعاً مهم بود حفظ کرد و آنها اکنون جام خود را دارند، ضربه سر کازمیرو و گل به خودی سون باتمن که اولین مهره باشگاه را در شش سال اخیر تضمین کرد.

نیوکاسل ضعیف بازی نکرد، اما از لحظه ای که گل اول به ثمر رسید، پیروزی هرگز در شک و تردید به نظر نمی رسید. این هاله ای است که در اطراف این تیم منچستریونایتد در حال توسعه است.

این واقعیت را در نظر بگیرید که سال گذشته در چنین روزی، آنها توسط هواداران خود در اولدترافورد هو می‌شوند، زیرا با تساوی بدون گل مقابل واتفورد رده نوزدهم متوقف شدند. آنها در بازی بعدی خود با نتیجه 4-1 توسط منچسترسیتی شکست خوردند. یک هفته بعد از آن، اتلتیکومادرید با یک خروج ضعیف از لیگ قهرمانان اروپا.

از آنجا، آنها فقط دو بازی از 9 بازی باقیمانده خود در لیگ برتر را تحت هدایت رالف رانگنیک، سرمربی موقت ناگوار پیروز خواهند کرد، پایانی بد برای یک فصل فاجعه بار. یونایتد با فاصله 13 امتیازی نسبت به لیگ قهرمانان در رده ششم قرار گرفت.

تصور اینکه احیای جام قهرمانی در آن نقطه در گوشه و کنار باشد، دشوار – شاید غیرممکن بود.

حتی زمانی که فصل جدید تحت هدایت تن هاگ با شکست در خانه مقابل برایتون و شکست تحقیرآمیز 4-0 خارج از خانه مقابل برنتفورد آغاز شد.

اریک تن هاگ آنها را از آن پایین‌ترین وضعیت‌های اولیه خارج کرد، و بی‌سروصدا فرهنگ باشگاه را بازسازی کرد، اقتدارش و با هم بودن گروه، که با تصمیم جسورانه‌اش برای کنار گذاشتن و متعاقباً کنار گذاشتن کریستیانو رونالدو مزاحم تقویت شد.

ده هاگ البته با حمایت باشگاه از او کمک کرده است. در تابستان، مجموع هزینه ای که برای کازمیرو و چهار نفر دیگر، در لیساندرو مارتینز، آنتونی، کریستین اریکسن و تایرل مالاسیا، که همگی او از هلند شناخته شده بودند، به 250 میلیون پوند نزدیک شد.

اما به همان اندازه که این استخدام مهم است، کاری است که او برای کسانی که قبلاً آنجا بودند انجام داده است. همانطور که نویل پس از سوت پایان گفت: “این واقعاً در مورد این است که چگونه یک مرد این تیم را در مدت زمان کوتاهی از ناله کننده به برنده تبدیل کرده است.”

 

مارکوس راشفورد با زدن 24 گل در 37 بازی در طول فصل در صدر جدول قرار دارد

 راشفورد
راشفورد

مارکوس رشفورد، بیوگرافی

اما در این بازی لوک شاو، فرد، دیوید دخیا، آرون وان بیساکا، جیدون سانچو و دیوگو دالوت نیز حضور دارند. همه آنها تحت مدیریت تن هاگ دوباره متولد شده اند و همه آنها روز یکشنبه نقش خود را ایفا کردند.

البته منچستریونایتد قبلا اینجا بوده است. این جام یکی از سه جامی بود که در فصل 2016/17 تحت هدایت ژوزه مورینیو به دست آمد. اما این تیمی بود که توسط مدیری که خارج از یک هتل زندگی می‌کرد، به زلاتان ابراهیموویچ 35 ساله در خط حمله متکی بود.

این تا حدودی به خاطر ترکیب تیم است. قهرمان آن، راشفورد، فارغ التحصیل آکادمی است. تعادل مناسبی بین جوانی و تجربه وجود دارد. اما همچنین به این دلیل است که تن هاگ در سطح عمیق تری با باشگاه ارتباط برقرار کرده است.

او قبل از سفر به ومبلی گفت: باید منطقه، مردم، فرهنگ را درک کنید. “شما باید احساسات آنها را احساس کنید تا بدانید کار درست چیست.”

تن هاگ می داند که ظروف نقره تنها ارزی است که در منچستریونایتد واقعاً مهم است، اما او نیز وزن تاریخ و اهمیت هویت باشگاه را درک می کند.

مهمتر از همه، با این حال، آنها یک تیم به معنای واقعی کلمه هستند.

جیمی کاراگر گفت: «احساس می‌کنید که منچستریونایتد متفاوتی را تماشا می‌کنید و این فقط به خرید بازیکن مربوط نمی‌شود. اکنون یک روحیه و یکپارچگی با آنها وجود دارد.”

این را می توان در نحوه مبارزه آنها برای یکدیگر در ومبلی دید و چیزی که واقعاً برای هواداران وسوسه انگیز است. این است که ممکن است به آن منجر شود.

قهرمانی لیگ برتر ممکن است در این فصل فراتر از آنها ثابت شود – آنها هشت امتیاز کمتر از آرسنال هستند – اما لیگ اروپا و جام حذفی مسیرهای بیشتری را به سوی نقره ارائه می دهند. موفقیت یکشنبه ممکن است به عنوان یک سکوی پرتاب فراتر از کمپین فعلی نیز عمل کند.

نویل قبل از شروع بازی در ومبلی گفت: “همیشه به یاد دارم زمانی که روی [کین] در اواسط دهه 2000 رفت، زمان بسیار سختی برای باشگاه بود.” «مردم فکر می‌کنند که همه اینها بستری از گل رز بود، اما من فکر می‌کردم که دیگر هرگز جامی نخواهیم برد.

این، جام اتحادیه، اولین جامی بود که به دست آوردیم و در فصل بعد اعتماد به نفس زیادی به ما داد تا ادامه دهیم و لیگ را ببریم، زیرا احساس می‌کردیم که کمی به خودمان ایمان داریم.»

در حال حاضر، همه اینها می تواند منتظر این تیم منچستریونایتد باشد. در حال حاضر، آنها می توانند به سادگی از موفقیت بازگرداندن ظروف نقره به باشگاه پس از شش سال آیش لذت ببرند. اما به زودی سفر ادامه خواهد یافت. نه ماه بعد، تن هاگ تازه شروع شده است.

Pooria
27 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *